پیش بینی قیمت طلا: تهاجم روسیه باعث افزایش شدید می شود

چشم انداز قیمت طلا: قیمت طلا پیش از بازگشت به سطوحی که آخرین بار در ژانویه 2021 مشاهده شده بود، به بالاترین حد خود در 15 ماه گذشته معامله شد. با آشکار شدن بحران روسیه و اوکراین، امکان صعود بیشتر وجود دارد، اما مقاومت قابل توجهی قبلاً حاصل شده و رد شده است. بر اساسشاخص

کد خبر : 171808
تاریخ انتشار : یکشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۳:۰۶
پیش بینی قیمت طلا: تهاجم روسیه باعث افزایش شدید می شود


چشم انداز قیمت طلا:

  • قیمت طلا پیش از بازگشت به سطوحی که آخرین بار در ژانویه 2021 مشاهده شده بود، به بالاترین حد خود در 15 ماه گذشته معامله شد.
  • با آشکار شدن بحران روسیه و اوکراین، امکان صعود بیشتر وجود دارد، اما مقاومت قابل توجهی قبلاً حاصل شده و رد شده است.
  • بر اساسشاخص احساسات مشتری IG، قیمت طلا در کوتاه مدت تمایل نزولی را حفظ می کند.

پرچین ژئوپلیتیکی

ده روز پیش، زمانی که روسیه در حال انباشتن نیروها در امتداد جبهه شرقی اوکراین بود، اشاره شد که «به ظاهر افزایش احتمال حمله روسیه به اوکراین… باعث نوسانات قابل توجهی در بین طبقات دارایی شده است. ممکن است با تشدید تنش‌ها، قیمت طلا در کوتاه‌مدت پتانسیل صعودی داشته باشد، قبل از اینکه در نهایت در برابر عوامل بنیادی بلندمدت تسلیم شود که اعتقاد به افزایش پایدار را تضعیف می‌کند.

در واقع، تشدید تنش ها به قیمت طلا اجازه داد تا به اهداف صعودی قیمتی دست یابد و برای مدت کوتاهی به بالاترین سطح خود در 15 ماه گذشته رسید. در حالی که تهاجم روسیه به اوکراین ادامه دارد، بازارها طوری رفتار می‌کنند که گویی درگیری به فراتر از مرزهای اوکراین گسترش نمی‌یابد و در نتیجه ناتو را جذب نمی‌کند و به طور نسبی بحران را مهار می‌کند. صعود بیشتر همچنان امکان پذیر است، اما منطقی است که قیمت طلا از قبل به اوج خود رسیده است.

نوسانات طلا و رابطه قیمت طلا به سرعت عادی می شود

از نظر تاریخی، قیمت طلا برخلاف سایر طبقات دارایی با نوسانات رابطه دارد. در حالی که سایر طبقات دارایی مانند اوراق قرضه و سهام افزایش نوسانات را دوست ندارم نشان دهنده عدم اطمینان بیشتر در مورد جریان های نقدی، سود سهام، پرداخت کوپن و غیره.طلا تمایلس برای بهره مندی در دوره های نوسان بالاتر. آغاز جنگ در اروپای شرقی باعث نوسانات طلا شده است و به افزایش قیمت طلا تبدیل شده است.

تجزیه و تحلیل فنی GVZ (نوسانات طلا): نمودار قیمت روزانه (فوریه 2021 تا فوریه 2022) (نمودار 1)

نوسانات طلا (همانطور که توسط ETF، GVZ، نوسانات طلای Cboe اندازه‌گیری می‌شود، که نوسانات ضمنی یک ماهه طلا را برگرفته از زنجیره اختیار معامله GLD ردیابی می‌کند) در زمان نگارش این گزارش در 18.99 معامله می‌شد که درست از بالاترین سطح از آن زمان تاکنون. مارس 2020. همبستگی 5 روزه بین GVZ و قیمت طلا 0.03- است در حالی که همبستگی 20 روزه 0.74+ است. یک هفته پیش، در 27 بهمن، همبستگی 5 روزه 0.89+ و همبستگی 20 روزه 0.62+ بود.

