چین برای افزایش تعطیلات COVID-19 آماده می شود زیرا مردم کلان شهرها را به مقصد زادگاه خود ترک می کنند

[ad_1] پس از سه سال کنترل سختگیرانه و خفقان‌آور ضد ویروس، چین در اوایل ماه دسامبر به طور ناگهانی سیاست “صفر کووید” خود را کنار گذاشت و به ویروس اجازه داد آزادانه در میان جمعیت 1.4 میلیاردی خود عبور کند. مقامات روز شنبه گفتند که نزدیک به 60000 نفر مبتلا به کووید بین 8 تا

کد خبر : 307250
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۷
چین برای افزایش تعطیلات COVID-19 آماده می شود زیرا مردم کلان شهرها را به مقصد زادگاه خود ترک می کنند

[ad_1]

پس از سه سال کنترل سختگیرانه و خفقان‌آور ضد ویروس، چین در اوایل ماه دسامبر به طور ناگهانی سیاست “صفر کووید” خود را کنار گذاشت و به ویروس اجازه داد آزادانه در میان جمعیت 1.4 میلیاردی خود عبور کند.

مقامات روز شنبه گفتند که نزدیک به 60000 نفر مبتلا به کووید بین 8 تا 12 ژانویه در بیمارستان ها جان خود را از دست داده اند، که نسبت به ارقام قبلی که توسط سازمان بهداشت جهانی به دلیل عدم انعکاس مقیاس و شدت شیوع مورد انتقاد قرار گرفته بود، افزایش بسیار زیادی داشت.

یک کارشناس بهداشت گفت، حتی این اعداد به احتمال زیاد بسیاری از افراد را که در خانه جان خود را از دست می دهند، به ویژه در مناطق روستایی با سیستم های پزشکی ضعیف تر، حذف می کند. چندین کارشناس پیش بینی می کنند امسال بیش از یک میلیون نفر در چین بر اثر این بیماری جان خود را از دست خواهند داد.

پیش از تعطیلات سال نو قمری، که به عنوان جشنواره بهار نیز شناخته می‌شود، که به طور رسمی از 21 ژانویه آغاز می‌شود، رسانه‌های دولتی مملو از داستان‌هایی از بیمارستان‌ها و کلینیک‌های روستایی شده‌اند که مواد دارویی و تجهیزات خود را تقویت می‌کنند.

یک پزشک در استان شانشی در مقاله‌ای در اخبار منطقه‌ای گفت: اوج ابتلا به کووید در روستای ما گذشته است، اما جشن بهار نزدیک است و هنوز روستاییان به‌ویژه افراد مسن در معرض خطر ابتلا به عفونت ثانویه هستند. خروجی اخبار ستاره سرخ.

دکتر افزود: «اگر داروهای ضد ویروسی و داروهای دیگر فراوان‌تر بودند، مطمئن‌تر بودم».

کمیسیون ملی بهداشت چین، علاوه بر داروهای تب و تجهیزات اکسیژن، اعلام کرده است که تمام کلینیک‌های روستا را به پالس اکسی‌متر، دستگاه‌های نوک انگشتی که معمولاً در طول همه‌گیری استفاده می‌شود، مجهز می‌کند تا به سرعت سطح اکسیژن را بررسی کند.

عجله سفر

به گفته شاهدان رویترز، ایستگاه اصلی راه‌آهن پکن در روزهای اخیر مملو از مسافرانی بوده است که پایتخت را ترک می‌کنند.

خبرگزاری رسمی چین، شین هوا گزارش داد، در پرجمعیت ترین شهر چین، شانگهای، قطارهای شبانه موقت برای پاسخگویی به تقاضای مسافرانی که به سمت استان آنهویی شرقی می روند، اضافه شده است.

در همین حال، ورود روزانه به مرکز قمار ماکائو در روز شنبه از 55000 فراتر رفت که بالاترین ورودی روزانه از زمان شروع همه‌گیری است.

در هنگ کنگ، دولت گفته است که تعداد افرادی را که می توانند از نقاط کنترل مرز زمینی تعیین شده به سرزمین اصلی عبور کنند، از 50،000 بین 18 ژانویه تا 21 ژانویه به 65000 نفر در روز افزایش می دهد.

وزارت حمل و نقل چین گفته است که انتظار دارد بیش از 2 میلیارد سفر در هفته های نزدیک به تعطیلات انجام شود.

احیای سفر در چین، انتظارات برای بازگشت به دومین اقتصاد بزرگ جهان را که کمترین نرخ رشد خود را در نزدیک به نیم قرن اخیر تجربه می کند، افزایش داده است.

این امیدها به رشد بازارهای سهام آسیایی در روز دوشنبه کمک کرد و به رشد 4.2 درصدی در هفته گذشته افزود.

شاخص بلو چیپ چین در روز دوشنبه 0.6 درصد افزایش یافت، در حالی که قیمت جهانی نفت نیز بر اساس انتظارات برای بهبود تقاضا از سوی بزرگترین واردکننده جهان، چین حمایت شده است.

به گفته تحلیلگران، داده‌های چین در مورد رشد اقتصادی، خرده‌فروشی و تولید صنعتی که قرار است در هفته جاری منتشر شود، ناامیدکننده خواهد بود، اما به گفته تحلیلگران، بازارها احتمالاً از این موضوع گذشته‌اند که چگونه بازگشایی چین می‌تواند رشد جهانی را تقویت کند.

(گزارش مارتین پولارد، برنارد اور و اتاق خبر پکن؛ نوشته جان گدی؛ ویرایش توسط گری دویل)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.