چگونه مدارک گم شده را جست‌وجو کنیم؟

به گزارش هوشمند نیوز به نقل از ایسنا، یکی از دغدغه‌های شهروندان هنگام مفقود شدن مدارک هویتی نحوه پیگیری این مدارک است. در برخی مواقع مدارک شناسایی توسط شهروندان در صورت رویت به صندوق پست تحویل می شود این مدارک به صورت برخط قابل پیگیری هستند و شهروندان می‌توانند چند روز پس از مفقود شدن

کد خبر : 479873
تاریخ انتشار : شنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۵
چگونه مدارک گم شده را جست‌وجو کنیم؟



به گزارش هوشمند نیوز به نقل از ایسنا، یکی از دغدغه‌های شهروندان هنگام مفقود شدن مدارک هویتی نحوه پیگیری این مدارک است. در برخی مواقع مدارک شناسایی توسط شهروندان در صورت رویت به صندوق پست تحویل می شود این مدارک به صورت برخط قابل پیگیری هستند و شهروندان می‌توانند چند روز پس از مفقود شدن مدارک و پیش از تسلیم تقاضای صدور المثنی با پیگیری برخط نسبت به وضعیت مدارک هویتی خود شامل کارت ملی و شناسنامه مطلع شوند.

بر اساس توضیح درج شده در کارت ملی و شناسنامه، مدارک شناسایی پیدا شده بایستی توسط فردی که آن را یافته است، به صندوق پست سپرده شود و پس از آن مدارک یاد شده توسط شرکت پست به سازمان ثبت احوال تحویل خواهد شد.

با فراهم شدن امکان پیگیری کارت ملی و شناسنامه مفقود شده در پرتال الکترونیکی سازمان ثبت احوال کشور، روزانه ده‌ها استعلام از طریق سامانه مربوطه برای جستجوی مدارک شناسایی در میان مدارک پیدا شده صورت می‌گیرد به این ترتیب شهروندان می‌توانند از طریق سایت سازمان ثبت احوال و سامانه خدمات الکترونیکی، مدارک هویتی مفقود شده خود را جستجو کنند.

شهروندانی که مدارک شناسایی آنها مفقود شده است می‌توانند پیش از تسلیم تقاضای صدور المثنی، با ورود به سامانه شناسنامه و کارت ملی پیدا شده در پرتال ثبت احوال به نشانی www.docfound.sabteahval.ir با وارد کردن شماره ملی مدارک خود را جستجو کنند.

این جستجو در میان مدارک شناسایی که به صندوق پست تحویل شده‌اند و شرکت پست آنها را در اختیار ثبت احوال قرار داده است صورت می گیرد که این فرایند زمان بر است. بنابراین به هموطنان توصیه می شود که جستجوی مدارک خود را چند روز پس از زمان مفقود شدن انجام دهند.

در صورتی که مدرک مورد نظر پیدا شده باشد، باید به اداره ثبت احوال مربوطه که نشانی آن در سامانه الکترونیکی ذکر می شود مراجعه کرده و آن را دریافت کنند؛ اما اگر جستجوی مدارک مفقودی حداکثر تا یک ماه بی نتیجه باشد، هموطنان بایستی برای دریافت شناسنامه یا کارت ملی المثنی به نزدیکترین دفتر پیشخوان دولت یا اداره ثبت احوال مراجعه کنند.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.