چشم انداز هفتگی بازار (24-28 جولای)

رویدادهای آینده: دوشنبه: PMI های EZ-UK-US. سهشنبه: اعتماد مصرف کننده ایالات متحده. چهار شنبه: استرالیا CPI، تصمیم سیاست FOMC. پنج شنبه: تصمیم سیاست بانک مرکزی اروپا، مطالبات بیکاری ایالات متحده، تولید ناخالص داخلی سه ماهه دوم ایالات متحده. جمعه: تصمیم سیاست BoJ، PCE ایالات متحده، ECI ایالات متحده. دوشنبه: انتظار می‌رود که PMI تولید منطقه

کد خبر : 378503
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۳
چشم انداز هفتگی بازار (24-28 جولای)


رویدادهای آینده:

دوشنبه: PMI های EZ-UK-US.

سهشنبه: اعتماد مصرف کننده ایالات متحده.

چهار شنبه: استرالیا CPI، تصمیم سیاست FOMC.

پنج شنبه: تصمیم سیاست بانک مرکزی اروپا، مطالبات بیکاری ایالات متحده، تولید ناخالص داخلی سه ماهه دوم ایالات متحده.

جمعه: تصمیم سیاست BoJ، PCE ایالات متحده، ECI ایالات متحده.

دوشنبه:

انتظار می‌رود که PMI تولید منطقه یورو به 43.3 در مقابل 43.4 قبلی کاهش یابد، در حالی که PMI خدمات در 51.4 در مقابل 52.0 قبلی دیده می‌شود. داده‌های اقتصادی منطقه یورو اخیراً به طور مداوم به سمت نزولی غافلگیر می‌شوند که نشان‌دهنده رکود احتمالی در نیمه دوم سال 2023 و پایان دادن به چرخه افزایش نرخ توسط بانک مرکزی اروپا است..

شاخص غافلگیری اقتصادی سیتی

پیش‌بینی می‌شود که PMI تولید بریتانیا در برابر 45.9 در مقابل 46.5 قبلی باشد، در حالی که PMI خدمات در 53.0 در مقابل 53.7 قبلی دیده می‌شود. این الگوی انقباضی بخش تولید و بخش خدمات انبساطی موضوع این چرخه سفت‌تر بوده است و آنچه احتمالاً رکود را به تعویق می‌اندازد، زیرا بخش خدمات کمتر به افزایش نرخ‌ها حساس است..

انتظار می‌رود که PMI تولید ایالات متحده با 46.4 در مقایسه با 46.3 قبلی افزایش یابد، در حالی که PMI خدمات با کاهش 54.0 در مقابل 54.4 قبلی کاهش یافته است. یک شگفتی نزولی باید بر دلار تاثیر بگذارد، زیرا کاهش نرخ تورم در ایالات متحده هنوز در ذهن بازار است و ممکن است باعث افزایش مجدد قیمت‌گذاری مجدد در انتظارات نرخ بهره شود. از سوی دیگر، یک غافلگیری صعودی باید از دلار حمایت کند زیرا ممکن است بازار در یک افزایش دیگر نرخ شروع به قیمت کند.

سهشنبه:

انتظار می رود که میزان اعتماد مصرف کننده ایالات متحده در برابر 113.0 در مقابل 109.7 قبلی باشد. ماه گذشته، شاهد یک شگفتی بزرگ صعودی در گزارش بودیم که از 104.0 به 109.7 جهش کرد. مصرف کننده ایالات متحده ممکن است به دلیل بازار کار قوی، تورم پایین تر (کاهش تورم انرژی افزایش درآمد قابل تصرف) و بازار سهام بالاتر احساس خوشبختی کند.. در واقع، شاخص وضعیت موجود در گزارش اعتماد مصرف‌کننده به‌عنوان یک شاخص پیشرو برای بازار کار در نظر گرفته می‌شود و در ماه گذشته از 146.8 به 155.3 جهش کرد. از سوی دیگر، قیمت‌های بالاتر در بازار سهام، تأثیر مثبتی بر ثروت دارد که بازار کار را قوی و مخارج مصرف‌کننده را سالم نگه می‌دارد.

اعتماد مصرف کننده ایالات متحده

چهار شنبه:

پیش‌بینی می‌شود که CPI Y/Y استرالیا 5.4% در مقابل 5.6% قبل باشد، در حالی که CPI Q/Q 1.0% در مقابل 1.4% قبل از آن دیده می‌شود. را معیارهای ترجیحی RBA برای تورم، میانگین برش خورده و میانگین وزنی، همه پایین تر دیده می شوند. میانگین Y/Y برش خورده 5.9% در مقابل 6.6% پیش‌بینی می‌شود، در حالی که رقم Q/Q 1.0% در مقابل 1.2% قبل مشاهده می‌شود. میانگین وزنی Y/Y در برابر 5.4% در مقابل 5.8% پیش‌بینی می‌شود، در حالی که قرائت Q/Q در 1.0% در مقابل 1.2% قبل مشاهده می‌شود. گزارش استرالیایی جابز در هفته گذشته از انتظارات در کل پیشی گرفت و انتظارات را برای افزایش نرخ دیگر به نفع خود منحرف کرد، اما اشتباه در گزارش تورم ممکن است بهانه ای برای RBA برای ثابت نگه داشتن نرخ نقدی باشد. به عنوان یادآوری، تورم هدف RBA 2-3 درصد در سال است.

