چقدر خلافی داشته باشیم، ماشین‌مان توقیف می‌شود؟

به گزارش هوشمند نیوز، طبق اعلام پلیس راهور، اگر مبلغ خلافی خودرو به ۵ میلیون تومان برسد، خودرو توقیف و به پارکینگ منتقل می‌شود. این افزایش سقف از ۲ میلیون تومان به ۵ میلیون تومان به دلیل افزایش جرایم رانندگی و با توجه به شرایط اقتصادی و سایر عوامل اجتماعی صورت گرفته است. در گذشته،

کد خبر : 501280
تاریخ انتشار : جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ - ۸:۱۱
چقدر خلافی داشته باشیم، ماشین‌مان توقیف می‌شود؟



به گزارش هوشمند نیوز، طبق اعلام پلیس راهور، اگر مبلغ خلافی خودرو به ۵ میلیون تومان برسد، خودرو توقیف و به پارکینگ منتقل می‌شود. این افزایش سقف از ۲ میلیون تومان به ۵ میلیون تومان به دلیل افزایش جرایم رانندگی و با توجه به شرایط اقتصادی و سایر عوامل اجتماعی صورت گرفته است. در گذشته، در دوران کرونا این سقف موقتا به ۳ میلیون تومان رسید، اما حالا به ۵ میلیون تومان افزایش یافته است.

نکات مهم درباره این موضوع

۱. توقیف خودرو: اگر مبلغ جرایم رانندگی یک خودرو به ۵ میلیون تومان برسد، پلیس به صورت قانونی می‌تواند خودرو را توقیف کرده و به پارکینگ منتقل کند. برای رفع توقیف، مالک خودرو باید تمام جرایم را تسویه کند و برگه عدم خلافی دریافت نماید.

۲. جرایم دوبرابری: برخی از جرایم رانندگی به دلیل اهمیت بالا، اگر طی ۶۰ روز پرداخت نشوند، مبلغ آنها دو برابر می‌شود. مثلاً اگر جریمه‌ای به مبلغ ۱۵۰ هزار تومان را طی دو ماه پرداخت نکنید، این جریمه به ۳۰۰ هزار تومان افزایش می‌یابد.

۳. نیاز به تسویه یکجا نیست: برای پرداخت جرایم نیازی به تسویه کل مبلغ نیست و می‌توانید هر جریمه را به‌صورت جداگانه پرداخت کنید. همچنین توصیه می‌شود قبل از پرداخت جرایم، از صحت آنها از طریق سامانه‌های استعلام اطمینان حاصل کنید، چرا که ممکن است اشتباهاتی در ثبت جریمه رخ دهد.

۴. روش‌های استعلام و پرداخت: برای جلوگیری از انباشت جریمه‌ها و احتمال توقیف خودرو، می‌توانید از سامانه‌های آنلاین استعلام خلافی خودرو استفاده کنید. این سامانه‌ها به شما امکان می‌دهند که به سرعت و به راحتی از جرایم خود مطلع شوید و آنها را پرداخت کنید.

در نهایت، مالکین خودروها باید به‌طور منظم وضعیت خلافی خودروی خود را بررسی کنند تا از رسیدن به سقف جریمه و توقیف خودرو جلوگیری کنند. همچنین، جرایمی که به درستی ثبت شده باشند، امکان حذف ندارند، اما اگر جریمه‌ای اشتباه ثبت شده باشد، می‌توانید نسبت به آن اعتراض کنید.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.