چطور مثل پولدارها پول خرج کنیم: ۱۳ درس از زندگی ثروتمندان برای زندگی بهتر

پول همه مشکلات ما را حل نمی‌کند، اما مشکلات مالی ما را حل می‌کند. یک نقدینگی خوب یا دریافت مالی منظم از یک شغل یا سرمایه‌گذاری می‌تواند زندگی شما را بهتر و بهتر کند. البته به‌شرطی که بتوانید درباره اینکه چطور پول خرج کنید، درست تصمیم بگیرید. برای اینکه چطور پول خرج کنید، انتخاب‌های زیادی

کد خبر : 491936
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۳
چطور مثل پولدارها پول خرج کنیم: ۱۳ درس از زندگی ثروتمندان برای زندگی بهتر


پول همه مشکلات ما را حل نمی‌کند، اما مشکلات مالی ما را حل می‌کند. یک نقدینگی خوب یا دریافت مالی منظم از یک شغل یا سرمایه‌گذاری می‌تواند زندگی شما را بهتر و بهتر کند. البته به‌شرطی که بتوانید درباره اینکه چطور پول خرج کنید، درست تصمیم بگیرید. برای اینکه چطور پول خرج کنید، انتخاب‌های زیادی دارید و همین موضوع کار را دشوار می‌کند، اما چه دشواری شیرینی!

پول زندگی شما را تغییر نخواهد داد، مگر این که دقیق پول خرج کنید و درست سرمایه‌گذاری کنید. اگر فقط چیزهای گران و پرزرق‌وبرق که به چشمتان می‌خورد، می‌خرید و خوشحال نمی‌شوید، جای تعجب ندارد!

می‌دانید چرا اهمیت دارد که چطور پول خرج کنید؟ در بهترین حالت، آن‌قدر پول دارید که چند بار زندگی کنید، اما فرصت چطور؟ همه ما یک بار فرصت داریم که زندگی کنیم. هنوز خیلی ثروتمند نیستید؟ با این حال، باز هم تغییراتی وجود دارد که باید به فکر انجامش باشید. پول خود را برای بهبود زندگی خود خرج کنید و به دنیای ثروتمندان بپیوندید! می‌خواهید بدانید چطور؟ با ما همراه باشید.

۱۳ راه برای خرج کردن پولتان و به دست آوردن آزادی، سلامتی و شادی

تیم ویژه خود استخدام کنید!

می‌خواهید زندگی رویایی خود را داشته باشید؟ به افرادی در اطراف خود نیاز دارید که بتوانند جلوی هدر رفتن منابع و انرژی شما را بگیرند. نترسید و بزرگ فکر کنید. به همه چیزهایی که می‌خواهید انجام دهید فکر کنید و آدم‌هایی را پیدا کنید که می‌توانند زندگی شما را آسان کنند. فرمول پیشنهادی این است: یک نفر، کسی مثل رئیس دفتر یا مدیر داخلی، استخدام کنید و اجازه دهید او نیروهای مورد نظر شما را استخدام کند. فکر می‌کنید استخدام نیروهای مختلف برای انجام کارهای مختلف صرفا یک اقدام لوکس و تجملاتی است؟ بیایید با هم یک نمونه را تصور کنیم:

ارزش فعالیت شما به شکل ساعتی چقدر است؟ فرض کنیم ارزش شما از نظر درآمدی حداقل ساعتی ۵۰۰ هزار تومان است. اگر هر هفته ۴ ساعت را به نظافت منزل اختصاص دهید هفته‌ای ۲ میلیون تومان را از دست می‌دهید. اگر یک نظافتچی برای این کار استخدام کنید، هزینه آن برای هفته‌ای ۴ ساعت حدود ۴۰۰ هزار تومان است. این یعنی یک و نیم میلیون سود مالی و به دست آوردن آرامش ذهنی. برای استخدام بقیه آدم‌ها هم از همین فرمول پیروی کنید.

یک نفر را استخدام کنید تا خانه شما را تمیز کند، یک نفر را به عنوان راننده خود استخدام کنید. یک نفر منشی و هماهنگ‌کننده امور اداری خود استخدام کنید. با این کار هم درآمد بهتری کسب می‌کنید و هم کارهای دوست‌نداشتی را از فهرست وظایف خود حذف می‌کنید. چه وظایفی جایگزین آن‌ها می‌شود؟ وظایف مهم‌تر، جذاب‌تر و دوست داشتنی‌تر و چه چیزی بهتر از این؟ با این اوصاف، حالا بیایید برویم سراغ ۸ راه برای بهتر خرج کردن پولتان!

