چند فرانچایز سینمایی جذاب که برای همیشه نابود شدند

[ad_1] بدون شک فیلم‌بازها هنوز هم Dark Universe استودیوی یونیورسال، و پتانسیل‌هایی که داشت را از یاد نبرده‌اند، اما دارک یونیورس تنها فرنچایز رها شده‌ در دنیای سینما نیست. در دهه‌های اخیر استودیوها و کمپانی‌های سینمایی از جمله دیزنی (Disney)، وارنر براز (Warner Bros) و بسیاری از کمپانی‌های دیگر، تمرکز خود را روی ساخت فرانچایزها

کد خبر : 54319
تاریخ انتشار : شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۱
چند فرانچایز سینمایی جذاب که برای همیشه نابود شدند

[ad_1]

بدون شک فیلم‌بازها هنوز هم Dark Universe استودیوی یونیورسال، و پتانسیل‌هایی که داشت را از یاد نبرده‌اند، اما دارک یونیورس تنها فرنچایز رها شده‌ در دنیای سینما نیست. در دهه‌های اخیر استودیوها و کمپانی‌های سینمایی از جمله دیزنی (Disney)، وارنر براز (Warner Bros) و بسیاری از کمپانی‌های دیگر، تمرکز خود را روی ساخت فرانچایزها گذاشته‌اند و از این طریق، میلیون‌ها دلار سود به جیب زده‌اند. اما تعدادی فرانچایز سینمایی هم نمی‌توانند به موفقیتی در سطح دنیای سینمایی مارول دست پیدا کنند.

استودیوها به دلایل مختلفی از جمله، عدم جذب مخاطبان کافی و وفادارنبودن اقتباس سینمایی به کتاب و رمان اصلی، این فرانچایزها را رها کرده و ترجیح دادند بینندگان آن‌ها را به دست فراموشی بسپارند. تعدادی از این فرانچایزهای سینمایی نیز حتی پیش از آنکه به مرحله فیلم‌برداری و ساخت برسند، رها شدند.

10

فانوس سبز (The Green Lantern)
چند فرانچایز سینمایی جذاب که برای همیشه نابود شدند

کمتر کسی رایان رینولدز (Ryan Reynolds) و بازی فراموش نشدنی‌اش در نقش محبوب ددپول (Deadpool) را نشناسد. اما مسیر بازیگری رینولدز در فیلم‌های ابرقهرمانی، با شروعی سخت و نه چندان موفق، آغاز شد.

سریال فانوس سبز، ساخته کمپانی DC که قرار بود آغازگر یک فرانچایز کامل باشد، با واکنش‌های تند بسیاری رو به رو شد و قبل از اینکه فرصتی‌ برای خودنمایی بیابد، رها شد. حتی در سینمایی ددپول نیز، لباس بحث برانگیز و نامتعارف فانوس سبز در این سریال، مورد تمسخر قرار گرفت.

9

مرد عنکبوتی شگفت انگیز (The Amazing Spider-Man)
چند فرانچایز سینمایی جذاب که برای همیشه نابود شدند

همه می‌دانند که کمپانی سونی (Sony) فرانچایز مرد عنکبوتی شگفت انگیز را تنها به این خاطر ساخت تا مجوز قانونی این شخصیت مشهور را در اختیار خود نگه داشته و آن را به کمپانی مارول (Marvel) واگذار نکند. به همین دلیل دور از ذهن نیست که افراد کمی در ساخت این پروژه واقعا دل به کار داده باشند. اما پس از ساخت قسمت دوم مرد عنکبوتی شگفت انگیز بود که مخاطبین و منتقدین کاملا از این فرانچایز سینمایی سرخورده و ناامید شدند.

این فیلم در باکس آفیس عملکرد ضعیفی داشت و مردم نیز شوقی برای دیدن آن نداشتند. این فرانچایز پس از توافق سونی برای معرفی نسل جدیدی از مرد عنکبوتی در MCU کنسل شد. اگرچه متاسفانه اندرو گارفیلد (Andrew Garfield) شانس ادامه ایفای نقش به عنوان مرد عنکبوتی در یک فرانچایز سه گانه را نداشت، اما لحظات جذاب و عالی زیادی در این نقش خلق کرد. هرچند، شایعاتی نیز مبنی بر حضور مجدد او به عنوان مرد عنکبوتی در مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست (Spider-Man: No Way Home) از MCU دست به دست می‌شود.

8

قطب‌نمای طلایی (The Golden Compass)
چند فرانچایز سینمایی جذاب که برای همیشه نابود شدند

قطب‌نمای طلایی اقتباسی از رمان نورهای شمالی (Northern Lights)، اولین کتاب از سه‌گانه His Dark Mterials اثر فیلیپ پولمن (Philip Pullman) است. کاملا مشخص بود که سرنوشت این فیلم بحث‌برانگیز از همان ابتدا نابودی است. چراکه بسیاری از قالب‌های داستانی رمان دست خورده بودند و از جمله فیلم‌هایی بود که داستان تماما از دید کارگردان و نه داستان اصلی، روایت می‌شد.

