چرا کفش های نایکی اینقدر گران هستند؟

چرا کفش های نایکی اینقدر گران هستند؟ شاید این سوال به ذهن شما هم رسیده باشد! سوال خوبی هم است! با دانستن پاسخ این سوال ممکن است تصمیم تان برای خریدن یک جفت کفش اسپورت نایک قطعی شود یا نه، پشیمان شوید! به هر روی در این نوشتار از وبسایت خبرنامه به همین سوال پرداخته

کد خبر : 508954
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۲:۳۸
چرا کفش های نایکی اینقدر گران هستند؟


چرا کفش های نایکی اینقدر گران هستند؟ شاید این سوال به ذهن شما هم رسیده باشد! سوال خوبی هم است! با دانستن پاسخ این سوال ممکن است تصمیم تان برای خریدن یک جفت کفش اسپورت نایک قطعی شود یا نه، پشیمان شوید! به هر روی در این نوشتار از وبسایت خبرنامه به همین سوال پرداخته ایم: چرا کفش های نایکی اینقدر گران هستند؟

چرا کفش های نایکی اینقدر گران هستند؟

چرا کفش های نایکی اینقدر گران هستند

نایکی یکی از شناخته‌شده‌ترین برندهای جهان است و چندین دهه مترادف با کفش‌های ورزشی ممتاز بوده است. با این حال، همه سوال را در ذهن دارند که چرا کفش‌های نایکی اینقدر گران است و چرا با چنین قیمت گزافی وارد بازار می‌شوند. پاسخ در مجموعه ای از چیزها نهفته است. از جایگاه برند گرفته تا تحقیق و توسعه، حتی بازاریابی. بیایید به تفصیل توضیح دهیم که چه چیزی باعث می شود که کفش های نایکی اینقدر گران باشند!

دلیل بسیار خوبی وجود دارد که چرا کفش های نایکی اینقدر گران هستند.

این شرکت تنها نیم قرن سابقه دارد، اما از سال 1964 که شروع به کار کرد، به طور مداوم یک تصویر برند قوی را ایجاد کرد که مترادف با کیفیت، عملکرد و نوآوری است. سابقه آن همیشه قیمت گذاری برتر را نسبت به محصولاتش تضمین می کند. زیرا مردم همیشه تمایل دارند که با قیمت های بالاتر ارزش بیشتری برای پول خود قائل شوند و این برند نیز این انتظارات مصرف کننده را به خوبی می شناسد.

علاوه بر این، نایک در ترویج فرهنگ ورزش با تعداد زیادی از سوپراستارهایی که آن را تایید می‌کنند، نقش بسزایی داشته است. وقتی مشتریان کفش نایک می خرند، فقط کفش نمی خرند. آنها به سبک زندگی، هویت و تصوری که می تواند فرد را با گروهی انحصاری از ورزشکاران و رهبران عقیده مرتبط کند، پذیرفته اند. این بازاریابی آرمان‌گرایانه، توانایی برند را برای دریافت هزینه بیشتر از مشتریان افزایش می‌دهد.

تحقیق و توسعه

نایکی یکی از رهبران جهانی است که سرمایه گذاری زیادی در تحقیق و توسعه برای نوآوری و ارتقای فناوری کفش انجام می دهد. هر ساله میلیون ها دلار برای توسعه مواد جدید هزینه می کند تا عملکرد و راحتی کفش را افزایش دهد. به عنوان مثال، فن آوری های فوم Air، Flyknit و React نمونه هایی از فناوری های نوآورانه پیشرفته در صنعت کفش هستند. این نوآوری ها اغلب دارای حق بیمه هزینه ای بیش از هزینه تولید هستند که سپس در خرده فروشی منتقل می شود. علاوه بر آن، نایک با ورزشکاران حرفه ای همکاری می کند تا محصولات آنها را کامل و امتحان کند.

داده‌های حاصل از این مشارکت‌ها در فرآیند طراحی استفاده می‌شود، به گونه‌ای که کفش‌ها نه تنها خوب به نظر می‌رسند، بلکه در محیط‌های ورزشی نیز عالی عمل می‌کنند. تعهد آنها به تحقیق و توسعه یک عامل تعیین کننده در هزینه کلی کفش آنها است.

