چشم انداز افزایش نرخ بهره بانک مرکزی اروپا در ماه جولای در سخنرانی لاگارد مورد انتظار است

[ad_1] سرمایه گذاران و معامله گران انتظار دارند در سخنرانی امروز کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، بیشتر در مورد افزایش نرخ بهره در اروپا بشنوند. انتظارات رشد و نگرانی‌های تورمی نیز در کانون توجه قرار دارند، زیرا بازیگران بازار سهام و ارز، باد مخالف منطقه یورو را می‌سنجید. از سوی دیگر، تورم منطقه یورو

کد خبر : 222398
تاریخ انتشار : سه شنبه ۷ تیر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۷
چشم انداز افزایش نرخ بهره بانک مرکزی اروپا در ماه جولای در سخنرانی لاگارد مورد انتظار است

[ad_1]

سرمایه گذاران و معامله گران انتظار دارند در سخنرانی امروز کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، بیشتر در مورد افزایش نرخ بهره در اروپا بشنوند. انتظارات رشد و نگرانی‌های تورمی نیز در کانون توجه قرار دارند، زیرا بازیگران بازار سهام و ارز، باد مخالف منطقه یورو را می‌سنجید.

از سوی دیگر، تورم منطقه یورو در ماه می به 8.1 درصد رسید، به این معنی که رشد قیمت بسیار بالاتر از هدف سالانه 2 درصدی بانک مرکزی اروپا است. کریستین لاگارد اشاره کرد که افزایش نرخ بهره بانک مرکزی اروپا ممکن است در 21 ژوئیه، در جلسه سیاست گذاری بعدی انجام شود. انتظار می رود نرخ اصلی تامین مالی از صفر درصد به 0.25 درصد افزایش یابد و بانک مرکزی اروپا نیز احتمالاً پایان برنامه خرید اوراق قرضه فعلی خود را اعلام کند.

پشتیبانی یورو؟

هنگامی که بانک مرکزی اروپا نرخ بهره را در اروپا افزایش دهد، یورو ممکن است در برابر دلار آمریکا حمایت بیشتری را شاهد باشد. بیشتر قدرت ارز به رشد تولید ناخالص داخلی بستگی دارد. رشد در منطقه یورو در سه ماهه اول نسبتا قوی بود، اما چشم انداز برای سه ماهه دوم ضعیف تر بود، زیرا درگیری در اوکراین بر احساسات و بازار انرژی تأثیر می گذارد.

اقدامات مشابه برای افزایش نرخ بهره در ایالات متحده در ماه آوریل آغاز شد، جایی که در حال حاضر به دلیل رشد کندتر در میان هزینه های استقراض بالاتر و افزایش قیمت نفت خام و سایر کالاها، ترس از رکود وجود دارد. به نظر می رسد فدرال رزرو پس از انجام تست های استرس بخش بانکی بر این اساس، احتمال یک رکود سخت را پذیرفته است. رکود در ایالات متحده احتمالاً چشم انداز رشد منطقه یورو را تحت تأثیر قرار می دهد.

از نظر اقتصادی، بانک‌های مرکزی جنگ‌طلب کار سخت را برای متعادل کردن مجدد سیاست‌های پولی با هدف کاهش سطح بدهی جهانی به منظور مهار تورم آغاز کرده‌اند. این امر باعث ایجاد احساسات نزولی در بازارهای سهام در دو هفته گذشته شد زیرا سرمایه گذاران در ریسک های بالاتر رکود و موانع بیشتر برای نقدینگی شرکت ها قیمت گذاری کردند.

NFP جمعه

تاکنون، اشتغال در ایالات متحده و اتحادیه اروپا در سطوح قوی باقی مانده است، با برخی نشانه‌هایی از نرمی در مشاغل جدید. NFP این جمعه جزئیات بیشتری را در مورد بازار کار ایالات متحده نشان خواهد داد.

در اخبار دیگر، استرالیا فروش خرده فروشی در ماه می را اعلام می کند که انتظار می رود از 0.9 درصد در آوریل به 0.4 درصد کاهش یابد. استرالیا مانند بسیاری از کشورها با تورم بالا و سیاست های پولی سخت گیرانه تر مواجه است که هر دو می توانند بر هزینه های مصرف کننده تأثیر بگذارند.

اشاره کوتاه

کدام ابزارها تحت تأثیر NFP قرار می گیرند؟

گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی غالباً بر روی ارزهای دلار آمریکا، علاوه بر ابزارهای طلا، تأثیر دارد. NFP همچنین به طور غیرمستقیم بر انتظارات نرخ بهره تأثیر می گذارد، زیرا گزارش مشاغل ضعیف تر ممکن است باعث توقف فدرال رزرو قبل از افزایش نرخ بهره شود. گزارش مشاغل قوی تر در شرایط تورم بالاتر ممکن است منجر به افزایش نرخ بهره شود.

وبینارهای تجاری رایگان

در وبینارهای زنده که توسط کارشناسان تجارت ما برگزار می شود، هماهنگ شوید

عضویت رایگان

این مطالب حاوی توصیه‌های سرمایه‌گذاری، توصیه‌های سرمایه‌گذاری، پیشنهاد یا درخواست برای هرگونه معامله در ابزارهای مالی نیست و نباید تفسیر شود. لطفاً توجه داشته باشید که چنین تحلیل معاملاتی یک شاخص قابل اعتماد برای عملکرد فعلی یا آینده نیست، زیرا ممکن است شرایط در طول زمان تغییر کند. قبل از تصمیم گیری برای سرمایه گذاری، باید از مشاوران مالی مستقل مشاوره بگیرید تا مطمئن شوید که خطرات را درک می کنید.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.