در نهایت این فیلم، تبدیل به یکی از پرهزینه‌ترین پروژه‌های کمپانی نیو لاین سینما (New Line Cinema) شد و با در نظر گرفتن دشواری‌های زیادی که حین فیلمبرداری با آن مواجه شدند، کنسل کردن این فرانچایز سینمایی امری بدیهی و واضح بود.

7

مجموعه Divergent
چند فرانچایز سینمایی جذاب که برای همیشه نابود شدند

مجموعه دایورجنت در ابتدا قرار بود کل داستان رمانی به همین نام را روی پرده سینما ببرد، اما متاسفانه این فرانچایز سینمایی هم دقیقا در یکی از حساس‌ترین لحظات داستان، رها شد. از آنجایی که رمان دایورجنت یک رمان سه‌گانه بود، کمپانی Lionsgate مانند بسیاری از کمپانی‌های دیگر، تصمیم گرفت کتاب نهایی را به دو قسمت تقسیم، و هر کدام را مجزا فیلمبرداری کند تا سود نهایی کمپانی دو برابر شود، اما متاسفانه برنامه طبق میل آن‌ها پیش نرفت.

سومین فیلم این مجموعه، Allegiant، در باکس آفیس عملکرد خوبی نداشت و با احتساب هزینه‌های بازاریابی، این فیلم میلیون‌ها دلار ضرر برای کمپانی Lionsgate به بار آورد. به همین دلیل، استودیو تصمیم به کنسل برنامه‌هایشان برای ساخت قسمت چهارم فیلم گرفت.

6

مجموعه پرسی جکسون (Percy Jackson)
چند فرانچایز سینمایی جذاب که برای همیشه نابود شدند

در دوره‌ای که فیلم‌ها و داستان‌های نوجوانان یا همان Young Adult بیش از هر زمانی طرفدار داشت، کمپانی 20th Century Fox بدون درنگ پروژه اقتباس داستان پرسی جکسون که در اصل یک مجموعه رمان به همین نام است، را به هدف جذب طرفداران هری پاتر (Harry Potter) و بازی تاج و تخت (Game of Thrones) در دست گرفت. اگرچه کمپانی فاکس تصور می‌کرد این فرانچایز سینمایی میلیاردها دلار سود به همراه خواهد آورد اما چندی طول نکشید تا با واقعیت تلخ رو به رو شد.

فرانچایز پرسی‌جکسون، موفق به اقتباس دو جلد از کتاب شد اما درآمد چندانی با خود به همراه نداشت. لازم به ذکر نیست که این فرانچایز سینمایی در جذب طرفدار شکست خورد و مورد تمسخر منتقدین قرار گرفت. البته خبرهای خوبی برای طرفداران کتاب داریم، مجموعه پرسی جکسون به زودی به صورت یک سریال + Disney ری‌بوت خواهد شد و مجددا باز خواهد گشت.

5

A Series of Unfortunate Events
چند فرانچایز سینمایی جذاب که برای همیشه نابود شدند

اگرچه مجموعه A Series of Unfortunate Events، سیزده جلد کتاب دارد اما تنها یک جلد آن روی پرده سینما حضور یافت. برنامه‌های ساخت این فرنچایز از همان ابتدا ناقص و کوته‌فکرانه بود چرا که شخصیت‌های کتاب در طول داستان سنشان ثابت است، اما ساخت چنین فیلمی در طول چندین سال با یک تیم بازیگری ثابت غیرممکن به نظر می‌رسد.

آن‌ها برای حل این مشکل باید دست به خلاقیت‌هایی در جهت تغییر روند ساخت فرانچایز می‌زدند و حتی ساخت یک فیلم استاپ‌موشن را نیز به عنوان ادامه داستان در نظر گرفتند. اما در نهایت رهاکردن این فرانچایز سینمایی ساده‌ترین راه حل بود. هرچند، این فرنچایز به عنوان یک سریال نتفلیکس ری‌بوت و بین سال‌های 2017 تا 2019 پخش شد.

4

Daredevil
چند فرانچایز سینمایی جذاب که برای همیشه نابود شدند

در ابتدا قرار بود سینمایی Daredevil با بازی بن افلک (Ben Affleck) اولین اقتباس سینمایی از یک مجموعه و فرانچایزی کامل باشد. کمپانی 20th Century Fox، با نگاهی به موفقیت X-Men، و سود نجومی باکس آفیسی که کمپانی سونی از فیلم مرد عنکبوتی با بازی سم ریمی (Sam Raimi) به چنگ زد، دست به ساخت این فیلم سینمایی زد تا تجربه رسیدن به چنین موفقیت و سودی را مانند رقبا تجربه کند. اما متاسفانه با شکست این فیلم در باکس‌آفیس و در میان منتقدین، تمام برنامه‌هایشان نقش‌ بر آب شد.