RBA

انتظار می رود فدرال رزرو 25 واحد در ثانیه افزایش یابد و FFR را به 5.25-5.50 درصد برساند. بازار قبلاً در این افزایش نرخ عمل کرده است، بنابراین اصلاً جای تعجب نخواهد بود. در واقع، بازار بیشتر بر نکاتی برای حرکت بعدی تمرکز خواهد کرد، زیرا در حال حاضر فدرال رزرو با افزایش ماه جولای انجام شده است. به نظر من، بعید است که فدرال رزرو در این جلسه از قبل به چیزی متعهد شود، زیرا آنها همچنان به داده ها وابسته هستند و قرائت اخیر پایین تر از نرخ تورم هسته ای باید امید آنها را برای فرود نرم افزایش دهد. آنها همچنین دو گزارش NFP و CPI دیگر را قبل از جلسه سپتامبر خواهند دید، بنابراین فکر می کنم این جلسه احتمالا خسته کننده ترین جلسه سال خواهد بود.

فدرال رزرو

پنج شنبه:

انتظار می رود بانک مرکزی اروپا 25 واحد در ثانیه افزایش یابد و نرخ سپرده را به 3.75 درصد برساند. این افزایش نرخ از قبل در آخرین تصمیم بانک مرکزی اروپا در مورد نرخ مورد بررسی قرار گرفت، زیرا رئیس جمهور لاگارد گفت که “پیش بینی می شود تورم برای مدت طولانی بسیار بالا بماند” و هنوز “زمینه بیشتری برای پوشش وجود دارد”. در واقع، همه سخنرانان بانک مرکزی اروپا هفته به هفته تکرار می کنند که در نشست جولای افزایش خواهند یافت و بحث قوی تر بر روی تصمیم سپتامبر، که بسیار بیشتر به داده ها وابسته خواهد بود. در واقع، بعید است که در این جلسه شاهد تعهد قبلی باشیم، زیرا بانک مرکزی اروپا احتمالاً فقط بر وابستگی به داده ها و عزم خود برای بازگرداندن تورم به هدف تاکید می کند.

بانک مرکزی اروپا

گزارش ادعاهای بیکاری ایالات متحده همچنان یکی از رویدادهای متحرک در بازار است زیرا بازار کار همچنان در راس تمرکز بازار قرار دارد. هفته گذشته، شاهد یک شکست بزرگ دیگر در Initial Claims بودیم که باعث شد دلار آمریکا به طور کلی بالاتر رود، در حالی که Continuing Claims افزایش یافت، اگرچه آنها یک هفته نسبت به مطالبات اولیه عقب افتادند. به عنوان یادآوری، داده های ادعاهای اولیه هفته گذشته با هفته نظرسنجی NFP مصادف شد. انتظار می رود ادعاهای اولیه در این هفته 233 هزار در مقابل 228 هزار نفر قبلی باشد، و ادعاهای ادامه دار در 1742 هزار در مقابل 1754 هزار نفر قبلی دیده می شوند.

ادعاهای اولیه ایالات متحده

جمعه:

انتظار می رود BoJ سیاست پولی خود را بدون تغییر با نرخ های -0.10٪ و YCC برای هدف گذاری انعطاف پذیر بازده 10 ساله در محدوده هدف -/+ 0.50٪ حفظ کند. بانک مرکزی همچنین گزارش چشم انداز خود را منتشر خواهد کرد که در آن انتظار می رود بانک مرکزی پیش بینی های تورم خود را بالاتر بازبینی کند. در این جلسه انتظاراتی وجود داشت که BoJ می‌تواند سیاست YCC خود را تغییر دهد، اما این انتظارات ابتدا با اظهار نظر اوئدا فرماندار نابغه و در نهایت با گزارش رویترز در جمعه گذشته مبنی بر اینکه BoJ به سمت حفظ سیاست کنترل بازده در جلسه آتی متمایل شده است، مغلوب شد.

BoJ

پیش‌بینی می‌شود که M/M Core PCE ایالات متحده 0.2% در مقابل 0.3% قبل باشد، در حالی که در حال حاضر هیچ انتظاری برای رقم Y/Y وجود ندارد، اگرچه نرخ تورم فدرال رزرو کلیولند به 4.2% در مقابل 4.6% قبل اشاره می‌کند. احتمالاً بازار بیشتر بر روی شاخص هزینه اشتغال ایالات متحده (ECI) تمرکز خواهد کرد، اگرچه انتظار می‌رود در مقایسه با 1.2 درصد قبلی، 1.1% باشد.

شاخص هزینه اشتغال ایالات متحده

.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.