پیش بینی قیمت طلا: شتاب نزولی در میان افزایش نرخ ها

چشم انداز قیمت طلا: قیمت طلا در بازه اصلاحی فیبوناچی 61.8% در محدوده 2020/2021 در 1923.09 حمایت شده است، اما در روزهای اخیر برای حفظ حرکت بالاتر از میانگین متحرک یک ماهه خود (21-EMA) تلاش کرده است. افزایش سریع بازده خزانه داری ایالات متحده در کنار کاهش انتظارات تورمی ایالات متحده باعث افزایش نرخ های

کد خبر : 182316
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۰:۳۳
پیش بینی قیمت طلا: شتاب نزولی در میان افزایش نرخ ها


چشم انداز قیمت طلا:

  • قیمت طلا در بازه اصلاحی فیبوناچی 61.8% در محدوده 2020/2021 در 1923.09 حمایت شده است، اما در روزهای اخیر برای حفظ حرکت بالاتر از میانگین متحرک یک ماهه خود (21-EMA) تلاش کرده است.
  • افزایش سریع بازده خزانه داری ایالات متحده در کنار کاهش انتظارات تورمی ایالات متحده باعث افزایش نرخ های واقعی ایالات متحده شده است که به قیمت طلا آسیب می زند.
  • بر اساس شاخص احساسات مشتری IG، قیمت طلا در کوتاه مدت یک سوگیری نزولی دارد.

به آرامی درخشندگی را از دست می دهد

هفته گذشته ذکر شد که با افزایش بازدهی خزانه‌داری آمریکا، نرخ‌های واقعی آمریکا از پایین‌ترین سطح خود پایین آمدند و ثابت شد که یک باد مخالف برای افزایش بیشتر قیمت طلا در اینجاست. به لطف افزایش به ظاهر غیرقابل توقف بازدهی خزانه داری ایالات متحده به دلیل اظهارنظر مقامات فدرال رزرو مبنی بر اینکه یک سری افزایش سریع نرخ در حال نزدیک شدن است، نرخ های واقعی ایالات متحده در روزهای اخیر به افزایش خود ادامه داده است.

بنابراین، تصویر اساسی دشوارتر شده است – جدای از حق بیمه خطر ژئوپلیتیکی که به لطف تهاجم روسیه به اوکراین هنوز تعبیه شده است – و تصویر فنی نیز همچنان درهم مانده است. فتیله بالایی دراز بر روی شمع ماهانه قیمت طلا همچنان هشدار می دهد که “بالاترین ها در حال رسیدن هستند و روند نزولی بیشتری در پیش است.”

نوسانات طلا بیشتر سقوط می کند

از نظر تاریخی، قیمت طلا برخلاف سایر طبقات دارایی با نوسانات رابطه دارد. در حالی که سایر طبقات دارایی مانند اوراق قرضه و سهام افزایش نوسانات را دوست ندارم نشان دهنده عدم اطمینان بیشتر در مورد جریان های نقدی، سود سهام، پرداخت کوپن و غیره.طلا تمایلس برای بهره مندی در دوره های نوسان بالاتر. تداوم کاهش نوسانات طلا در دو هفته گذشته قیمت طلا را کاهش داده است و همچنان این وضعیت وجود دارد که “افت بیشتر هر گونه تلاش صعودی آتی را به خطر می اندازد.”

تجزیه و تحلیل فنی GVZ (نوسانات طلا): نمودار قیمت روزانه (مارس 2021 تا مارس 2022) (نمودار 1)

نوسانات طلا (همانطور که توسط ETF، GVZ، نوسانات طلای Cboe اندازه‌گیری می‌شود، که نوسانات ضمنی یک ماهه طلا را براساس زنجیره اختیار معامله GLD ردیابی می‌کند) در زمان نگارش این گزارش در 20.56 معامله می‌شد، که به سطوحی که آخرین بار در آن مشاهده شده بود، معامله می‌شد. 28 فوریه. همبستگی 5 روزه بین GVZ و قیمت طلا 0.00 است در حالی که همبستگی 20 روزه +0.90 است. یک هفته پیش، در 15 مارس، همبستگی 5 روزه 0.70+ و همبستگی 20 روزه 0.93+ بود.

تحلیل فنی نرخ طلا: نمودار روزانه (ژوئن 2020 تا مارس 2022) (نمودار 2)

پیش‌بینی قیمت طلا: حرکت رو به کاهش در میان افزایش نرخ‌ها - سطوح XAU/USD

هفته گذشته اشاره شد که “تحرک شروع به نزولی کرده است”، روندی که در روزهای اخیر ادامه داشته است. قیمت طلا کمتر از پاکت روزانه 5، 8، 13، و 21 EMA است، اما قیمت روزانه EMA نه به ترتیب نزولی و نه صعودی است. MACD روزانه به روند کاهشی خود ادامه می دهد (البته بالاتر از خط سیگنال خود)، در حالی که روزانه Slow Stochastics در آستانه ورود به قلمرو فروش بیش از حد است. عدم حفظ منطقه فعلی در حدود 1916/1923، احتمال بازگشت به پایین ترین سطح ماه مارس در 1895.07 در کوتاه مدت را افزایش می دهد.

تحلیل فنی قیمت طلا: نمودار هفتگی (اکتبر 2015 تا مارس 2022) (نمودار 3)

پیش‌بینی قیمت طلا: حرکت رو به کاهش در میان افزایش نرخ‌ها - سطوح XAU/USD

بازه زمانی هفتگی همچنان نشان می‌دهد که یک قله بالقوه دوگانه در حال شکل‌گیری است، با بالاترین سطح این ماه و اوج آگوست 2020 مقاومت قابل توجهی را تشکیل می‌دهند. هفته گذشته اشاره شد که “افتادن به زیر اوج های نوامبر 2020 و ژانویه 2021 در حدود 1959/1965 نشان دهنده این است که یک شکست صعودی کاذب بالاتر رخ داده است، و ممکن است به زودی افت به سمت 1900 نزدیک شود.” با انجام این کار قبل از تثبیت در حدود سال 1920، نمایه حرکت هفتگی همچنان به فرسایش ادامه می دهد و در مورد ضررهای بعدی هشدار می دهد.

شاخص احساسات مشتری IG: پیش بینی قیمت طلا (22 مارس 2022) (نمودار 4)

پیش‌بینی قیمت طلا: حرکت رو به کاهش در میان افزایش نرخ‌ها - سطوح XAU/USD

طلا: داده‌های معامله‌گران خرده‌فروشی نشان می‌دهد 78.63 درصد معامله‌گران دارای لانگ خالص هستند و نسبت معامله‌گران لانگ به کوتاه 3.68 به 1 است. تعداد معامله‌گران در معاملات خالص 0.16 درصد بیشتر از دیروز و 14.66 درصد بیشتر از هفته گذشته است. تعداد معامله گران نت-شورت 5.36 درصد کمتر از دیروز و 18.87 درصد کمتر از هفته گذشته است.

ما معمولاً دیدگاه مخالفی نسبت به احساسات جمعیت داریم، و این واقعیت که معامله‌گران خالص هستند نشان می‌دهد که قیمت طلا ممکن است به کاهش خود ادامه دهد.

معامله گران نسبت به دیروز و هفته گذشته نسبت به دیروز و هفته گذشته سود خالص بیشتری دارند و ترکیبی از احساسات فعلی و تغییرات اخیر به ما یک سوگیری معاملاتی بر خلاف نزولی طلایی قوی تر می دهد.

— نوشته شده توسط کریستوفر وکیو، CFA، استراتژیست ارشد





لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.