ژاپن می گوید ایالات متحده در مورد مداخله ارزی توکیو درک نشان داده است

© رویترز نوشته تتسوشی کاجیموتو توکیو (رویترز) – شونیچی سوزوکی، وزیر دارایی ژاپن، روز سه‌شنبه گفت که ایالات متحده «تا حدی» در مورد مداخله ماه گذشته در بازار ارز توکیو درک کرده است و اولین نشانه عمومی ژاپن از حمایت آمریکا از این اقدام است. مقامات ژاپنی برای اولین بار در 24 سال گذشته در

کد خبر : 266278
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۰:۲۳
ژاپن می گوید ایالات متحده در مورد مداخله ارزی توکیو درک نشان داده است



© رویترز

نوشته تتسوشی کاجیموتو

توکیو (رویترز) – شونیچی سوزوکی، وزیر دارایی ژاپن، روز سه‌شنبه گفت که ایالات متحده «تا حدی» در مورد مداخله ماه گذشته در بازار ارز توکیو درک کرده است و اولین نشانه عمومی ژاپن از حمایت آمریکا از این اقدام است.

مقامات ژاپنی برای اولین بار در 24 سال گذشته در مداخله در بازار دلار فروختند و ین خریدند و 2.8 تریلیون ین (19.21 میلیارد دلار) هزینه کردند تا از کاهش سریع ین که تهدیدی برای اقتصاد تلقی می شد، کند کنند.

در حالی که مقامات ژاپنی گفته اند برای اقدام در بازار ارز لزوماً به رضایت آمریکا نیاز ندارند، آنها مکرراً بر اهمیت جستجوی تفاهم از ایالات متحده تأکید می کنند که به عنوان مشروعیت بخشیدن به آنها تلقی می شود.

سوزوکی گفت که در نشست های کشورهای G7 و G20، نگرانی ژاپن را در مورد آسیب احتمالی ناشی از حرکات شدید دلار/ین توضیح داده و توافقات گذشته G7 در بازار مبادلات را مورد تاکید قرار داده است.

او به خبرنگاران گفت: «من به انجام چنین تلاش‌هایی ادامه می‌دهم و ما تا حدودی از مقامات آمریکایی در مورد آخرین مداخله خودمان درک کرده‌ایم.»

موضع ما بدون تغییر باقی می ماند که از این پس نیز در صورت نوسانات بیش از حد اقدامات مناسب را انجام خواهیم داد.»

بازیگران بازار انتظار داشتند که با توجه به اعتقاد راسخ جانت یلن وزیر خزانه داری به نرخ های ارز تعیین شده توسط بازار و تعهد ایالات متحده به مبارزه با تورم از طریق انقباض پولی که به افزایش دلار دامن زده است، ژاپن برای اطمینان از درک آمریکا برای مداخله ارزی مشکل پیدا کند.

در حالی که مداخله ژاپن برای مدت کوتاهی رشد بی امان دلار در برابر ین را متوقف کرد، ارز ایالات متحده از آن زمان صعود خود را از سر گرفته است و در معاملات بعدازظهر سه شنبه در آسیا در حدود 145.75 ین در نوسان بود، درست کمتر از بالاترین سطح 24 ساله 145.90 که قبل از مداخله در 22 سپتامبر بود. .

سوزوکی گفت: «درست است که بازار کنونی منعکس کننده قدرت انفرادی دلار است.

سوزوکی که یک سال پیش روی کار آمد، گفت که مداخله اخیر ژاپن را برای رهبران مالی گروه 20 اقتصادهای بزرگ که این هفته در واشنگتن گرد هم می آیند توضیح خواهد داد، جایی که او انتظار داشت بحث هایی در زمینه چگونگی تأثیر انقباض پولی بر اقتصاد جهانی انجام شود. .

به گزارش شبکه تلویزیونی تی بی اس، ماساتو کاندا، دیپلمات ارشد ارزی ژاپن نیز روز سه شنبه در مورد مداخله احتمالی ارزی صحبت کرد و گفت که مقامات همیشه آماده هستند تا اقدامات لازم را در برابر نوسانات بیش از حد ارز انجام دهند.

به نقل از کاندا به خبرنگاران گفته است که می تواند در مورد مداخله ارزی در هر جایی تصمیم بگیرد، از جمله از طریق هواپیما.

(1 دلار = 145.7400 ین)



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.