پیش بینی قیمت طلا: پایین ترین سطح مارس، فرم های دو برابری

چشم انداز قیمت طلا: قیمت طلا در اوایل جلسه به زیر 1900 سقوط کرد زیرا ارزش سهام ایالات متحده، افزایش بازده خزانه داری ایالات متحده، و آتش بس احتمالی بین روسیه و اوکراین بر بهبود محیط برای ریسک پذیری تاکید می کند. افزایش دو برابری احتمالی قیمت طلا همچنان در حال شکل گیری است که

کد خبر : 185247
تاریخ انتشار : سه شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۲
پیش بینی قیمت طلا: پایین ترین سطح مارس، فرم های دو برابری


چشم انداز قیمت طلا:

  • قیمت طلا در اوایل جلسه به زیر 1900 سقوط کرد زیرا ارزش سهام ایالات متحده، افزایش بازده خزانه داری ایالات متحده، و آتش بس احتمالی بین روسیه و اوکراین بر بهبود محیط برای ریسک پذیری تاکید می کند.
  • افزایش دو برابری احتمالی قیمت طلا همچنان در حال شکل گیری است که نشان می دهد به بالاترین حد در سال رسیده است.
  • بر اساس شاخص احساسات مشتری IGقیمت طلا در کوتاه مدت دارای یک سوگیری متفاوت است.

درخشش بیشتر از دست داده است

شواهد بیشتری در حال جمع شدن است برای افزایش دو برابری قیمت طلا. آتش بس بین روسیه و اوکراین به طور بالقوه در گوشه و کنار است و این گمانه زنی را به وجود می آورد که تحریم های وضع شده توسط اتحادیه اروپا و ایالات متحده به زودی لغو خواهد شد. کاهش احتمالی فشار عرضه در بازارهای جهانی کالاها باعث کاهش تقاضا برای دارایی های امن، از جمله طلا می شود.

بهبود ریسک پذیری با افزایش بازارهای سهام ایالات متحده برجسته می شود، اما شاید مهمتر از آن، افزایش نرخ های واقعی با افزایش بازده خزانه داری ایالات متحده و کاهش انتظارات تورمی است. همانطور که در اواسط مارس اشاره شد، این عوامل عبارتند ازثابت می کند که یک باد مخالف مادی برای افزایش بیشتر قیمت طلا در اینجا است.در غیر این صورت، آنچه که در حال شکل‌گیری یک شمع زشت ماهانه برای قیمت طلا است، هشدار می‌دهد که اوج‌ها در حال رسیدن هستند و روند نزولی بیشتری در پیش است.

نوسانات طلا بیشتر کاهش می یابد و بر قیمت طلا تاثیر می گذارد

از نظر تاریخی، قیمت طلا برخلاف سایر طبقات دارایی با نوسانات رابطه دارد. در حالی که سایر طبقات دارایی مانند اوراق قرضه و سهام افزایش نوسانات را دوست ندارم نشان دهنده عدم اطمینان بیشتر در مورد جریان های نقدی، سود سهام، پرداخت کوپن و غیره.طلا تمایلس برای بهره مندی در دوره های نوسان بالاتر. ادامه داد سوپپواکنشاز نوسانات طلا در هفته گذشته به کاهش توانایی قیمت طلا برای حفظ دستاوردهای خود از نیمه اول ماه ادامه داده است و زیان های بیشتری را به جلو نشان می دهد.

تجزیه و تحلیل فنی GVZ (نوسانات طلا): نمودار قیمت روزانه (مارس 2021 تا مارس 2022) (نمودار 1)

نوسانات طلا (همانطور که با نوسانات طلای Cboe اندازه گیری می شود ETF، GVZ، که نوسانات ضمنی یک ماهه طلا را بر اساس زنجیره اختیار معامله GLD دنبال می کند) در زمان نگارش این گزارش در 21.09 معامله می شد، سطوح به طور خلاصه در هفته گذشته مشاهده شد و در پایان فوریه – زمانی که روسیه برای اولین بار به اوکراین حمله کرد. همبستگی 5 روزه بین GVZ و قیمت طلا 0.93+ و همبستگی 20 روزه 0.92+ است. یک هفته پیش، در 22 مارس، همبستگی 5 روزه +0.05+ و همبستگی 20 روزه +0.90 بود.