تحلیل فنی نرخ قیمت طلا: نمودار روزانه (اکتبر 2020 تا فوریه 2022) (نمودار 2)

پیش‌بینی قیمت طلا: تهاجم روسیه باعث افزایش افزایش می‌شود - سطوح XAU/USD

هفته گذشته مورد توجه قرار گرفت در صورتی که تنش ها بین روسیه و اوکراین به یک جنگ تمام عیار منتهی شود، قیمت طلا ممکن است بتواند به سرعت به بالاترین حد خود در ژوئن 2021 برسد که در 1916.62 تعیین شده بود. در زمان نگارش این گزارش در 1924.92 معامله می شد، قیمت طلا به اولین هدف صعودی خود پس از شکست صعودی خود در اوایل این ماه دست یافت. افزایش قیمت طلا همچنان در کوتاه مدت امکان پذیر است، زیرا قیمت طلا بالاتر از محدوده روزانه 5، 8، 13 و 21 EMA است که به ترتیب صعودی است. MACD روزانه در حالی که بالاتر از خط سیگنال خود است، روند صعودی خود را ادامه می دهد و Slow Stochastics روزانه در قلمروی که بیش از حد خرید است، حفظ شده است.

شایان ذکر است که به نظر می رسد شمع روزانه به صورت یک ستاره تیرانداز با فتیله بالایی بلند در حال شکل گیری است، که نشان می دهد محدوده جدیدی بین 1916.62 و 1974.49 ممکن است پدیدار شود. سقوط به زیر 1916.62 احتمالا تنها زمانی رخ خواهد داد که نیروهای روسی خاک اوکراین را تخلیه کنند.

تحلیل فنی قیمت طلا: نمودار هفتگی (اکتبر 2015 تا فوریه 2022) (نمودار 3)

پیش‌بینی قیمت طلا: تهاجم روسیه باعث افزایش افزایش می‌شود - سطوح XAU/USD

اوایل این ماهمشاهده کردیم که «ممکن است دستاوردهای بیشتری در افق فوری باشد. شکستن بالاتر از 1916.62 خوشه ای از بالاترین رقم را در پایان سال 2020 و در اوایل سال 2021 بین 1959.41 و 1965.57 هدف قرار می دهد. قیمت طلا از اوج خوشه ای فراتر رفت و بالاترین قیمت سالانه خود را در 1974.49 ثبت کرد.

چشم انداز فنی بلندمدت لحن صعودی تری به خود گرفته است و نشان می دهد که نمی توان در کوتاه مدت یک حرکت بالاتر به سمت 1974.49 را رد کرد. قیمت طلا بالاتر از پاکت هفتگی 4، 13 و 26 EMA است که به ترتیب متوالی صعودی است. MACD هفتگی در حالی که بالاتر از خط سیگنال خود است، روند بالاتری دارد، و Slow Stochastics هفتگی به محدوده خرید بیش از حد پیشرفت کرده است. با توجه به طولانی بودن فتیله بالایی در بازه زمانی هفتگی، دلیل بر این است که مقاومت (با وجود بیش از حد) حفظ شده است.

شاخص احساسات مشتری IG: پیش بینی قیمت طلا (24 فوریه 2022) (نمودار 4)

پیش‌بینی قیمت طلا: تهاجم روسیه باعث افزایش افزایش می‌شود - سطوح XAU/USD

طلا: داده‌های معامله‌گران خرده‌فروشی نشان می‌دهد که 68.46 درصد معامله‌گران دارای لانگ خالص هستند و نسبت معامله‌گران لانگ به کوتاه 2.17 به 1 است. تعداد معامله‌گران در معاملات خالص 5.35 درصد کمتر از دیروز و 0.69 درصد کمتر از هفته گذشته است. تعداد معامله گران خالص 21.94 درصد کمتر از دیروز و 19.28 درصد کمتر از هفته گذشته است.

ما معمولاً دیدگاه مخالفی نسبت به احساسات جمعیت داریم، و این واقعیت که معامله‌گران خالص هستند نشان می‌دهد که قیمت طلا ممکن است به کاهش خود ادامه دهد.

معامله گران نسبت به دیروز و هفته گذشته نسبت به دیروز و هفته گذشته سود خالص بیشتری دارند و ترکیبی از احساسات فعلی و تغییرات اخیر به ما یک سوگیری معاملاتی بر خلاف نزولی طلایی قوی تر می دهد.

— نوشته شده توسط کریستوفر وکیو، CFA، استراتژیست ارشد





لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.