چارلی مانگر نگرانی‌ها را در مورد وام‌های مشکل دار املاک تجاری در بانک‌های ایالات متحده افزایش می‌دهد – بیت‌کوین نیوز

چارلی مانگر، نایب رئیس برکشایر هاتاوی، اخیراً در مصاحبه‌ای اعلام کرد که بانک‌های آمریکایی با وام‌های تجاری بی‌کیفیت املاک و مستغلات تحت فشار هستند. اظهارات او در بحبوحه سقوط سه بانک بزرگ ایالات متحده و توقیف بانک First Republic توسط دولت فدرال مطرح می شود. علی‌رغم چالش‌های احتمالی، مانگر تاکید کرد که وضعیت کنونی به

کد خبر : 353664
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۰
چارلی مانگر نگرانی‌ها را در مورد وام‌های مشکل دار املاک تجاری در بانک‌های ایالات متحده افزایش می‌دهد – بیت‌کوین نیوز


چارلی مانگر، نایب رئیس برکشایر هاتاوی، اخیراً در مصاحبه‌ای اعلام کرد که بانک‌های آمریکایی با وام‌های تجاری بی‌کیفیت املاک و مستغلات تحت فشار هستند. اظهارات او در بحبوحه سقوط سه بانک بزرگ ایالات متحده و توقیف بانک First Republic توسط دولت فدرال مطرح می شود. علی‌رغم چالش‌های احتمالی، مانگر تاکید کرد که وضعیت کنونی به شدت بحران مالی سال 2008 نیست و اظهار داشت که «تقریباً به بدی سال 2008 نیست».

بر اساس آخرین مصاحبه چارلی مانگر، بانک های ایالات متحده با وام های بی کیفیت تجاری املاک و مستغلات مواجه شده اند.

چارلی مانگر، سرمایه‌گذار مشهور و نایب رئیس برکشایر هاتاوی، در مصاحبه‌ای که در 30 آوریل 2023 منتشر شد، با فایننشال تایمز (FT) صحبت کرد و در آنجا درباره مسائل احتمالی پیش روی سیستم بانکی ایالات متحده بحث کرد.

در طول بحران مالی قبلی، برکشایر هاتاوی تزریق سرمایه به بانک آمریکا و گلدمن ساکس انجام داد. با این حال، مصاحبه FT خاطرنشان کرد که شرکت هلدینگ کنگلومرا در میان رویدادهای اخیر، از جمله شکست‌های Silicon Valley و Signature Bank در ماه گذشته، هیچ حرکت قابل مقایسه ای انجام نداده است.

مانگر اظهار داشت: «برکشایر سرمایه‌گذاری‌های بانکی انجام داده است که برای ما بسیار خوب بود. ما در بانک ها نیز ناامیدی داشته ایم. این سرمایه‌گذار افزود: اداره هوشمندانه یک بانک کار ساده‌ای نیست، وسوسه‌های زیادی برای انجام کارهای اشتباه وجود دارد.

تاجر 99 ساله آمریکایی امروز در مورد برخی از چالش های پیش روی موسسات مالی صحبت کرد. مانگر به طور خاص بر میزان اموال تجاری که در حال حاضر در اختیار بانک های ایالات متحده است، اشاره کرد.

به گفته منابع، بانک های آمریکایی نزدیک به 1.5 تریلیون دلار بدهی دارند که سررسید آن تا پایان سال 2025 است. کاهش ارزش این دارایی نگرانی هایی را ایجاد کرده است که با افزایش دهی متوالی نرخ وجوه فدرال از سال گذشته همراه شده است. مانگر خاطرنشان کرد: بسیاری از املاک و مستغلات دیگر چندان خوب نیستند.

نایب رئیس برکشایر افزود:

ما تعداد زیادی ساختمان اداری مشکل دار، تعداد زیادی مراکز خرید مشکل دار، بسیاری از املاک مشکل دار دیگر داریم. عذاب زیادی وجود دارد.

به دنبال انتشار مصاحبه مانگر، جیم بیانکو، رئیس Bianco Research، در توییتی درباره اظهارات این سرمایه گذار نوشت. بیانکو اظهار داشت که «بافت تا حد زیادی بز است زیرا بیش از 50 سال در بانک ها سرمایه گذاری کرده است. هیچ کس بهتر آنها را درک نمی کند. بنابراین، من به غیبت او در تمام اتفاقات بانک های منطقه در دو ماه اخیر اشاره کرده ام. او سرمایه‌گذاری نمی‌کند و به نظر من، این خود گویای همه چیز است.»

بیانکو افزود:

شاید مانگر دلیلش را گفته باشد.

کیفیت وام در کنار کمبود سرمایه و ناتوانی در انجام تعهدات، عاملی حیاتی برای بانک های آمریکایی است. اگر بانکی وام‌های بد زیادی بدهد، می‌تواند منجر به از دست دادن مقدار قابل توجهی پول شود، مشابه آنچه در بحران مالی سال 2008 رخ داد.

با این وجود، مانگر در طول مصاحبه خود با FT ابراز خوش بینی کرد که مشکلات کنونی اقتصاد به اندازه آن زمان شدید نخواهد بود. مانگر گفت: «تقریباً به بدی سال 2008 نیست. اما مشکل برای بانکداری اتفاق می افتد درست مانند مشکل در هر جای دیگر. در زمان های خوب، عادت های بدی پیدا می کنید. . . وقتی روزهای بد می‌آیند، خیلی ضرر می‌کنند.»

برچسب ها در این داستان

بانک های آمریکایی، سرمایه گذاری های بانکی، سیستم بانکی، برکشایر هاتاوی، چارلی مانگر، وام های املاک تجاری، بحران مالی، جیم بیانکو، کیفیت وام، خوش بینی، دارایی های مشکل دار، کاهش سرمایه

نظر شما درباره اظهارات چارلی مانگر در مورد وضعیت بانک های ایالات متحده و قرار گرفتن آنها در معرض وام های تجاری بی کیفیت املاک چیست؟ نظرات خود را در مورد این موضوع در بخش نظرات زیر به اشتراک بگذارید.

جیمی ردمن

جیمی ردمن رهبر اخبار در Bitcoin.com News و یک روزنامه نگار فناوری مالی است که در فلوریدا زندگی می کند. ردمن از سال 2011 عضو فعال جامعه ارزهای دیجیتال بوده است. او علاقه زیادی به بیت کوین، کد منبع باز و برنامه های غیرمتمرکز دارد. از سپتامبر 2015، ردمن بیش از 7000 مقاله برای Bitcoin.com News درباره پروتکل‌های مخربی که امروز در حال ظهور هستند، نوشته است.




اعتبار تصویر: Shutterstock، Pixabay، Wiki Commons

سلب مسئولیت: این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی است. این یک پیشنهاد مستقیم یا درخواست یک پیشنهاد برای خرید یا فروش، یا توصیه یا تأیید هر محصول، خدمات یا شرکتی نیست. Bitcoin.com مشاوره سرمایه گذاری، مالیاتی، حقوقی یا حسابداری ارائه نمی دهد. نه شرکت و نه نویسنده به طور مستقیم یا غیرمستقیم مسئولیتی در قبال هرگونه آسیب یا ضرر ناشی از یا ادعای ناشی از استفاده یا اتکا به هر گونه محتوا، کالا یا خدمات ذکر شده در این مقاله ندارند.





لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.