چطور بهترین نیروهای بازار کار را استخدام کنیم؟

وقتی فرصت‌های شغلی زیاد هستند و افراد متخصص برای آنها کم است، باید کمی تلاش خود را در زمینه جذب بیشتر کنید. اما چگونه می‌توانید استعدادهای واقعی را شناسایی کنید و به سرعت با آنها قبل از دریافت پیشنهادی دیگر ارتباط برقرار کنید؟ در این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با استراتژی‌های

کد خبر : 213731
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۱
چطور بهترین نیروهای بازار کار را استخدام کنیم؟


وقتی فرصت‌های شغلی زیاد هستند و افراد متخصص برای آنها کم است، باید کمی تلاش خود را در زمینه جذب بیشتر کنید. اما چگونه می‌توانید استعدادهای واقعی را شناسایی کنید و به سرعت با آنها قبل از دریافت پیشنهادی دیگر ارتباط برقرار کنید؟ در این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با استراتژی‌های مناسب جذب نیروی متخصص آشنا کنیم.

نکاتی برای استخدام نیروی متخصص بازار کار

آگاهی نسبت به اینکه چه زمانی بهترین زمان برای جذب نیرو است و چه زمانی باید جستجو برای نیروی متخصص را آغاز کرد، سخت است و خب تقریبا نشدنی است چرا که بازار کار مدام در حال تغییر است. به همین دلیل مهم است که استراتژی‌ای از پیش برنامه ریزی شده داشته باشید تا برای هر نوع تغییری در بازار کار آماده باشید.

در حالی که تمام شرکت‌ها به دنبال ارائه تصویری عالی از شرکت خود و برند کارفرمایی خود هستند، اما ارائه تصویر درست از برند در زمان استخدام مهم‌تر از هر زمان دیگری است. داشتن استراتژی و برنامه ریزی برای تقویت برند کارفرمایی مهم‌ترین کارها برای موفقیت در جذب نیروی متخصص است، اما کارهای دیگری نیز می‌توانید انجام دهید تا مطمئن شوید که بهترین افراد را جذب سازمان خود کنید. در ادامه آنها را بیان خواهیم کرد.

1. شرح شغلی خود را اصلاح کنید

در یک بازار کار رقابتی، این کارجویان هستند که در نهایت از میان صدها و هزاران فرصت شغلی چند مورد را انتخاب می‌کنند. هرچه شرح شغلی خود را اصولی‌تر و صادقانه‌تر بنویسید، شانس بیشتری برای یافتن و جذب نیروی متخصص خواهید داشت. این در حالی است که شما باید مطمئن شوید که شرح شغلی‌تان از شرح شغلی دیگر شرکت‌ها متمایز باشد. تمرکز بر فرصت آموزش و یادگیری و همچنین مزایای محل کار خود را در نوشتن شرح شغلی در نظر داشته باشید، به خصوص مواردی که از رقبا متمایز هستند.

در شرح شغلی علاوه بر پاسخ دادن به سوال چه چیزی در شرکت شما متمایز است، باید به سوال کارجو در مورد چرایی انتخاب پاسخ دهید. خود را به عنوان فروشنده‌ای در نظر بگیرید که قرار است کالای خود را به مشتری بفروشد، خود را به جای مشتری بگذارید و توضیح دهید که چرا محصول شما بهتر از نمونه‌های دیگر است.

2. روی برند کارفرمایی خود کار کنید

افرادی که قرار است برای موقعیت‌های شغلی شما درخواست کنند باید بدانند که شرکت شما و برند کارفرمایی آن در بازار کار چگونه توصیف می‌شود. این بدان معناست که منابع انسانی و بازاریابی باید با هم کار کنند تا بتوانند برند کارفرمایی را تقویت کنند. کارجویان در زمان انتخاب شرکت برای استخدام به ارزش‌های آن شرکت و همچنین مزایایی که آن شرکت برای کارمندان خود در نظر می‌گیرد، دقت می‌کنند و مطمئنا موردی را انتخاب می‌کنند که بیشترین مزایا را برای آنها داشته باشد.

 

3. با فناوری آشتی کنید

فناوری می‌تواند جستجوی شما را برای بهترین استخدام‌ها آسان‌تر کند. به عنوان مثال، ایران تلنت با وجود بانک رزومه میلیونی خود که همگی از متخصصان بازار کار هستند، کار شما را در دریافت رزومه راحت‌تر می‌کند. ثبت آگهی در سایت های استخدامی معتبر مانند کاریابی ایران تلنت به شما کمک می‌کند تا هر چه سریع‌تر کارجویان کاربلد و با استعداد را برای موقعیت‌های شغلی خود پیدا کنید.

