چگونه چین برای توییتر به تجارت بزرگ تبدیل شد

بررسی رویترز از مناقصه‌های دولتی در دسترس عموم، اسناد بودجه و توییت‌های تبلیغاتی از سال 2020 تا 2022 نشان می‌دهد که مقامات محلی و دفاتر تبلیغاتی حزب کمونیست چین در شهرها، استان‌ها و حتی مناطق در سراسر کشور برای خرید تبلیغات به توییتر هجوم آورده‌اند. تبلیغاتی که اغلب توسط دولت های محلی به رسانه های

کد خبر : 254723
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۸
چگونه چین برای توییتر به تجارت بزرگ تبدیل شد


بررسی رویترز از مناقصه‌های دولتی در دسترس عموم، اسناد بودجه و توییت‌های تبلیغاتی از سال 2020 تا 2022 نشان می‌دهد که مقامات محلی و دفاتر تبلیغاتی حزب کمونیست چین در شهرها، استان‌ها و حتی مناطق در سراسر کشور برای خرید تبلیغات به توییتر هجوم آورده‌اند.

تبلیغاتی که اغلب توسط دولت های محلی به رسانه های دولتی برون سپاری می شد، جاذبه های محلی و همچنین دستاوردهای فرهنگی و اقتصادی را به مخاطبان بین المللی ارائه می کرد و با معافیت از ممنوعیت تبلیغات رسانه ای دولتی توسط توییتر مجاز بود.

این بررسی برای اولین بار نشان می‌دهد که چین تحت فشار سرمایه‌گذاران برای دستیابی به اهداف رشد با توقف کسب‌وکارش در ایالات متحده، چقدر برای توییتر اهمیت پیدا کرده است. این در حالی است که شرکت درگیر یک نبرد حقوقی با مدیر اجرایی تسلا، ایلان ماسک، است که تلاش می‌کند از پیشنهاد ۴۴ میلیارد دلاری خود برای خرید توییتر عقب‌نشینی کند.

چهار منبع به رویترز گفتند که عملیات در چین به منبعی برای درگیری‌های داخلی بین تیم‌هایی تبدیل شد که می‌خواستند فرصت فروش را به حداکثر برسانند و سایرین که نگران تجارت با نهادهای دولتی در زمان تنش فزاینده بین پکن و واشنگتن بودند.

معاملات توییتر در چین ممکن است روز سه‌شنبه زمانی که کمیته قضایی سنای آمریکا جلسه استماع برای بررسی یک شکایت افشاگر توسط پیتر زاتکو، رئیس سابق امنیت توییتر برگزار می‌کند، مطرح شود.

در میان دیگر ادعاها، شکایت 84 صفحه‌ای ادعا می‌کند که «مدیران توییتر می‌دانستند که پذیرش پول چینی کاربران را در چین به خطر می‌اندازد» و اینکه «به آقای زاتکو گفته شد که توییتر در این مرحله برای انجام هر کاری غیر از تلاش برای انجام کاری بیش از حد به جریان درآمد وابسته است. برای افزایش آن.» رویترز نمی تواند به طور مستقل این ادعاها را تأیید کند.

توییتر این اتهامات را رد می کند. زاتکو، از طریق یک وکیل، از اظهار نظر خودداری کرد.

دو نفر با اطلاع از این موضوع گفتند که تیم فروش توییتر در چین به عنوان بخشی از استراتژی جهانی خود برای رقابت برای کسب و کار تبلیغاتی با رقبای فناوری مانند گوگل آلفابت و فیسبوک متا، فعالانه از دولت های محلی در این کشور استقبال می کند.

به گفته دو منبع، شرکت‌های بازی، تجارت الکترونیک و فناوری در چین نیز مشتریان کلیدی توییتر هستند. به گفته مردم، فروش تبلیغات خارج از کشور توییتر به مشتریان چینی «صدها میلیون دلار در سال» تخمین زده می‌شود که اکثریت از این شرکت‌ها می‌آیند.

افراد مطلع از این موضوع با استناد به توافق نامه های محرمانه از معرفی شدن خودداری کردند.

توییتر از اظهار نظر در مورد بحث های داخلی و عملکرد فروش خود در چین خودداری کرد. یک سخنگوی گفت که این شرکت هرگز این واقعیت را پنهان نکرده است که با نهادهای تجاری چینی تجارت می کند.

“عدم تعادل اطلاعات”

این شرکت تبلیغات سیاسی و رسانه‌ای دولتی را در سال 2019 ممنوع کرد، اگرچه یک اطلاعیه وبلاگ در ماه آگوست https://blog.twitter.com/en_us/topics/company/2019/advertising_policies_on_state_media در آن سال اجازه داد تا تبلیغات «از (رسانه‌های دولتی) باشد. حساب‌هایی که صرفاً به محتوای سرگرمی، ورزشی و مسافرتی اختصاص داده شده است. با این حال، در ماه مارس سال جاری، این معافیت لغو شد و در واقع شرکت‌های رسانه‌ای دولتی را از تبلیغات در توییتر منع کرد.