تحلیل فنی نرخ قیمت طلا: نمودار روزانه (ژوئیه 2020 تا مارس 2022) (نمودار 2)

پیش‌بینی قیمت طلا: پایین‌ترین قیمت ماه مارس، دو فرم برتر - سطوح برای XAU/USD

هفته گذشته اشاره شد که “fتلاش برای حفظ منطقه فعلی در حدود 1916/1923، احتمال بازگشت به پایین ترین سطح ماه مارس در 1895.07 در کوتاه مدت را افزایش می دهد.قیمت طلا اوایل امروز به پایین ترین حد ماهانه خود رسید و قبل از بازگشت به 1890.16 کاهش یافت. قیمت طلا همچنان پایین تر از 21-EMA روزانه خود است، قیمت طلا زیر کل پاکت EMA روزانه است که به ترتیب متوالی نزولی است. MACD روزانه به روند کاهشی خود ادامه می دهد (البته بالاتر از خط سیگنال خود)، در حالی که روزانه Slow Stochastics در حال حرکت پایین تر به سمت منطقه فروش بیش از حد است. ممکن است خرابی فنی مهم تری در کار باشد، همانطور که در نمودار هفتگی زیر نشان داده شده است.

تحلیل فنی قیمت طلا: نمودار هفتگی (اکتبر 2015 تا مارس 2022) (نمودار 3)

پیش‌بینی قیمت طلا: پایین‌ترین قیمت ماه مارس، دو فرم برتر - سطوح برای XAU/USD

این موضوع همچنان ادامه دارد که «فریم زمانی هفتگی جایی است که دو برابر شدن قیمت طلا مشخص می‌شود و اوج در ماه مارس و اوج آگوست 2020 مقاومت قابل توجهی را تشکیل می‌دهند». در کاهش قیمت طلا به زیر 1900 امروز، قیمت طلا همچنین از حمایت خط روند قبلی از پایین‌ترین سطح می 2019، مارس 2020 و مارس 2021 عبور کرد. نه تنها این خط روند خود را به عنوان پشتیبان نشان داد، بلکه 8-EMA هفتگی (میانگین متحرک دو ماهه) را نیز تکرار کرد. این اولین تلاش ها برای شکستن حمایت تاکنون شکست خورده است، اما یک حرکت دیگر به سمت پایین ممکن است عرضه خرید در بازار را تمام کند و امکان عقب نشینی قابل توجه تری را فراهم کند. قیمت طلا با شرایط فنی بسیار متزلزل به پایان سه ماهه اول سال 22 می رسد.

شاخص احساسات مشتری IG: پیش بینی قیمت طلا (29 مارس 2022) (نمودار 4)

پیش‌بینی قیمت طلا: پایین‌ترین قیمت ماه مارس، دو فرم برتر - سطوح برای XAU/USD

طلا: داده‌های معامله‌گران خرده‌فروشی نشان می‌دهد که 78.10 درصد معامله‌گران دارای لانگ خالص هستند و نسبت معامله‌گران لانگ به کوتاه 3.57 به 1 است. تعداد معامله‌گران در معاملات خالص 1.15 درصد کمتر از دیروز و 7.50 درصد کمتر از هفته گذشته است. تعداد معامله گران خالص 7.47 درصد کمتر از دیروز و 4.57 درصد کمتر از هفته گذشته است.

ما معمولاً دیدگاه مخالفی نسبت به احساسات جمعیت داریم، و این واقعیت که معامله‌گران خالص هستند نشان می‌دهد که قیمت طلا ممکن است به کاهش خود ادامه دهد.

موقعیت‌یابی نسبت به دیروز خالص‌تر است، اما نسبت به هفته گذشته کمتر است. ترکیب احساسات کنونی و تغییرات اخیر به ما یک سوگیری مختلط معاملات طلا را می دهد.

— نوشته شده توسط کریستوفر وکیو، CFA، استراتژیست ارشد





لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.