در روابط اجتماعی و کاری خود سرمایه‌گذاری کنید

خیلی کم پیش می‌آید که افراد بتوانند به‌تنهایی و کاملاً مستقل به موفقیت برسند. هر چقدر هم مستقل و قوی باشید آدم‌های اطراف شما در موفقیت شما نقش داشته‌اند. والدین شما، معلمان شما، هر دوستی که شما را حمایت یا راهنمایی کرده است در موفقیت شما مؤثر است. وقتی درآمد خوبی پیدا کردید آن‌ها را فراموش نکنید.

به رستوران‌های بهتری بروید یا مکان‌های بهتری برای گردش و تفریح رزرو کنید و هزینه‌ها را نادیده بگیرید. این کارها ارزشش را دارد. مردم توجه را دوست دارند و شما هم از توجه به دیگران لذت خواهید برد. هرگونه طلبکاری و بدهکاری را فراموش کنید و فقط خوش بگذرانید.

با افزایش درآمدتان، به این فکر کنید که چگونه می‌توانید واقعاً برای افرادی که دوستشان دارید، پول خرج کنید. هزینه‌هایی مانند شهریه دانشگاه، صورت‌حساب‌های پزشکی و درمانی یا یک سفر کوتاه. نگذارید کسی از اطرافیان شما نگران پول باشد. هزینه‌هایشان را حذف کنید و به آن‌ها بگویید که انتظار بازپرداخت ندارید. فرشته نجات‌بخش زندگی کسی باشید، همان‌طور که می‌دانید آن‌ها روزی فرشته زندگی شما بودند.

به امیال مادی خود توجه کنید

از نظر علمی ثابت شده است که خرید‌درمانی الزماْ شما را خوشحال نمی‌کند. اما ممکن است شما بخواهید خودتان این نظریه را آزمایش کنید. ماشین‌های مختلف را امتحان کنید، گجت‌های مختلف را بخرید، لباس‌های شیک بپوشید. اگر بخشی از وجودتان آن‌ها را می‌خواهد، خواسته‌تان را برآورده کنید و بعداً تصمیم‌های خود را تحلیل کنید.

شیک‌پوشی می‌تواند اعتماد به نفس شما را برای موفقیت در معامله‌های بزرگ تقویت کند. ممکن است اینکه حس کنید در یک جمع دوستانه، این شمایید که گران‌ترین ساعت را به دستتان بسته‌اید، ممکن است همان چیزی باشد که شما می‌خواهید. شاید هم یک کامپیوتر جدید یا لپ‌تاپ آخرین مدل، می‌تواند شما را واقعاً خوشحال کند. سلیقه لوکس و گران‌قیمت تا زمانی که پولش را دارید، اشکالی ندارد و شما تا زمانی که این را امتحان نکنید نمی‌دانید چه کاری درست است.

تأثیرگذار باشد

اگر به دنبال پول بودید و آن را به دست آوردید، اما احساس بیهودگی می‌کنید، شاید پول هدف شما نباشد. شاید بیش از پول دنبال تأثیرگذاری هستید. اگر این ایده درست به نظر می‌رسد، از پول خود برای شهرت و تأثیرگذاری خود استفاده کنید. چطور؟

  • یک تیم تولید محتوا استخدام کنید و آنچه را که به آن علاقه دارید با دیگران به اشتراک بگذارید.
  • تجربه‌های کاری خود را به ویدیوها و دوره‌های مختلف تبدیل کنید.
  • چارچوب‌ها و دانش خود را به پست‌های رسانه‌های اجتماعی تبدیل کنید.
  • ایده‌های خود را به پادکست تبدیل کنید.
  • یک مدیر روابط عمومی یا مدیر رسانه‌های اجتماعی داشته باشید که حساب‌های شما را از طرف شما مدیریت کند.
  • با لحن صمیمی و با روی باز صحبت کنید و ببینید چه چیزی با ذائقه مردم هماهنگ است.

