چگونه از اسیلاتورها استفاده کنیم؟ – استراتژی های معاملاتی – 5 نوامبر 2021

به یک شاخص فنی فکر کنید که به شما می گوید چه زمانی باید بازاری را بخرید که خیلی پایین آمده است و بازاری را که خیلی بالا رفته است بفروشید. مثل یک رویا به نظر می رسد، بله؟ خوب، اینگونه است که نوسان ساز فروتن سال ها به معامله گران فروخته شده است. اما

کد خبر : 125427
تاریخ انتشار : جمعه ۱۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۳
چگونه از اسیلاتورها استفاده کنیم؟  – استراتژی های معاملاتی – 5 نوامبر 2021


به یک شاخص فنی فکر کنید که به شما می گوید چه زمانی باید بازاری را بخرید که خیلی پایین آمده است و بازاری را که خیلی بالا رفته است بفروشید. مثل یک رویا به نظر می رسد، بله؟ خوب، اینگونه است که نوسان ساز فروتن سال ها به معامله گران فروخته شده است. اما آیا این شکل از اندیکاتور واقعا جام مقدس تحلیل تکنیکال است؟ اگر فقط به همین راحتی بود.

جایی که پول درآوردن دخیل است، پاسخ آسان یا ناهار رایگان وجود ندارد. اگر وجود داشت، همه ما این کار را انجام می‌دادیم و بعد از چند سال میلیونر می‌شدیم. نه، پول درآوردن، برنده شدن و ثروتمند شدن همگی نیازمند خون، عرق و تلاش هستند. و استفاده از تحلیل تکنیکال تفاوتی ندارد.

هر کسی که با عملکرد قیمت بازار آشنا باشد می‌داند که بازارها در یکی از سه جهت بالا، پایین و جانبی تمایل دارند. در واقع، برخی افراد در واقع حرکت جانبی در یک بازار را «بی‌روند» می‌نامند، اما این فقط معنایی است. عنصر کلیدی که باید روی آن تمرکز کرد کلمه “روند” است. هنگامی که بازارها روند صعودی یا نزولی دارند، بهترین سیاست این است که آنها را تا زمانی که این روند کاهش یابد، کنار بگذارید روند به حالت خنثی (جانور، بدون روند) تغییر می کند یا به جهت کاملاً مخالف می چرخد. ما فعلاً بازارهای پرطرفدار را کنار می‌گذاریم تا روی بازارهایی تمرکز کنیم که افزایش می‌یابند، سپس سقوط می‌کنند و دوباره افزایش می‌یابند، همه در محدوده قیمتی کاملاً مشخص. و بازارها به طور متوسط ​​این کار را برای یک سوم چرخه عمر خود انجام می دهند، بنابراین بهتر است به آن عادت کنید.

یکی از محبوب‌ترین شاخص‌های فنی برای استفاده در دوره‌های حرکت جانبی قیمت بازار، نوسانگر است. این معادلات ریاضی برای تعیین اینکه چه زمانی قیمت برای یک دوره زمانی در بالای محدوده معاملاتی بوده است، و چه زمانی برای اصلاح است، استفاده می شود. هنگامی که بازارها در آن حدها معامله می شوند – چه در بالای محدوده یا پایین محدوده – آنگاه بازارها را اغلب خرید بیش از حد (بالای محدوده) یا فروش بیش از حد (پایین محدوده) می نامند. در این نقاط، معامله‌گران این فرصت را دارند که یک معامله خوب را با توقف درست خارج از محدوده معاملاتی تعریف شده قبلی انجام دهند.

یکی از ساده ترین اسیلاتورها را انتخاب کنید – Momentum. این با گرفتن قیمت امروز و کم کردن قیمت x روز گذشته از آن محاسبه می شود، فرض کنید 10. اگر قیمت امروز 95 است و قیمت 10 روز پیش 91 بود، پس تکانه امروز +4 است، و این نشان می دهد که قیمت بالا رفته است اما چیزی که برای ما جالب است این است که چه زمانی قیمت ها شروع به لغزش در محدوده منفی خواهند کرد. برای این کار، اندیکاتور Momentum از یک خط صفر استفاده می کند، که در آن قیمت ها، مثلاً 10 روز قبل، با قیمت امروز برابر است. با کم کردن این دو قیمت به ما صفر می رسد و این نقطه ای است که احتمالاً قیمت ها در آن تغییر می کند.

اما یک عامل دیگر نیز وجود دارد که باید در نظر گرفت – واگرایی. اگر صرفاً اینطور بود که عبور از خط صفر سیگنال خرید یا فروش می داد، زندگی آسان می شد، اما همانطور که در بالا ذکر شد، نهار رایگان وجود ندارد، یادتان هست؟ نه، شاخص خرید یا فروش واقعی زمانی رخ می دهد که قیمت ها از خط صفر عبور کنند و بین اندیکاتور Momentum و عمل قیمت واگرایی وجود دارد. به بیان ساده، اگر اکشن قیمت به اوج خود رسیده باشد و پس از آن، چندین دوره بعد یک پیک جدید جدید ایجاد کند، در حالی که اندیکاتور Momentum به اوج خود رسیده است، اما یک بالاترین پایین تر داشته باشد، به آن “واگرایی” می گویند. اگر در آن نقطه اندیکاتور Momentum از خط صفر عبور کند، آن وقت زمان معامله است

این ممکن است کمی پیچیده به نظر برسد، اما واقعاً اینطور نیست. و همین اصل برای تمام نوسانگرهای دیگر مانند نرخ تغییر (RoC) صدق می کند. نوسانگر تصادفی، میانگین متحرک همگرایی/واگرایی (MACD)، و معروف شاخص قدرت نسبی (RSI). هر معامله‌گری که می‌خواهد از تحلیل تکنیکال برای انجام معاملات در زمان و موقعیت بهینه استفاده کند، باید با این اندیکاتورها آشنا شود. بنابراین، به خودتان لطف کنید و یکی از کتاب‌های درسی کلاسیک متعدد در این زمینه را در دست بگیرید و شروع به شکار فرصت‌های واگرایی کنید. از اینکه تشخیص آنها چقدر آسان می شود شگفت زده خواهید شد.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.