پیش بینی قیمت طلا: فرم های دوبل بالقوه

چشم انداز قیمت طلا: قیمت طلا هستند معاشقه با سقوط به زیر سال 1960، منطقه (1959/1965) که در آن اوج های نوامبر 2020 و ژانویه 2021 حک شده است. گمانه زنی ها مبنی بر اینکه ممکن است در روزهای آینده آتش بس بین روسیه و اوکراین پدید آید، تقاضا برای دارایی های امن را کاهش

کد خبر : 178823
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۶
پیش بینی قیمت طلا: فرم های دوبل بالقوه


چشم انداز قیمت طلا:

  • قیمت طلا هستند معاشقه با سقوط به زیر سال 1960، منطقه (1959/1965) که در آن اوج های نوامبر 2020 و ژانویه 2021 حک شده است.
  • گمانه زنی ها مبنی بر اینکه ممکن است در روزهای آینده آتش بس بین روسیه و اوکراین پدید آید، تقاضا برای دارایی های امن را کاهش می دهد. بازدهی خزانه داری آمریکا به شدت افزایش یافته است.
  • بر اساس شاخص احساسات مشتری IGقیمت طلا در کوتاه مدت دارای یک سوگیری متفاوت است.

با تیک بالا

قیمت طلا در طول ماه مارس بی‌ثبات بوده است، اما شواهدی مبنی بر تلاش ناموفق برای رسیدن به بالاترین سطح تاریخ در حال جمع‌آوری است. اتفاقاً در هفته گذشته اعلام کرد که «سناریوی موردی پایه این است که حرکت به سمت بالاترین سطح تاریخ و طی کردن آن نزدیک است.

با این وجود، شواهدی مبنی بر افزایش دو برابری قیمت طلا در حال انباشته شدن است. حرکت ناموفق برای غلبه بر بالاترین سطح تاریخ، با کاهش سریع کاهش یافته و با کاهش قیمت کالاها به طور کلی – از انرژی گرفته تا غلات و فلزات اساسی – معیارهای تورم بازار شروع به کاهش کرده است. همراه با افزایش بازدهی خزانه‌داری ایالات متحده، نرخ‌های واقعی ایالات متحده از پایین‌ترین سطح خود پایین آمدند و ثابت کردند که یک باد مخالف برای افزایش بیشتر قیمت طلا در اینجا هستند.

اگر قرار است قیمت طلا دوباره تلاش کند تا به بالاترین حد خود برسد و از آن عبور کند، باید شاهد جهش دیگری در قیمت نفت و قیمت گندم باشیم تا به احیای انتظارات تورمی کمک کند. در غیر این صورت، چیزی که در حال شکل گیری یک شمع زشت ماهانه برای قیمت طلا است، هشدار می دهد که اوج ها در حال رسیدن هستند و روند نزولی بیشتری در پیش است.

نوسانات طلا کاهش می یابد، قیمت طلا را پایین می آورد

از نظر تاریخی، قیمت طلا برخلاف سایر طبقات دارایی با نوسانات رابطه دارد. در حالی که سایر طبقات دارایی مانند اوراق قرضه و سهام افزایش نوسانات را دوست ندارم نشان دهنده عدم اطمینان بیشتر در مورد جریان های نقدی، سود سهام، پرداخت کوپن و غیره.طلا تمایلس برای بهره مندی در دوره های نوسان بالاتر. کاهش نوسانات طلا در هفته گذشته، تلاش قیمت طلا برای ایجاد بالاترین رکوردهای جدید را کاهش داده است و افت بیشتر، هرگونه تلاش صعودی آتی را به خطر می اندازد.

تجزیه و تحلیل فنی GVZ (نوسانات طلا): نمودار قیمت روزانه (مارس 2021 تا مارس 2022) (نمودار 1)

نوسانات طلا (همانطور که توسط ETF، GVZ، نوسانات طلای Cboe اندازه‌گیری می‌شود، که نوسانات ضمنی یک ماهه طلا را براساس زنجیره اختیار معامله GLD ردیابی می‌کند) در زمان نگارش این گزارش در 24.12 معامله می‌شد، که به سطوحی که آخرین بار در آن مشاهده شده بود، معامله می‌شد. 4 مارس. همبستگی 5 روزه بین GVZ و قیمت طلا 0.91+ است در حالی که همبستگی 20 روزه 0.93+ است. یک هفته پیش، در تاریخ 16 اسفند، همبستگی 5 روزه 0.98+ و همبستگی 20 روزه 0.89+ بود.