سخاوتمند و خیّر باشید

نیکوکاری یکی دیگر از راه‌های گسترش اثر و آرامش شما است. همان‌طور که می‌دانید افراد ثروتمند همیشه مقدار زیادی پول اهدا می‌کنند. وقتی بیشتر از نیازتان پول دارید، به‌دنبال اهداف ارزشمند بگردید.

می‌توانید به صورت یک‌باره یا ماهانه پول اهدا کنید. از یک خیریه کوچک بپرسید که چه نیاز دارند و مقداری پول واریز کنید. با تمام مدارس قدیمی‌تان تماس بگیرید و برای هر کدام چکی بنویسید. این کار خیر است و حس خوبی دارد. اگر می‌توانید همین الان اهدا کنید، تا زمان مرگ منتظر نمانید.

لازم نیست به یک خیریه یا سازمان اهدا کنید. به افراد نیازمند پول بدهید، هزینه قهوه نفر پشت سرتان را بپردازید و در هر فرصت ممکن، کارهای کوچک و نیک تصادفی انجام دهید. امتیاز نگیرید، فقط ارتعاشات خوب را پخش کنید و به کارما اعتماد کنید.

به ظاهر خانه و دفتر خود برسید

دفتر شما ویترین شما است پس به آن برسید. محل استقرار اصلی شما باید بی‌نقص باشد. بهانه نیاورید و پول خرج کنید تا خانه و محل کار اصلی خود را درست کنید. خانه و دفتر اصلی شما باید جایی باشد که عاشق حضور در آن بشوید. چطور؟ یک خانه جدید بخرید یا دکوراسیون و وسایل خانه فعلی خود را نو کنید. یک مدیر پروژه بازسازی خانه استخدام کنید و به او بگویید چه می‌خواهید. او تیم مناسب را آماده و کارها را سازماندهی کند. شما تصمیمات مهم را می‌گیرید و می‌گویید چه می‌خواهید.

افق‌های خود را گسترش دهید

پولدار نشده‌اید که همان چهاردیواری قدیمی را ببینید و همان افکار قدیمی را داشته باشید. برای بهبود زندگی خود، افق‌های خود را گسترش دهید. دنیا را بیشتر ببینید. سفرهای بهتری بروید، پروازهای بهتری رزرو کنید و اقامت لوکس‌تری را تجربه کنید.

فقط به تجربه شخصی خود اکتفا نکنید. افراد مورد علاقه‌تان را به همراه خود ببرید. آن‌ها را به سفر ببرید و هزینه سفر آن‌ها را بدهید. دنیا را با بهترین دوستانتان ببینید، به هر حال، کسب درآمد برای همین روزها است.

تجربیات قبلی خود را بهبود ببخشید

هر تجربه‌ای می‌تواند با خرج کردن کمی پول بهتر شود. فقط به نمایش نروید، صندلی‌های ردیف جلو را بگیرید. فقط رستوران را رزرو نکنید، بهترین میز را بگیرید و با دوستانتان به آنجا بروید. نسخه خاصی از موبایل محبوب خود را بخرید. به جای یک لپ تاپ ساده نسخه محدود و خاصش را بخرید. ماشین خود را به بهترین شکل سرویس کنید.

پول خرج کنید، اما سرمایه‌گذاری را فراموش نکنید

یکی از مهم‌ترین نکات در مدیریت ثروت، ایجاد تعادل بین خرج کردن، پس‌انداز و سرمایه‌گذاری است. سرمایه‌گذاری هوشمندانه در بورس، املاک یا کسب‌وکارهای جدید می‌تواند دارایی‌های شما را به مرور زمان افزایش دهد. این سرمایه‌گذاری می‌تواند حوزه تأثیر شما را نیز افزایش دهید.

به یاد داشته باشید، همان‌طور که پول خرج کردن برای لذت بردن از زندگی مهم است، سرمایه‌گذاری مناسب هم اهمیت دارد. سرمایه‌گذاری خوب می‌تواند به شما کمک کند تا در آینده از امنیت مالی بیشتری برخوردار شوید و منابع مالی خود را گسترش دهید.

