پیش بینی قیمت طلا: پرچم گذاری پس از شکست صعودی

چشم انداز قیمت طلا: با کاهش انتظارات تورمی، قیمت طلا با افزایش بازدهی واقعی کاهش یافته است. قیمت طلا در بالای 1835 باقی مانده است و علیرغم تغییر روند نزولی در کندل روزانه روز سه شنبه، رشد خود را حفظ کرده است. بر اساسشاخص احساسات مشتری IG، قیمت طلا همچنان در کوتاه مدت دارای یک

کد خبر : 131507
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۰
پیش بینی قیمت طلا: پرچم گذاری پس از شکست صعودی


چشم انداز قیمت طلا:

  • با کاهش انتظارات تورمی، قیمت طلا با افزایش بازدهی واقعی کاهش یافته است.
  • قیمت طلا در بالای 1835 باقی مانده است و علیرغم تغییر روند نزولی در کندل روزانه روز سه شنبه، رشد خود را حفظ کرده است.
  • بر اساسشاخص احساسات مشتری IG، قیمت طلا همچنان در کوتاه مدت دارای یک سوگیری صعودی است.

تاب آوری درخشان از طریق

قیمت طلا بالاتر از سطح بحرانی 1835 باقی می ماند، که خط مرزی برای منطقه شکست صعودی بود (نگاه کنید به: پیش بینی قیمت طلا: نزدیک شدن به خط روند بلندمدت، یقه معکوس سر و شانه – سطوح XAU/USD). تاب آوری قیمت طلا در روزهای اخیر قابل توجه است، با توجه به اینکه محرک اصلی آنها بازده واقعی کمتر، با کاهش انتظارات تورمی عقب نشینی کرده است.

علاوه بر این، قیمت طلا در چارچوب تحولات فنی انعطاف پذیر است. کندل روزانه سه‌شنبه به یک بازگشت کلید نزولی تبدیل شد، با این حال هیچ دنباله‌ای از پایین‌تر نبوده است، که نشان می‌دهد ممکن است به اوج کوتاه‌مدت نرسیده باشد. با توجه به اینکه قیمت طلا علیرغم مطالعات فصلی نشان می دهد که قیمت طلا همچنان قدرت خود را حفظ می کند نوامبر بدترین ماه سال برای قیمت طلا بوده است، ممکن است شمش برای ادامه روند صعودی خود در هفته ها و ماه های آینده موقعیت خوبی داشته باشد. دسامبر و ژانویه دو ماه از بهترین ماه های سال برای قیمت طلا در دوره QE بوده اند.

نوسانات طلا و رابطه عادی قیمت طلا

از نظر تاریخی، قیمت طلا برخلاف سایر طبقات دارایی با نوسانات رابطه دارد. در حالی که سایر طبقات دارایی مانند اوراق قرضه و سهام افزایش نوسانات را دوست ندارم نشان دهنده عدم اطمینان بیشتر در مورد جریان های نقدی، سود سهام، پرداخت کوپن و غیره.طلا تمایلس برای بهره مندی در دوره های نوسان بالاتر. کاهش نوسانات طلا همزمان با رکود رالی قیمت طلا بوده است، نه مجموعه ای از شرایط غیرعادی.

تجزیه و تحلیل فنی GVZ (نوسانات طلا): نمودار قیمت روزانه (نوامبر 2020 تا نوامبر 2021) (نمودار 1)

نوسانات طلا (همانطور که با نوسانات طلای Cboe اندازه گیری می شود ETF، GVZ، که نوسانات ضمنی یک ماهه طلا را بر اساس زنجیره اختیار معامله GLD دنبال می کند) در زمان نگارش این گزارش در 16.31 معامله می شد.