تحلیل فنی نرخ طلا: نمودار روزانه (ژوئن 2020 تا مارس 2022) (نمودار 2)

پیش‌بینی قیمت طلا: فرم‌های دوگانه بالقوه - سطوح XAU/USD

هفته گذشته اشاره شد که «با ممانعت از آتش‌بس یا لغو تحریم‌ها – که هیچ کدام محتمل به نظر نمی‌رسند – قیمت طلا در آستانه غلبه بر بالاترین رکورد تاریخ خود در آگوست 2020 در 2075.28 است. پس از پاکسازی، در قلمروی نامشخص هستیم. استفاده از 5-EMA روزانه به عنوان یک راهنمای بالقوه به عنوان پشتیبانی ممکن است محتاطانه باشد. تلاش‌ها برای برقراری آتش‌بس پیشرفت کرده است، که به طور ضمنی به معنای لغو برخی تحریم‌ها علیه روسیه است. قیمت طلا به زیر 5-EMA روزانه کاهش یافته است.

تکانه شروع به نزولی می کند. قیمت طلا کمتر از 5 و 8-EMA روزانه است، اما همچنان بالاتر از 13- و 21-EMA روزانه است. پاکت روزانه EMA در ترتیب متوالی نه نزولی و نه صعودی است. Daily MACD در آستانه صدور سیگنال فروش است (البته بالاتر از خط سیگنال خود)، در حالی که روزانه Slow Stochastics از محدوده خرید خارج شده و به خط میانه خود نزدیک می شود.

تحلیل فنی قیمت طلا: نمودار هفتگی (اکتبر 2015 تا مارس 2022) (نمودار 3)

پیش‌بینی قیمت طلا: فرم‌های دوگانه بالقوه - سطوح XAU/USD

بازه زمانی هفتگی جایی است که دو برابر شدن قیمت طلا مشخص می‌شود و اوج در ماه مارس و اوج آگوست 2020 مقاومت قابل توجهی را تشکیل می‌دهند. سقوط به زیر اوج های نوامبر 2020 و ژانویه 2021 در حدود سال های 1959/1965 نشان می دهد که یک شکست صعودی کاذب بالاتر رخ داده است و ممکن است به زودی افت به سمت 1900 نزدیک شود.

شاخص احساسات مشتری IG: پیش بینی قیمت طلا (14 مارس 2022) (نمودار 4)

پیش‌بینی قیمت طلا: فرم‌های دوگانه بالقوه - سطوح XAU/USD

طلا: داده‌های معامله‌گران خرده‌فروشی نشان می‌دهد که 70.75 درصد معامله‌گران دارای لانگ خالص هستند و نسبت معامله‌گران لانگ به کوتاه 2.42 به 1 است. تعداد معامله‌گران در معاملات خالص 3.52 درصد بیشتر از دیروز و 5.67 درصد بیشتر از هفته گذشته است. تعداد معامله گران نت-شورت 10.50 درصد بیشتر از دیروز و 0.38 درصد کمتر از هفته گذشته است.

ما معمولاً دیدگاه مخالفی نسبت به احساسات جمعیت داریم، و این واقعیت که معامله‌گران خالص هستند نشان می‌دهد که قیمت طلا ممکن است به کاهش خود ادامه دهد.

موقعیت یابی نسبت به دیروز دارای طول خالص کمتر است، اما نسبت به هفته گذشته دارای طول خالص تر است. ترکیب احساسات کنونی و تغییرات اخیر به ما یک سوگیری مختلط معاملات طلا را می دهد.

— نوشته شده توسط کریستوفر وکیو، CFA، استراتژیست ارشد





لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.