به سلامت جسم و روان خود اهمیت دهید

پولدار بودن به تنهایی خوشبختی نمی‌آورد، مگر اینکه سلامت جسمی و روانی خود را نیز در اولویت قرار دهید. خرج کردن برای عضویت در باشگاه‌های ورزشی، مشاوره‌های روان‌شناسی یا حتی سفرهای آرامش‌بخش به شما کمک می‌کند تا جسم و ذهنی سالم‌تر و آرام‌تر داشته باشید.

سرمایه‌گذاری در سلامتی نه تنها کیفیت زندگی شما را بهبود می‌بخشد، بلکه انرژی و تمرکز لازم برای دستیابی به اهداف بزرگ‌تر را نیز فراهم می‌کند. پس بهترین پزشک‌ها و بهترین امکانات را برای سلامتی خود مهیا کنید.

آموزش و توسعه فردی را فراموش نکنید

خرج کردن برای آموزش و یادگیری مداوم، یکی از هوشمندانه‌ترین سرمایه‌گذاری‌هایی است که می‌توانید انجام دهید. شرکت در دوره‌های آموزشی، خرید کتاب‌های ارزشمند یا حضور در سمینارهای تخصصی، دانش و مهارت‌های شما را بهبود می‌دهد.

این کار نه‌تنها در نهایت به افزایش درآمد و موفقیت‌های بیشتر منجر می‌شود، بلکه دایره تأثیر شما را نیز گسترش می‌دهد. هرچقدر بیشتر روی خودتان سرمایه‌گذاری کنید، بیشتر می‌توانید از فرصت‌های جدید استفاده کنید.

به محیط زیست توجه کنید

در دنیای امروز، اهمیت حفظ محیط زیست و زندگی پایدار بیشتر از همیشه احساس می‌شود. خرید محصولاتی که دوستدار محیط زیست هستند، نه‌تنها نشان از مسئولیت‌پذیری شما دارد، بلکه می‌تواند به کاهش هزینه‌های بلندمدت شما کمک کند.

سرمایه‌گذاری در انرژی‌های تجدیدپذیر، خرید محصولات پایدار و استفاده از منابع طبیعی به صورت هوشمندانه، زندگی شما و نسل‌های آینده را بهبود می‌بخشد. به‌جز این موارد، اغراق نکرده‌ایم اگر اعتراف کنیم که توجه به محیط زیست، یکی از عناصر ورود به باشگاه ثروتمندان است.

برنامه‌ریزی مالی بلندمدت داشته باشید

یک برنامه مالی بلندمدت که شامل پس‌انداز برای دوران بازنشستگی، خریدهای بزرگ و حتی مواقع بحرانی است، از الزامات زندگی مالی هوشمندانه ثروتمندان است.

با برنامه‌ریزی دقیق، می‌توانید با اطمینان بیشتری به خرج کردن بپردازید و از هر لحظه زندگی لذت ببرید، بدون اینکه نگران آینده باشید. امنیت مالی، آرامش ذهنی بیشتری به شما می‌دهد و به شما اجازه می‌دهد تا با خیال راحت‌تر به اهداف خود برسید. فکر می‌کنید خودتان وقت و حوصله رسیدگی به این موارد را ندارید؟ می‌توانید کسی را استخدام کنید تا مسئول سبد سرمایه‌گذاری شما باشد.

فوت کوزه‌گری برای بهتر پول خرج کردن!

چطور می‌توانید بهتر پول خرج کنید تا زندگی بهتری داشته باشید؟ خرج کردن آگاهانه که برای شما زمان و رفاه می‌خرد. از پول خرج کردن نترسید، اما هوشمندانه پول خرج کنید. خسیس نباشید، اما باهوش باشید و از تجربه‌های خود و دیگران درس بگیرید.

مهم نیست چقدر پول دارید، روزی خواهید مرد! در واقع، زمان تنها منبع محدود شما است. با پولی که دارید برای خود زمان بخرید، کارهای جالب را تست کنید، زندگی خود را بهبود دهید و از ثمره‌های کار سخت خود لذت ببرید. در یک کلام پول خود را برای حال خوب خود، نزدیک‌ترین عزیزانتان و بقیه دنیا خرج کنید. شما حق انجام این کار را دارید.

منبع: Forbes


فروشگاه چطور - مجموعه صوتی رازهای موفقیت


موانع پیشرفت خود را بشناسید و موفقیت را به عادت همیشگی‌تان تبدیل کنید.






لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.