کیفیت مواد

مواد بیشتر هزینه کفش های نایکی را تشکیل می دهد. نایکی مواد درجه یک را برای استحکام، راحتی و عملکرد با کیفیت به کار می برد. شاید واضح ترین پاسخ به این سوال که چرا کفش های نایکی اینقدر گران هستند همین باشد. به عنوان مثال، کفش‌های ساخته شده از چرم مرغوب، توری قابل تنفس و مواد مصنوعی پیشرفته، پایه و اساس اکثر کفش‌های نایک را تشکیل می‌دهند. انواع درجه بالا بسیار گرانتر از انواع معمول هستند و این هزینه به مصرف کنندگان منتقل می شود.

علاوه بر این، نایکی از مقدار زیادی مواد سازگار با محیط زیست و روش های پایدار در فرآیندهای تولید خود استفاده می کند. با این حال، همین تعهد به پایداری باعث افزایش هزینه تولید می شود. مصرف‌کننده‌ای که آگاه به محیط‌ زیست است خوشحال می‌شود برای هماهنگی با ارزش کفش هزینه بیشتری بپردازد، اما این می‌تواند هزینه کفش‌های نایکی را نیز افزایش دهد.

هزینه های ساخت

نایک تولید خود را در کشورهایی که هزینه نیروی کار نسبتاً ارزان‌تر است، مانند ویتنام، اندونزی و چین برون‌سپاری می‌کند. با این حال، چنین فرآیندهای تولیدی ممکن است بر اساس پیچیدگی خود هزینه های مرتبط دیگری نیز داشته باشند. برای کفش های نایکی، سه فرآیند اصلی تولید شامل طراحی، نمونه سازی، ساخت و کنترل کیفیت است و هر یک از آنها هزینه ای را به همراه دارد که به محصول نهایی کمک می کند. علاوه بر این، این شرکت خواستار اقدامات کنترل کیفیت دقیقی است به گونه ای که محصولات نهایی که به بازار می رسند از کیفیت بالایی برخوردار باشند و در نتیجه هزینه های بالاتری را نیز به همراه داشته باشند.

بازاریابی و تبلیغات

نایک همیشه به خاطر کمپین های تبلیغاتی و بازاریابی تهاجمی معروف است. این برند پول زیادی را برای حمایت از افراد مشهور، همکاری های پرمخاطب و استراتژی های تبلیغاتی جدید خرج می کند. از تبلیغات نمادین گرفته تا حمایت مالی با تیم های ورزشی برتر، تلاش های بازاریابی نایک همه برای ایجاد سر و صدا و ایجاد وفاداری به برند تنظیم شده است.

تمام هزینه های بازاریابی در قالب قیمت کفش نایکی به مصرف کنندگان منتقل می شود. این شرکت می‌داند که یک برند عالی منجر به افزایش فروش می‌شود، اما گران‌تر است. هرچه مشتریان بیشتری ببینند که کفش های نایک توسط قهرمانان ورزشی مورد علاقه شان تایید شده است، احتمال خریدشان هم بالاتر می رود- چیزی که قیمت اضافی را توجیه می کند.

نسخه های محدود و همکاری

نایک با تولید منظم کفش‌های نسخه محدود بسیار سازگار است و اغلب با طراحان، هنرمندان یا افراد مشهور شریک می‌شود تا چیزی بدیع در هنر کفش ارائه دهد که معمولاً هزینه بالایی دارد. این قیمت به دلیل مجموعه های محدود بیشتر افزایش می یابد زیرا مجموعه داران و علاقه مندان معمولاً برای چیزی که احساس می کنند کمیاب یا منحصر به فرد است، هزینه بیشتری پرداخت می کنند.

عرضه و تقاضا

اقتصاد پایه عرضه و تقاضا یکی دیگر از اصول مهم در تعیین قیمت کفش نایکی است و پاسخ به این سوال که چرا کفش های نایکی اینقدر گران هستند. اگر مدل خاصی محبوب باشد، معمولاً تقاضای بیش از عرضه برای بالا بردن قیمت وجود دارد. تولید استراتژیک مقادیر محدود توسط نایکی ممکن است به خوبی باعث تقلای دیوانه‌وار در میان مصرف‌کنندگان شود تا قبل از تمام شدن ذخایر، آن‌ها را در دست بگیرند.

مطابق با دیدگاه فوق، بازار ثانویه کفش‌های کتانی نایک در دو سال گذشته بسیار بزرگ‌تر شده است و وب‌سایت‌های فروش آنلاین به کاربران این امکان را می‌دهند که بسیاری از کفش‌های کتانی را با قیمتی نامعقول بفروشند. این امر راه را برای فرهنگ جمع آوری کفش های کتانی هموار کرده است که ارزش برخی از کالاهای نایک را بیشتر می کند.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.