رابطه بین قیمت طلا و نوسانات طلا نسبت به هنجارهای تاریخی معمولی به نظر می رسد، با همبستگی 20 روزه نزدیک به قوی ترین سطح خود از اوایل ژوئن. همبستگی 5 روزه بین GVZ و قیمت طلا 0.31+ است در حالی که همبستگی 20 روزه 0.71+ است. یک هفته پیش، در 11 نوامبر، همبستگی 5 روزه 0.96+ و همبستگی 20 روزه 0.77+ بود.

تحلیل فنی نرخ طلا: نمودار روزانه (مه 2020 تا نوامبر 2021) (نمودار 2)

پیش بینی قیمت طلا: پرچم گذاری پس از شکست صعودی - سطوح برای XAU/USD

علیرغم تغییر روزانه کلیدی که در روز سه شنبه شکل گرفت، قیمت طلا همچنان نشانه هایی از ساختار فنی صعودی را در کوتاه مدت نشان می دهد. تغییرات جانبی تجربه شده در هفته گذشته نشان می دهد که ممکن است یک پرچم گاو نر پس از شکست اولیه صعودی شکل بگیرد و قیمت بالاتر طلا را در آینده نزدیک مورد توجه قرار دهد.

مطالعات فنی حرکت همچنان بالاتر است. قیمت طلا بالاتر از پاکت روزانه 5-، 8-، 13- و 21-EMA است که به ترتیب متوالی صعودی است. MACD روزانه همچنان در حال افزایش است در حالی که بالاتر از خط سیگنال خود است، و Slow Stochastics روزانه در قلمروی بیش از حد خرید نگه داشته شده است.

حرکت به سمت اوج سه‌شنبه 1877.14 نشان‌دهنده ادامه حرکت صعودی صعودی به سمت اوج اوت در 1916.62 است.

تحلیل فنی قیمت طلا: نمودار هفتگی (اکتبر 2015 تا نوامبر 2021) (نمودار 3)

پیش بینی قیمت طلا: پرچم گذاری پس از شکست صعودی - سطوح برای XAU/USD

قبلاً اشاره شده بود که “سطح 1835 ممکن است به زودی شکسته شود و تغییر در چشم انداز بلندمدت از خنثی به صعودی را تضمین کند.” بر این اساس، تا زمانی که قیمت طلا بالای 1835 باقی بماند، قیمت های بالاتری نیز انتظار می رود. ساختار فنی قیمت طلا در بازه زمانی هفتگی است جهت دارصعودی. قیمت طلا بالاتر از tاو پاکت هفتگی 4، 13، و 26-EMA، که به ترتیب متوالی صعودی است. Weekly MACD به صعود از طریق خط سیگنال خود ادامه می دهد، در حالی که هفته نامه Slow Stochastics برای اولین بار از اواخر ماه مه در قلمروی بیش از حد خرید باقی می ماند.

شاخص احساسات مشتری IG: پیش بینی قیمت طلا (18 نوامبر 2021)

طلا: داده‌های معامله‌گران خرده‌فروشی نشان می‌دهد 65.45 درصد معامله‌گران دارای لانگ لانگ خالص هستند و نسبت معامله‌گران لانگ به کوتاه 1.89 به 1 است. تعداد معامله‌گران در معاملات خالص 5.95 درصد کمتر از دیروز و 1.40 درصد کمتر از هفته گذشته است، در حالی که تعداد معامله گران نت-شورت 3.02 درصد بیشتر از دیروز و 2.52 درصد بیشتر از هفته گذشته است.

ما معمولاً دیدگاه مخالفی نسبت به احساسات جمعیت داریم، و این واقعیت که معامله‌گران خالص هستند نشان می‌دهد که قیمت طلا ممکن است به کاهش خود ادامه دهد.

با این حال معامله گران نسبت به دیروز و در مقایسه با هفته گذشته سود خالص کمتری دارند. تغییرات اخیر در احساسات هشدار می دهد که روند فعلی قیمت طلا ممکن است به زودی معکوس شود، علیرغم این واقعیت که معامله گران به مدت خالص باقی می مانند.

— نوشته شده توسط کریستوفر وکیو، CFA، استراتژیست ارشد





لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.