در یک پست وبلاگ توییتر در ماه مارس، معاون سیاست عمومی جهانی این شرکت، سیناد مک‌سوینی، گفت که «عدم تعادل اطلاعاتی شدید» زمانی ایجاد می‌شود که دولت‌هایی که دسترسی به توییتر را در داخل کشورشان مسدود می‌کنند، همچنان از آن برای ارتباطات خود استفاده می‌کنند.

با این حال، رویترز ده‌ها آگهی برای دولت‌های محلی چین و همچنین خود رسانه‌های دولتی پیدا کرد که از ماه مارس در توییتر منتشر شده‌اند. توییتر، مانند سایر پلتفرم‌ها، زمانی درآمد کسب می‌کند که تبلیغ‌کنندگان تبلیغات خود را از طریق یک پلت فرم آنلاین سلف‌سرویس ارسال کنند.

توییتر اعلام کرد که در حال بهبود فناوری تشخیص خودکار با هدف فعالیت‌هایی است که خط‌مشی‌های این پلتفرم را نقض می‌کنند. این شرکت در بیانیه ای گفت: “این کار چالش برانگیز است و ما می دانیم که کارهای بیشتری برای انجام دادن داریم.”

ارگان تبلیغاتی ارشد حزب کمونیست چین و وزارت فرهنگ و گردشگری دولت مرکزی که هر دو در پکن مستقر هستند، به درخواست برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

“زندگی درخشان است”

به گفته آلن لان، مدیر عامل چین بزرگ توییتر که اکنون حذف شده لینکدین، درآمد منطقه چین توییتر از سال 2014 افزایش 800 برابری داشته است که سریعترین رشد در سطح جهان است. این بیو در اواخر ماه اوت قبل از حذف توسط رویترز بررسی شد.

توییتر از اظهار نظر در مورد شماره موجود در بیو امتناع ورزید و لان را که تیم فروش چین مستقر در سنگاپور را رهبری می کند، برای اظهار نظر در دسترس قرار نداد.

بر اساس بررسی 36 مناقصه دولتی محلی در دسترس عموم، اسناد بودجه 2020-2022 و حساب های رسانه های اجتماعی، مقامات محلی چین حتی پس از همه گیری کووید-19 که باعث بسته شدن مرزهای این کشور شد، به خرید تبلیغات و محتوای رسانه های اجتماعی خارجی ادامه دادند. بلافاصله مشخص نشد که چرا چنین تبلیغاتی با چین بسته شده است.

یکی از توییت‌هایی که در ژوئیه 2021 از حساب @Visit_Wuhan منتشر شد، بخشی از یک مناقصه دولتی 2 میلیون یوان (289000 دلار) خواند: «زندگی همیشه به‌طور غیرعادی درخشان است، زیرا ما در ووهان هستیم».

توییت دیگری که از سپتامبر 2022 تبلیغ شده است، یک حساب تأیید شده برای استان شانشی، که به خاطر جنگجویان سفالی خود معروف است، از کاربران می‌خواهد «عجله کنید و من را به Shaanxi دنبال کنید تا جذابیت آن را احساس کنید!»

خط مشی تبلیغات آزمایش شده است

برخی از مدیران ارشد توییتر مستقر در واشنگتن، که نگران بودند گسترش تجارت چینی آن بتواند برای این شرکت نتیجه معکوس داشته باشد، تلاش کردند تا فروش به حساب های کاربری وابسته به دولت چین به طور کلی در دوران دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، با تشدید تنش ها با پکن در سال 2020 محدود شود. به گفته دو منبع

توییتر از اظهار نظر در مورد بحث های داخلی خودداری کرد.

به گفته منابع، تلاش برای راه‌اندازی اولین دفتر فروش این شرکت در چین در سال 2019 به دلیل نگرانی‌های امنیتی داده‌ها بسته شد، زیرا تنش‌ها در داخل بر سر فعالیت‌های شرکت در چین به وجود آمد.

توییتر به سوالات مربوط به مذاکرات دفتر سرزمین اصلی پاسخ نداد.

بررسی رویترز از بیش از 300 حساب کاربری که نماینده دولت های محلی بودند نشان داد که تا زمان انتشار این داستان کمتر از 12 مورد توسط توییتر به عنوان رسانه های وابسته به دولت برچسب گذاری شده اند. اسناد مناقصه در دسترس عموم که توسط رویترز بررسی شده است نشان می دهد که اکثریت قریب به اتفاق این حساب ها به رسانه های دولتی برون سپاری شده اند.

اینها شامل حساب‌های تایید شده @PDChinaLife و @PDChinaSports هستند که توسط روزنامه رسمی مردم حزب کمونیست اداره می‌شود و تا همین اواخر ماه گذشته به تبلیغات در توییتر ادامه می‌داد، و همچنین iChongqing@، یک عملیات دولتی که توسط کلانشهر جنوب غربی پرداخت می‌شود. چونگ کینگ هر دو People’s Daily و iChongqing به درخواست اظهار نظر پاسخ ندادند.





لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.