در نهایت پروژه ساخت این فرانچایز سینمایی هم کنسل شد. اما طرفداران این قهرمان سال‌ها بعد شاهد بازگشت مجدد او این بار در نتفلیکس بودند. این مجموعه بدون شک در دنیای داستان‌های ابرقهرمانی، جزو یکی از وفادارترین اقتباس‌ها در طول تاریخ به شمار می‌رود.

3

The Universal Dark Universe
چند فرانچایز سینمایی جذاب که برای همیشه نابود شدند

می‌توان گفت شکست مجموعه دارک یونیورس برای کمپانی یونیورسال بسیار شر‌م‌آور بود. این کمپانی پیش از شروع مجموعه، سر و صدای زیادی به پا کرد و لیستی بلند بالا بازیگران شهیری که در این مجموعه و درنقش هیولاهای کلاسیک حضور خواهند داشت، معرفی کرد. اما متاسفانه مجموعه دارک یونیورس پرمدعا، تنها به این ستارگان نامدار اتکا کرد و بیش از اندازه بر روی اسامی‌شان حساب باز کرد.

حتی تام کروز هم نتوانست این مجموعه را از شکست نجات دهد. از آنجایی که فرانچایز مومیایی (Mummy) تبدیل به یکی از پرهزینه‌ترین شکست‌های یونیورسال در باکس‌آفیس شد، این کمپانی به سرعت تمامی برنامه‌هایش مبنی بر ادامه این فرنچایز در آینده را کنسل کرد.

2

مجموعه The Millennium
چند فرانچایز سینمایی جذاب که برای همیشه نابود شدند

سال 2011 میلادی شاهد اکران داستان تریلر خارق‌العاده و صاحب سبک دیوید فینچر (David Fincher) به نام دختری با تتوی اژدها (The Girl With The Dragon Tattoo) بود؛ فیلمی که قرار بود تبدیل به یک سه‌گانه شود. دلیل توقف ساخت و کنسل‌شدن دنباله این مجموعه هنوز هم مشخص نیست چرا که این فیلم سینمایی عملکرد خوبی داشت و تیم خلاق پشت پرده این فیلم، از جمله خود فینچر هم برای ساخت و توسعه قسمت‌های بعدی آن آمادگی داشتند.

حتی تاریخی در سال 2013 برای دنباله این مجموعه مشخص شده بود اما سال‌ها از آن تاریخ گذشته و هنوز هم قسمت دومی از راه نرسیده است. تنها مشکل احتمالی ممکن است خلقیات به شدت سخت‌گیرانه فینچر بوده باشد اما هیچکس به طور قطع مطمئن نیست‌. کمپانی سونی در سال 2018 با سینمایی دختری گرفتار در تار عنکبوت (Girl inThe Spider’s Web) تلاش کرد تا این مجموعه را ری‌بوت کند اما با شکستی که در باکس آفیس خورد، مشخص کرد که باید تلاش بیشتری جهت حفظ دید و سبک دیوید فینچر به خرج می‌داد.

1

سه گانه جنگ ستارگان رین جانسون (Rain Johnson)
چند فرانچایز سینمایی جذاب که برای همیشه نابود شدند

رین جانسون، بعد از کارگردانی و اکران بحث برانگیز‌ترین سینمایی جنگ ستارگان به نام آخرین جدای (The Last Jedi)، به عنوان کارگردان یک سه‌گانه کاملا جدید معرفی شد.

اگرچه تا کنون خبری جدیدی از این پروژه اعلام نشده، و به صورت رسمی کنسل نشده است و حتی خود جانسون نیز ظاهرا خیال می‌کند هنوز این پروژه در جریان است اما از زمان اعلام این خبر تا کنون هیچ به‌روزرسانی‌ای درمورد وضعیت این پروژه صورت نگرفته است. حتی در کنفرانس خبری عظیم دیزنی در سال 2020 که چندین اقتباس سینمایی جنگ ستارگان معرفی شد هم از این پروژه سه‌گانه جانسون سخنی به میان نیامد. البته همین مساله به اندازه کافی مدرک محکمی‌ مبنی بر کنسل شدن این فرانچایز است.

با بهترین فیلم‌ها از نگاه ویجیاتو آشنا شوید:

  • برترین فیلم‌های تاریخ سینما با مضمون کریسمس کدام است؟
  • برترین فیلم‌های زامبی محور که احتمالاً با آن‌ها آشنا نیستید
  • بهترین فیلم‌های مهیج روان‌شناختی تمام دوران کدام است؟
  • معرفی بهترین فیلم‌های تاریخ سینما در مورد جستجو گنج
  • بهترین فیلم‌هایی که درباره حضرت مسیح ساخته شدند
منبع: وبسایت ScreenRant
برچسب‌هافیلم اکشنفیلم پیشنهادی
کپی شد

https://vgto.ir/9t1

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.