4. استفاده از روش هدهانت

استخدام به روش شکار استعدادها یا HeadHunting به عنوان یکی از روش‌های خوب در جذب افراد به شمار می‌آید، فرآیند یافتن بهترین متقاضیان شغلی برای یک موقعیت است. در بیشتر موارد، کسب‌وکارها به جای استفاده از روش‌های قدیمی، از روش هدهانت برای شناسایی و استخدام کارمندان کاربلد یا افراد رده بالا مانند مدیر ارشد، استفاده می‌کنند.

هدهانت معمولاً برای کسب‌وکارهایی کارایی دارد که برای پر کردن پست‌های رده بالا، تخصصی یا فنی نیاز به استخدام افراد حرفه‌ای دارند. در این روش فرد مسئول در استخدام به دنبال افرادی است که مشغول به کار هستند و به هیچ عنوان قصد تغییر شغل نیز ندارند، که به اصطلاح به آنها متقاضیان منفعل گفته می‌شود، که برای آن شغل فردی ایده‌آل هستند. هدهانتر پیشنهادهای شغلی را به این متقاضیان هدف، که معمولاً در رشته یا صنعت خود سرآمد هستند، ارائه می‌دهند تا آنها را ترغیب به ترک موقعیت فعلی خود کنند.

5. روش استخدامی خود را بازبینی کنید

این روزها شرکت‌هایی در عرصه استخدام موفق می‌شوند که بتوانند نهایت بهره را از فناوری و زمان ببرند. به همین منظور، باید استراتژی خود را در روند استخدام تغییر دهید و سراغ ابزارهایی بروید که به کار شما سرعت و دقت بیشتری بدهند. ابزارهای ats یکی از این ابزارهایی است که می‌توانید با کمک آنها خیلی دقیق رزومه‌ها را بر اساس کلمات کلیدی بررسی کنید و همچنین به کار خود در روند بررسی‌ها سرعت دهید. تقریبا بیشتر شرکت‌های بزرگ دنیا از این ابزار برای غربالگری رزومه‌های دریافتی خود استفاده می‌کنند.

6. با انتشار ویدیو آگهی‌های استخدامی خود را به کاربران نشان دهید

در عصر فناوری، ویدئوها این پتانسیل را دارند که در شبکه‌های اجتماعی و جاهای دیگر به صورت ویروسی منتشر شوند. بنابراین خوب است که یک ویدیو برای استخدام افراد متخصص بسازید و آن را در شبکه‌های اجتماعی حرفه‌ای و کاریابی مانند لینکدین منتشر کنید. اگر در این ویدیو بتوانید بیشتر درباره شرکت خود، مزایای آن و فرصت‌های شغلی بگویید، ابهام در فرآیند تصمیم گیری کارجویان را کاهش می‌دهید و تصمیم گیری را برای آنها آسان‌تر می‌کنید.

 

عکس

7. به یاد داشته باشید که همیشه راه را برای توسعه و پیشرفت کارکنان خود باز بگذارید

در بیشتر موارد، استخدام به این معناست که سراغ بیرون از شرکت برای جذب نیروهای کار جدید بروید. با این حال، شما نمی‌خواهید از کارکنان فعلی خود در یک بازار کار رقابتی غافل شوید. از این گذشته، اگر فرصت‌های شغلی در بازار کار بیشتر شود، ممکن است کارکنان خود را به دلیل بهتر بودن آن فرصت‌ها از دست بدهید.

به هر حال، کارمندان شما سفیران برند شما هستند – هر جا که می‌روند، تبلیغات می‌کنند و به دیگر افراد اطلاع می‌دهند که کار کردن برای شرکت شما چگونه است.

شما باید فضا را برای آنها به‌گونه‌ای مهیا کنید که بازخورد مثبت از شما ارائه دهند و این جایی است که شما باید برای پیشرفت آنها در شرکت قدم بردارید. از افزایش منظم دستمزد تا مزایای دیگر، راه‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید کارمندان خود را راضی نگه دارید تا از شما و برند شما به خوبی صحبت کنند.

این خبر رپورتاژ آگهی است و توسط تحریریه هوشمند نیوز تهیه نشده است.

 



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.