چه مدت طول می کشد تا Rivian به قیمت اولیه خود بازگردد؟

[ad_1] Rivian Automotive (NASDAQ: RIVN)، سازنده خودروهای برقی نوظهور، که در ابتدا توسط شرکت هایی مانند فورد (NYSE: F) و آمازون (NASDAQ: AMZN) تحت نظارت بانکی قرار گرفت، در حال حاضر 80٪ کمتر از اوج خود از زمان عرضه در نزدک معامله می شود. بورس اوراق بهادار به خاطر داشته باشید که Rivian در نوامبر

کد خبر : 180615
تاریخ انتشار : جمعه ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۷
چه مدت طول می کشد تا Rivian به قیمت اولیه خود بازگردد؟

[ad_1]

Rivian Automotive (NASDAQ: RIVN)، سازنده خودروهای برقی نوظهور، که در ابتدا توسط شرکت هایی مانند فورد (NYSE: F) و آمازون (NASDAQ: AMZN) تحت نظارت بانکی قرار گرفت، در حال حاضر 80٪ کمتر از اوج خود از زمان عرضه در نزدک معامله می شود. بورس اوراق بهادار

به خاطر داشته باشید که Rivian در نوامبر 2021 در Nasdaq فهرست شده بود، زمانی که شما باید بسیار بدشانس بودید تا در بازار سهام کسب درآمد نکنید، به خصوص به عنوان یک شرکت که در حوزه خودروهای الکتریکی کار می کند. در نشانه ای از دوران شادی (و گذشته؟)، در عرض چند روز پس از عرضه به بورس، شور و نشاط سرمایه گذاران RIVN را 115 درصد افزایش داد و به 170 دلار آمریکا برای هر سهم رساند. برق بازار RIVN در پنج ماه آینده از بین رفته است و می تواند با یک شارژ مجدد این کار را انجام دهد.

قیمت سهام ریوین در حال حاضر بسیار نزدیک به پایین ترین حد تاریخ خود، در 37.00 دلار آمریکا معامله می شود که 80 درصد کمتر از بالاترین رکورد خود است. در مقابل، تسلا (NASDAQ: TSLA)، شرکتی که سرمایه‌گذاران Rivian امیدوارند بتوان از آن تقلید کرد، 25 درصد کمتر از بالاترین رکورد خود (1200 دلار در مقابل 900 دلار آمریکا) معامله می‌شود که در نوامبر 2021 (تقریباً در همان زمان) به آن رسید. ریوین به بالاترین حد خود رسید).

RIV تازه شروع شده است

همانطور که در آخرین فراخوان درآمدش نشان داده شده است، Rivian دارای دامنه مهمی برای رشد است.
ریوین در فراخوان درآمد کامل سال 2021 خود، که در 10 مارس 2022 منتشر شد، اولین دوره درآمد خود را گزارش داد، مبلغ ناچیز 55 میلیون دلار در مقابل هزینه درآمد 520 میلیون دلاری و سایر هزینه های عملیاتی (عمدتا تحقیق و توسعه و مدیریت) 3.7 میلیارد دلار آمریکا در نتیجه، ریوین زیان خالص کل (شامل تمام هزینه‌ها) را 4.7 میلیارد دلار برای کل سال گزارش کرد.
اختلاف گسترده بین درآمد و هزینه های شرکت بخشی طبیعی از دردسرهای فزاینده آن است. مانع عظیم صنعت خودرو برای ورود به این معنی است که ریوین انتظار دارد برای مدتی ضرر خالص داشته باشد. با این حال، انتظار می رود که تا پایان سال مالی آینده، سود خنثی باشد، و این ممکن است برای سرمایه گذارانی که شرکت را دنبال می کنند مهم تر باشد.

بدون راه حل شارژ سریع

Rivian هنوز بیش از 30 میلیارد دلار ارزش دارد و به دور از مجسمه سازی است. با این حال، شاید سال ها طول بکشد تا این شرکت قیمت سهام خود را به قیمت اولیه 78.00 دلار آمریکا بازگرداند. حتی در عصر ارزش‌گذاری‌های بزرگ برای شرکت‌های خودروهای برقی و برخی از نشاط سرمایه‌گذاران باقی‌مانده در بازار، اعتماد سرمایه‌گذاران در برابر موانعی مانند کمبود بدنام تراشه که بر شرکت‌های خودروسازی متعدد تأثیر می‌گذارد و سیاست‌های پولی سخت‌گیرانه فدرال رزرو ایالات متحده را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

برای تسریع روند و غلبه بر برخی از این موانع در مسیر بازگشت به قیمت اولیه، ریوین ممکن است از 18 میلیارد دلار ذخیره نقدی خود بهتر استفاده کند و بیش از 10 درصد برنامه ریزی شده برای تصاحب بازار خودروهای برقی تا سال 2030 به دست آورد.

در حال حاضر، مجموع ظرفیت تئوری ریوین در دو کارخانه اش (600 هزار نفر) می تواند 10 درصد از بازار خودروهای الکتریکی 2021 را به خود اختصاص دهد. با این حال، تا سال 2030، پیش‌بینی می‌شود که فروش وسایل نقلیه الکتریکی از 1 در 10 فعلی، 1 در 2 خودرو فروخته شده باشد. برای اینکه 10 درصد از کل خودروهای برقی فروخته شده در سال 2030 را به خود اختصاص دهد، ریوین باید ظرفیت تولید خود را به حدود 3 میلیون خودرو در سال افزایش دهد.

برای علاقه، Rivian در سال 2021 درآمد 55 میلیون دلاری خود را با تحویل 2500 وسیله نقلیه الکتریکی به دست آورد. دستورالعمل این شرکت برای سال 2022 انتظار دارد 25 هزار وسیله نقلیه ارائه کند، که افزایش بسیار زیادی نسبت به تعداد تولید فعلی آن دارد، اما به طرز خارق العاده ای با تعداد پیش خریدهای کتابش (83 هزار) فاصله دارد و به طور غیرقابل تصوری با هدف 10 درصدی 3 میلیونی آن فاصله دارد.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.