چگونه حمله روسیه به اوکراین برای جوانترین مخاطبان رسانه های اجتماعی بازی کرد
ویدئوهایی از مردمی که در پناهگاههای بمب بدون پنجره در حال جمع شدن و گریه کردن، انفجارها در محیطهای شهری و موشکهایی که در سراسر شهرهای اوکراین پخش میشوند، اپلیکیشن را از ویدئوهای مد، تناسب اندام و رقص معمولی تحت تاثیر قرار داده است. اینفلوئنسرهای رسانه اجتماعی اوکراینی صحنههای تلخی را از خود در پتوهایی
ویدئوهایی از مردمی که در پناهگاههای بمب بدون پنجره در حال جمع شدن و گریه کردن، انفجارها در محیطهای شهری و موشکهایی که در سراسر شهرهای اوکراین پخش میشوند، اپلیکیشن را از ویدئوهای مد، تناسب اندام و رقص معمولی تحت تاثیر قرار داده است.
اینفلوئنسرهای رسانه اجتماعی اوکراینی صحنههای تلخی را از خود در پتوهایی در پناهگاههای زیرزمینی و تانکهای ارتش که در خیابانهای مسکونی غلت میزنند، در کنار عکسهایی از گلهای شکوفهده و دوستان خندان در رستورانهایی که خاطرات آرامتری از شهرشان را گرامی میدارند، آپلود کردند.
آنها از پیروان خود خواستند برای اوکراین دعا کنند، برای حمایت از ارتش اوکراین کمک مالی کنند و به ویژه از کاربران روسی خواستند به تلاش های ضد جنگ بپیوندند.
تهاجم روسیه به اوکراین، که آن را «عملیات ویژه» نامیده است، آخرین نمونه از نقش محوری TikTok در رساندن اخبار و رویدادهای جاری به مخاطبان بزرگ برنامه Gen Z است. الگوریتم معروف آن به دلیل ارائه محتوای پرطرفدار حتی اگر کاربران افراد خاصی را دنبال نمیکنند، شناخته شده است، و این امکان را فراهم میکند که موضوعات به سرعت در بین 1 میلیارد کاربر ماهانه آن به صورت ویروسی تبدیل شوند.
این اپلیکیشن به قدری در این درگیری تاثیرگذار شده است که رئیس جمهور اوکراین، ولودیمیر زلنسکی، در سخنرانی خطاب به شهروندان روسی از “TikTokers” به عنوان گروهی که می تواند به پایان جنگ کمک کند، درخواست کرد. برخی از TikTokers از جایی که سیاستمدار متوقف شد، ادامه دادند.
یک وبلاگ نویس مسافرتی اوکراینی به نام آلینا وولیک، که بیش از 36000 دنبال کننده در TikTok دارد، از پست کردن نکات مهم سفرهای خود به مصر، اسپانیا و ترکیه برای آپلود فیلم هایی از زندگی در حمله، کوله پشتی های اضطراری پر از لوازم کمک های اولیه و از پنجره های مهر و موم شده برای محافظت در برابر خرده شیشه در هنگام انفجار. در ویدیوهای TikTok که در روز دوشنبه منتشر شد، وولیک همچنین از دنبالکنندگان بینالمللی خود خواست استوریهای اینستاگرام او را تماشا کنند تا «حقیقت» را درباره اوکراین ببینند.
وولیک در ایمیلی به رویترز گفت که میخواهد با اطلاعات نادرست در اخبار روسیه مبارزه کند که اقدامات این کشور یک «عملیات نظامی» است نه جنگی که به اوکراینیها آسیب میزند.
مونتاژ ساختمان های مسکونی تخریب شده توسط موشک، قفسه های خالی خواربارفروشی ها و صف های طولانی خودروهای انباشته شده در خارج از پمپ بنزین ها را می توان در صفحات TikTok اینفلوئنسرهای برتر اوکراینی مشاهده کرد.
“@zaluznik” که 2 میلیون دنبال کننده دارد، روز یکشنبه یکی از این مونتاژها را با عنوان “روس ها چشمان شما را باز می کنند” منتشر کرد.
اینفلوئنسرهای روسی نیز برای به اشتراک گذاشتن واکنش خود به اپلیکیشن مراجعه کرده اند. نیکی پروشین که بیش از 763000 دنبال کننده TikTok دارد، روز پنجشنبه در ویدئویی گفت که “مردم عادی” در روسیه از جنگ حمایت نمی کنند.
او با اشاره به حمله به اوکراین گفت: «هیچ یک از دوستان من و هیچ یک از افرادی که شخصا با آنها صحبت می کنم، از رویدادهای امروز حمایت نکردند.
روز دوشنبه، رگولاتور ارتباطات روسیه Roskomnadzor خواستار توقف این برنامه شد که شامل محتوای نظامی در پستهای توصیهشده به خردسالان شود و گفت که بسیاری از محتواها ضد روسی هستند. TikTok بلافاصله به درخواست اظهار نظر پاسخ نداد.
محققان اطلاعات نادرست آنلاین هشدار دادند که اطلاعات نادرست در مورد درگیری اکنون با اطلاعات معتبر مخلوط شده است و به طور گسترده در TikTok و دیگر پلتفرم های فناوری از جمله فیس بوک، توییتر متا پلتفرم و یوتیوب آلفابت منتشر شده است.
تصاویری از بازی ویدیویی شبیهساز نظامی Arma 3، تصاویری از انفجارهای درگیری اسرائیل و فلسطین در نوار غزه، تصاویر قدیمی از شلیک سنگین و انیمیشنهایی از هواپیماهای در حال پرواز در شبکههای اجتماعی به اشتراک گذاشته شده است که گویی آخرین حمله روسیه به اوکراین را به تصویر میکشد. هفته
سخنگوی TikTok گفت: «ما با افزایش منابع برای پاسخ به روندهای نوظهور و حذف محتوای نقضکننده، از جمله اطلاعات نادرست مضر و ترویج خشونت، به نظارت دقیق وضعیت ادامه میدهیم و افزود که با سازمانهای راستیآزمایی کار میکند.
برخی از کاربران اوکراینی TikTok، به اشتراک گذاری اطلاعات و گسترش آگاهی با مخاطبان غربی را ماموریت خود کرده اند.
مارتا واسیوتا، 20 ساله، روز دوشنبه در مصاحبه ای گفت: “می خواهم مردم بفهمند که این یک شوخی نیست، این یک وضعیت جدی است که اوکراینی ها با آن روبرو هستند.”
یکی از ویدیوهای TikTok Vasyuta چیزی که به نظر میرسد یک موشک در آسمان است را با عنوان «کیف 4:23 صبح» نشان میدهد. تا روز دوشنبه بیش از 131000 نظر داشت زیرا کاربران برای اقامه نماز و ابراز ناباوری ویدیو را هجوم آوردند.
یکی از کاربران اظهار داشت: «هرگز فکر نمیکردم بهروزرسانیهای WAR را در TIKTOK دریافت کنم.
(گزارش توسط شیلا دانگ در دالاس و الیزابت کولیفورد در نیویورک؛ ویرایش توسط کنت لی و شری ناواراتنام)
آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA + مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه | آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA + مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه | آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA + مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه |
مدیریت حرفه ای کافی شاپ | حقوقدان خبره | سرآشپز حرفه ای |
آموزش مجازی تعمیرات موبایل | آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو | آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک |
برچسب ها :اجتماعی ، اوکراین ، بازی ، برای ، به ، جوانترین ، چگونه ، حمله ، رسانه ، روسیه ، کرد ، مخاطبان ، های
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