پیش بینی قیمت طلا: تلاش برای رسیدن به بالای 1800

چشم انداز قیمت طلا: قیمت طلا در امتداد حمایت مثلث متقارن در حال سقوط است و شاخص های حرکت شروع به کاهش می کنند. با این وجود ، تا زمانی که از سال 1835 پیشی نگیریم ، با توجه به پیشرفت های فنی اخیر ، نمی توان به قیمت بالاتری در طلا اعتقاد داشت. بر

کد خبر : 104937
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۱:۴۵
پیش بینی قیمت طلا: تلاش برای رسیدن به بالای 1800


چشم انداز قیمت طلا:

  • قیمت طلا در امتداد حمایت مثلث متقارن در حال سقوط است و شاخص های حرکت شروع به کاهش می کنند.
  • با این وجود ، تا زمانی که از سال 1835 پیشی نگیریم ، با توجه به پیشرفت های فنی اخیر ، نمی توان به قیمت بالاتری در طلا اعتقاد داشت.
  • بر اساس شاخص احساسات مشتری IG، قیمت طلا در کوتاه مدت دارای سوگیری نزولی است.

یک تجمع دیگر شکست خورده؟

به دنبال گزارش CPI ماه آگوست ایالات متحده ، که نشان می داد نرخ تورم در ایالات متحده شروع به کاهش می کند ، قیمت طلا نتوانسته هیچ گونه دنباله ای برای افزایش آن پیدا کند. امروز سه شنبه نوار صعودی بیرون با نوار داخلی روبرو شد و تلاش ناموفق دیگری را برای صعود به سطح 1800 تقویت کرد.

واقعیت این است که ، حتی اگر دلار آمریکا (از طریق شاخص DXY) از بالاترین سطح خود در پایان آگوست به طور کلی ضعیف تر است ، شانس افزایش نرخ بهره فدرال همچنان ثابت است (قیمت تا 89 دلار تا پایان سال 2023) و شکل منحنی بازده خزانه داری آمریکا (که توسط پروانه 2s5s10s اندازه گیری شد) نشان می دهد که به زودی کاهش می یابد.

این به طور فزاینده ای به نظر می رسد که تنها قیمت کاتالیزور صعودی طلا در کوتاه مدت نقض احتمالی سقف بدهی ایالات متحده در سال 2011 یا سقوط توسط اورگراند چین است ، اما فراتر از آن ، چیز کمی برای طلا وجود دارد که کلاه خود را بر سر بگذارد.

نوسانات طلا و روابط غیرعادی قیمت طلا

از نظر تاریخی ، قیمت طلا برخلاف سایر طبقات دارایی با نوسان ارتباط دارد. در حالی که سایر کلاس های دارایی مانند اوراق قرضه و سهام افزایش نوسان را دوست ندارم سیگنال عدم قطعیت بیشتر در مورد جریانات نقدی ، سود سهام ، پرداخت کوپن و غیرهطلا تمایلs برای بهره مندی از دوره های نوسان بیشتر. کاهش نوسانات طلا و همبستگی ضعیف نشان می دهد که ادامه معاملات دشوار ممکن است برای قیمت طلا پیش رو باشد.

تجزیه و تحلیل فنی GVZ (نوسانات طلا): نمودار قیمت روزانه (سپتامبر 2020 تا سپتامبر 2021) (نمودار 1)

نوسانات طلا (اندازه گیری شده توسط نوسانات طلا Cboe ، GVZ ، که نوسانات ضمنی 1 ماهه طلا را از زنجیره گزینه GLD دنبال می کند) در 15.14 معامله شد. رابطه بین قیمت طلا و نوسانات طلا لزوماً عادی نمی شود زیرا قیمت طلا در حال جوش است و نوسانات به سمت دیگر حرکت می کند. همبستگی 5 روزه بین GVZ و قیمت طلا -0.90 -است در حالی که همبستگی 20 روزه -0.40 است. یک هفته پیش ، در 8 سپتامبر ، همبستگی 5 روزه -0.53 و همبستگی 20 روزه -0.45 بود.

تجزیه و تحلیل فنی نرخ طلا: نمودار روزانه (آگوست 2020 تا سپتامبر 2021) (نمودار 2)

پیش بینی قیمت طلا: تلاش برای رسیدن به بالای 1800 - سطوح XAU/USD

قیمت طلا نتوانسته است حرکتی بالاتر از حمایت مثلث متقارن را حفظ کند و فشار خود را در جهت روند صعودی از پایین ترین سطح ماه مه 2019 ، مارس 2020 و مارس 2021 حفظ کرده است.

قیمت طلا بار دیگر از پاکت روزانه 5 ، 8 ، 13 و 21-EMA خود پایین آمد. تفاوت بین 5- و 21-EMA روزانه کمتر از 0.2، است ، که نشان دهنده هیچ سوگیری قوی نیست. MACD روزانه شروع به پایین آمدن از خط سیگنال خود کرده است ، در حالی که صعود روزانه Slow Stochastics از قلمروهای فروخته شده ضعیف است.

تصویر بزرگتر ، عدم غلبه بر اوج های ماه جولای-پاکسازی سطح 1835 مورد بحث در حالت تهوع در شش هفته گذشته-نشان می دهد که این زوج در کوتاه مدت تمایلات فنی نزولی دارند.

تجزیه و تحلیل فنی قیمت طلا: نمودار هفتگی (اکتبر 2015 تا سپتامبر 2021) (نمودار 3)

پیش بینی قیمت طلا: تلاش برای رسیدن به بالای 1800 - سطوح XAU/USD

رشد مجدد قیمت طلا هنوز منجر به چرخش معناداری در بازه زمانی هفتگی نشده است ، که علیرغم ناکامی در پیشی گرفتن از بالاترین سطح ماه جولای ، شتاب بیشتری در شاخص های حرکت خود داشته است. پاکت هفتگی 4- ، 13- و 26-EMA صاف است ، که نشان می دهد انگیزه بلند مدت خنثی است. اگر قیمت طلا از سال 1835 عبور کند ، قبل از اینکه مقاومت مثلث متقارن در کانون توجه قرار گیرد ، پتانسیل صعودی نسبت به 1860 می تواند به سرعت محقق شود.

IG CLIENT SENTIMENT INDEX: پیش بینی قیمت طلا (15 سپتامبر 2021) (نمودار 4)

پیش بینی قیمت طلا: تلاش برای رسیدن به بالای 1800 - سطوح XAU/USD

طلا: داده های معامله گران خرده فروشی نشان می دهد که 80.07 of از معامله گران خالص هستند و نسبت معامله گران به کوتاه مدت 4.02 به 1 است. تعداد معامله گران خالص 8.30 higher بیشتر از دیروز و 0.48 higher بیشتر از هفته گذشته است ، در حالی که تعداد معامله گران 13.43 درصد کمتر از دیروز و 6.11 درصد کمتر از هفته گذشته است.

ما معمولاً دیدگاه متضادی را در مورد احساسات جمعیت در نظر می گیریم ، و واقعیت معامله گران نشان می دهد که قیمت طلا ممکن است همچنان در حال سقوط باشد.

معامله گران نسبت به دیروز و هفته گذشته خالص تر هستند و ترکیب احساسات فعلی و تغییرات اخیر به ما تعصب معاملات متقابل نزولی طلا را قوی تر می کند.

— نوشته شده توسط کریستوفر وکیو ، CFA ، استراتژیست ارشد





لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.