چطور یه دوست واقعی رو تشخیص بدیم؟

رسانه‌های اجتماعی این روزها تصویری توهم آمیز از دوستی و دوست و رفیق ایجاد می‌کنند که به نظر می‌رسد تصویری عالی است. اما چنین دوستی‌های بسیار متفاوت‌تر از دوستی‌های واقعی هستند. برای نوجوانان و جوانان، درک معنای واقعی دوستی برای ایجاد روابط اجتماعی قوی و ناگسستنی بسیار مهم است. بیایید این موضوع جذاب را با

کد خبر : 496710
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۴:۵۰
چطور یه دوست واقعی رو تشخیص بدیم؟


رسانه‌های اجتماعی این روزها تصویری توهم آمیز از دوستی و دوست و رفیق ایجاد می‌کنند که به نظر می‌رسد تصویری عالی است. اما چنین دوستی‌های بسیار متفاوت‌تر از دوستی‌های واقعی هستند. برای نوجوانان و جوانان، درک معنای واقعی دوستی برای ایجاد روابط اجتماعی قوی و ناگسستنی بسیار مهم است. بیایید این موضوع جذاب را با جزئیات کشف کنیم!

چگونه یک دوست واقعی را تشخیص دهیم؟

در رفتار دوست و رفیق‌تان باید دنبال ویژگی‌های زیر باشید تا معلوم شود که یک دوست واقعی است:

حمایت عاطفی دارد

یک دوست واقعی همیشه در کنار شماست تا از نظر ذهنی، جسمی و عاطفی از شما حمایت کند، مهم نیست که شرایط چقدر سخت باشد. در حالی که ممکن است یک دوست «ظاهری» فقط ادای حمایت کردن را دربیاورد یا فقط جرفش را بزند، اما فاقد هر نوع حمایت عاطفی است و بیشتر در رسانه‌های اجتماعی خودنمایی می کند.

او همیشه حضور دارد

یک دوست واقعی تلاش می کند تا در دسترس باشد و برای شما وقت بگذارد، مهم نیست چقدر سخت باشد. اما یک دوست «ظاهری» مشتاقانه منتظر راحتی خودش است و تنها زمانی که بی حوصله یا دچار مشکل باشد، با شما معاشرت می‌کند.

قضاوت نمی کند

شما می توانید بدون ترس از قضاوت شدن با دوست واقعی خود صحبت کنید و جنبه آسیب پذیر خود را آشکار کنید. شما کاملا به او اعتماد دارید و می دانید که حتی در شرایط سخت از شما حمایت خواهند کرد. اما برعکس، دوستان «ظاهری» به شما احساس راحتی نمی‌دهند که بتوانید هر چیزی را با آنها در میان بگذارید.

موفقیت‌های‌تان را جشن می گیرند

دوستان جعلی همیشه حسادت می کنند و دنبال رقابت هستند. موفقیت شما ممکن است به نظر آنها تهدید دیده شود. در حالی که دوست واقعی شما در کنارتان خواهد بود تا پیروزی تان را جشن بگیرید.

قابل اعتماد هستند

دوست واقعی دوستی است که در تمام پستی‌ها و بلندی‌ها یکسان بماند و همیشه بتوان روی او حساب کرد. ثبات و اعتماد چیزی است که این رابطه را طولانی مدت می کند. دوستی های غیر واقعی اغلب متناقض هستند و بر اساس راحتی و انگیزه شخصی هر روز یک طوری هستند.

عشق و علاقه پاک دارند پاک

دوستان واقعی بدون هیچ قید و شرطی شما را دوست دارند و هرگز شما را قضاوت نمی کنند. دوستانی که برای یک دوره محدود می مانند فقط به صورت مشروط با شما در ارتباطند. آنها بیشتر به دنبال سود خودشان هستند.

ایرادتان را با شما مطرح می کند

دوستی که واقعی نیست سعی می کند فقط یک رابطه سطحی با شما حفظ کند، گاهی چاپلوسی کند و همیشه چیزهایی را بگوید که می خواهید بشنوید. اما دوست واقعی شما همیشه در کنار شما خواهد بود تا شما را راهنمایی و اصلاح کند، مهم نیست چقدر اشتباه می کنید و دوست دارید چه چیزی بشنوید. برای او مهم‌تر از همه این است که شما از نظر اخلاقی درست عمل کنید، نه اینکه فقط با کلمات خشنود شوید.

رابطه عمیقی بین‌تان است

گفتگو با یک دوست واقعی فقط سطحی نیست، بلکه عمیق است. شما می توانید در مورد هر چیزی و هر موضوعی با سطح عمیق تر صحبت کنید مواردی مانند اهداف آینده، چالش های زندگی یا مسائل مربوط به رابطه‌تان. برعکس دوست غیرواقعی فقط در مورد سرگرمی و موضوعات سطحی صحبت می کند.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.