پیش بینی قیمت طلا: شتاب حرکت نزولی

[ad_1] چشم انداز قیمت طلا: قیمت طلا به کاهش خود ادامه می دهد و ترکیبی از الگوهای فنی و شاخص ها نشان می دهد که ضعف بیشتری در پیش است. نرخ‌های واقعی بلندمدت ایالات متحده همچنان با حرکت به سمت قلمرو مثبت، که از نظر تاریخی با بازده ضعیف‌تر قیمت طلا مرتبط بوده است، ادامه

کد خبر : 198799
تاریخ انتشار : سه شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۳
پیش بینی قیمت طلا: شتاب حرکت نزولی

[ad_1]

چشم انداز قیمت طلا:

  • قیمت طلا به کاهش خود ادامه می دهد و ترکیبی از الگوهای فنی و شاخص ها نشان می دهد که ضعف بیشتری در پیش است.
  • نرخ‌های واقعی بلندمدت ایالات متحده همچنان با حرکت به سمت قلمرو مثبت، که از نظر تاریخی با بازده ضعیف‌تر قیمت طلا مرتبط بوده است، ادامه می‌دهد.
  • بر اساس شاخص احساسات مشتری IG، قیمت طلا در کوتاه مدت یک سوگیری نزولی دارد.

بادهای بنیادی باقی می مانند

قیمت طلا در روزهای اخیر، تنها یک هفته پس از تلاش برای صعود به بالای 2000، با شکست به زیر 1900 بازی می کند. افزایش مداوم بازدهی واقعی بلندمدت ایالات متحده – بازده اسمی کمتر از انتظارات تورمی – مانند افزایش مداوم دلار آمریکا (از طریق شاخص DXY) به عنوان یک باد مخالف بزرگ عمل می کند. همانطور که در هفته گذشته اشاره شد“پیشرفت های بیشتر توسط بازده واقعی ایالات متحده فقط محیط را برای قیمت طلا دشوارتر می کند، به ویژه اگر در صورت کاهش تهاجم روسیه به اوکراین، حق بیمه ریسک ژئوپلیتیکی که در قیمت تعبیه شده است از بین برود.”

نوسانات طلا همچنان پایین تر است، اما همبستگی با قیمت طلا ضعیف می شود

از نظر تاریخی، قیمت طلا برخلاف سایر طبقات دارایی با نوسانات رابطه دارد. در حالی که سایر طبقات دارایی مانند اوراق قرضه و سهام افزایش نوسانات را دوست ندارم نشان دهنده عدم اطمینان بیشتر در مورد جریان های نقدی، سود سهام، پرداخت کوپن و غیره.طلا تمایلس برای بهره مندی در دوره های نوسان بالاتر. بنابراین همچنان این موضوع باقی می‌ماند که «تداوم فرسایش نوسانات طلا در ماه آوریل توانایی قیمت طلا برای حفظ یک صعود قابل توجه را کاهش داده است، افت بیشتر هر گونه تلاش صعودی آینده را بی‌نتیجه خواهد کرد».

تجزیه و تحلیل فنی GVZ (نوسانات طلا): نمودار قیمت روزانه (آوریل 2021 تا آوریل 2022) (نمودار 1)

پیش بینی قیمت طلا: شتاب حرکت نزولی - سطوح برای XAU/USD

نوسانات طلا (همانطور که با نوسانات طلای Cboe ETF، GVZ اندازه‌گیری می‌شود، که نوسانات ضمنی یک ماهه طلا را بر اساس زنجیره اختیار معامله GLD دنبال می‌کند) در زمان نگارش این گزارش در 19.03 معامله می‌شد. همبستگی 5 روزه بین GVZ و قیمت طلا 0.91- و همبستگی 20 روزه 0.32- است. یک هفته پیش، در 19 آوریل، همبستگی 5 روزه 0.47+ و همبستگی 20 روزه 0.13- بود.

تحلیل فنی نرخ قیمت طلا: نمودار روزانه (آوریل 2021 تا آوریل 2022) (نمودار 2)

پیش بینی قیمت طلا: شتاب حرکت نزولی - سطوح برای XAU/USD

قیمت طلا به زیر نقطه تلاقی مقاومت حک شده در اوج های نوامبر 2020 و ژانویه 2021 بین 1959.41 و 1965.57 سقوط کرده است و در نیمه اول این هفته در حدود 1900 باقی مانده است. به نظر می رسد خط روند افزایشی از پایین ترین حد نوسان اواخر فوریه و اواخر مارس، حمایت در یک مثلث متقارن، نیز در حال شکستن است.

شتاب نزولی در حال افزایش است. قیمت طلا کمتر از 5-، 8-، 13- و 21-EMA روزانه است و پاکت EMA روزانه به ترتیب نزولی است. Daily MACD سیگنال فروش را صادر کرد و اکنون در زیر خط سیگنال خود قرار دارد، در حالی که روزانه Slow Stochastics وارد قلمرو فروش بیش از حد شده است. افت بیشتر به سمت نوسان نوامبر 2021 به زیر 1880 مانند توقف بعدی پایین تر به نظر می رسد.

تحلیل فنی قیمت طلا: نمودار هفتگی (اکتبر 2015 تا آوریل 2022) (نمودار 3)

پیش بینی قیمت طلا: شتاب حرکت نزولی - سطوح برای XAU/USD

بازه زمانی هفتگی همچنان پتانسیل افزایش دو برابری واضح در قیمت طلا را نشان می‌دهد که در اوج 2020 و مارس 2022 شکل گرفته است. سقوط هفته گذشته به زیر اوج های نوامبر 2020 و ژانویه 2021 در حدود 1959/1965 نشان می دهد که یک شکست صعودی کاذب بالاتر رخ داده است، با نوار نزولی خارج از محدوده زمانی هفتگی که این دیدگاه را تقویت می کند. از این پس به نظر می رسد که یک شکست عمیق تر به طور فزاینده ای محتمل باشد.

شاخص احساسات مشتری IG: پیش بینی قیمت طلا (26 آوریل 2022) (نمودار 4)

پیش بینی قیمت طلا: شتاب حرکت نزولی - سطوح برای XAU/USD

طلا: داده‌های معامله‌گران خرده‌فروشی نشان می‌دهد که 82.45 درصد معامله‌گران دارای لانگ خالص هستند و نسبت معامله‌گران لانگ به فروش کوتاه 4.70 به 1 است. تعداد معامله‌گران در معاملات خالص 7.30 درصد بیشتر از دیروز و 10.42 درصد بیشتر از هفته گذشته است. تعداد معامله گران خالص 2.31 درصد بیشتر از دیروز و 23.77 درصد کمتر از هفته گذشته است.

ما معمولاً دیدگاه مخالفی نسبت به احساسات جمعیت داریم، و این واقعیت که معامله‌گران خالص هستند نشان می‌دهد که قیمت طلا ممکن است به کاهش خود ادامه دهد.

معامله گران نسبت به دیروز و هفته گذشته نسبت به دیروز و هفته گذشته سود خالص بیشتری دارند و ترکیبی از احساسات فعلی و تغییرات اخیر به ما یک سوگیری معاملاتی بر خلاف نزولی طلایی قوی تر می دهد.

— نوشته شده توسط کریستوفر وکیو، CFA، استراتژیست ارشد



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.