چوب را از لای چرخ نمایشهای خانگی بردارید
این روزها با بالاگرفتن تب استقبال مخاطبان از سریالها و فیلمهای نمایش خانگی عدهای به صرافت افتادهاند تا با انقلتهای تکراری ناکارآمد در نقش ترمزی برای متوقفکردن پیشرفت جامعه شوند و به بهانه حمایت از سیاستهای حاکمیتی، چوب لای چرخ پلتفرمهایی بگذارند که بیتردید تنها از زاویه کارآفرینی و اشتغالزایی دستکم میتواند بسیار جلوتر از
این روزها با بالاگرفتن تب استقبال مخاطبان از سریالها و فیلمهای نمایش خانگی عدهای به صرافت افتادهاند تا با انقلتهای تکراری ناکارآمد در نقش ترمزی برای متوقفکردن پیشرفت جامعه شوند و به بهانه حمایت از سیاستهای حاکمیتی، چوب لای چرخ پلتفرمهایی بگذارند که بیتردید تنها از زاویه کارآفرینی و اشتغالزایی دستکم میتواند بسیار جلوتر از مشاغل دیگری حرکت کند که البته اولویت جامعه نیستند. با وخامت اقتصادی سینما حتما ماجرای معیشت هنرمندان و بازیگران و گردانندگان بدون حضور این پلتفرمها به صورت فاجعهآمیز، باری میشد بر دوش دولتیها.
پلتفرمهای حاضر رقیبان بلامنازع سریالهای ترکیهای در شبکههای ماهوارهای هستند که چهبسا اکثر آنها با واقعیت جامعه ایران فاصله دارد و بههیچوجه نمیتواند الگوی مناسبی برای ارائه مدل و سبک زندگی به خانوادههای ایرانی بهویژه جوانان باشد.
امروزه پلتفرمهای یادشده توانستهاند مخاطبان بسیاری را نهتنها در ایران؛ بلکه به لحاظ در دسترس بودن در تمام دنیا به خود جذب و جلب کند و علاوه بر بازارسازی و رونق اقتصادی حداقل برای شش تا هفت هزار نفر شاغل در این حرفه، ترویج فرهنگ ایرانی و سبک زندگی مورد علاقه مردم را هدف بگیرند، حال آنکه هرچه این فرهنگ غنیتر و زیرپوستیتر به مخاطب القا شود، قطعا تأثیرگذاری بیشتری خواهد داشت.
و اما نهادهای نظارتی بر این پلتفرمها ازجمله «ساترا» میتواند نقش تسریعکننده امور در این رسانهها را بازی کرده و مشوقی برای تولیدات باکیفیتتر و بیشتر این محصولات باشد؛ نه آنکه به بهانه نظارت، مانعتراشیهایی متعدد صورت گیرد که (خدای ناکرده) ریشه در اختلافات صداوسیما و بخش خصوصی دارند.
بدونتردید نظارت یک رسانه ملی انحصاری و حاکمیتی بر رقبای خود در جذب مخاطب چندان معقول به نظر نمیرسد؛ چراکه خود این نهاد نظارتی داعیه انحصارشکنی دارد و به منحصربودن پلتفرمها نقد جدی دارد!
درحالیکه براساس مجوزهای صادره خود «ساترا» تعداد سازندگان و تولیدکنندگان فیلم و سرگرمی در پلتفرمهای نمایش خانگی بهمراتب چندین برابر آنهایی است که هماکنون در حال فعالیت در این مارکت هستند.
بنابراین فضا برای رقابتیکردن هرچه بیشتر تولیدات باز است و مخاطب در انتخاب آنچه میخواهد ببیند، مخیر است.
فارغ از نام پلتفرم میتواند آنچه را مدنظر دارد و برای خود میپسندد، انتخاب کند؛ از درام و اکشن تا کمدی و انیمیشن.
بنابراین توصیه میشود از فرصت پیشرو استفاده شود و حاکمیت در این بستر علاوه بر احترام به اشتغالزایی و کارآفرینی زمینههای لازم رشد را برای «ویاودی»ها فراهم آورد و سوار بر این موج پیش برود. با طراحیهای متنوع این روزها برای تأمین هر سلیقهای تولیدات فیلم و سریال ایرانی وجود دارد و استفاده از فرصتهاست که میتواند «میوه شیرین» حاصل از دور جدید این نوع تولیدات فرهنگی قرار گیرد؛ از سریال پرمخاطب روزهای اول «ویاودی» یعنی «شهرزاد» و سپس «قهوه تلخ» تا سریالهای مبتنی بر داستانهای ایران در تاریخ معاصر.
23302
آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA + مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه | آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA + مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه | آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA + مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه |
مدیریت حرفه ای کافی شاپ | حقوقدان خبره | سرآشپز حرفه ای |
آموزش مجازی تعمیرات موبایل | آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو | آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک |
برچسب ها :شبکه نمایش خانگی
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