پیش بینی طلا در سه ماهه سوم 2022: چشم انداز بنیادی ضعیف می شود

[ad_1] همانطور که در پیش‌بینی طلای سه‌ماهه دوم پیش‌بینی می‌شد، کاتالیزور اصلی که باعث افزایش قیمت طلا در سه ماهه اول بیست و دوم شد – حمله روسیه به اوکراین – ثابت کرد که یک کاتالیزور کوتاه مدت است. تا جایی که اتحادیه اروپا، ایالات متحده و ناتو به آن جذب نشده اند، تا حد

کد خبر : 224149
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۱ - ۰:۰۴
پیش بینی طلا در سه ماهه سوم 2022: چشم انداز بنیادی ضعیف می شود

[ad_1]

همانطور که در پیش‌بینی طلای سه‌ماهه دوم پیش‌بینی می‌شد، کاتالیزور اصلی که باعث افزایش قیمت طلا در سه ماهه اول بیست و دوم شد – حمله روسیه به اوکراین – ثابت کرد که یک کاتالیزور کوتاه مدت است. تا جایی که اتحادیه اروپا، ایالات متحده و ناتو به آن جذب نشده اند، تا حد زیادی مهار شده است. سال تا به امروز

منطق دیرینه ما همچنان معتبر است و با پیشرفت سه ماهه دوم 22 دوباره مورد توجه قرار گرفت: بانک‌های مرکزی، از جمله فدرال رزرو، با شروع چرخه‌های افزایش نرخ بهره، تلاش‌های محرک دوران همه‌گیری را متوقف کرده‌اند. انتظارات تورمی نسبتاً ثابت باقی مانده است و در بحبوحه افزایش بازده اسمی، بازدهی واقعی در ماه های اخیر به شدت افزایش یافته است.

چالش قیمت طلا در سه ماهه سوم سال 22 همچنان ادامه دارد، مگر اینکه تشدید درگیری بین روسیه و اوکراین، اتحادیه اروپا، ایالات متحده و ناتو را به یک درگیری گسترده بکشاند، کاتالیزورهای صعودی کمی در افق وجود دارد. با پیشروی سه ماهه سوم سال 22 میلادی، محیط بنیادی کلان باید برای قیمت طلا سخت تر شود، به ویژه اکنون که تمام بانک های مرکزی بزرگ – به جز بانک ژاپن – تلاش های محرک خود را متوقف کرده اند.

با این حال، واقعی ایالات متحده یک باد مخالف است

ما در چند فصل گذشته کمی رکورد شکسته‌ایم، اما این به این دلیل است که موانع پیش روی قیمت طلا به شکل مادی تغییر نکرده است. بانک‌های مرکزی با تهاجمی‌تر عمل می‌کنند تا نرخ تورم را در کوتاه‌مدت متوقف کنند، بازده اوراق قرضه دولتی را در سراسر منحنی بالا می‌برند. انتظارات تورمی بلندمدت به میزان قابل توجهی افزایش نیافته است و این امر باعث افزایش بازدهی واقعی شده است.

طلا، مانند سایر فلزات گرانبها، سود سهام، بازده یا کوپن ندارد، بنابراین افزایش بازدهی واقعی حاکمیتی – به ویژه بازدهی واقعی ایالات متحده – همچنان مشکل ساز است. به عبارت دیگر، زمانی که دارایی‌های دیگر بازدهی بهتری را ارائه می‌دهند، یا مهم‌تر از آن، جریان‌های نقدی ملموس را در زمانی که فشارهای تورمی در حال افزایش است، ارائه می‌دهند، آنگاه دارایی‌هایی که بازده قابل‌توجهی به همراه ندارند، اغلب مورد توجه قرار نمی‌گیرند. طلا در واقع مانند یک دارایی طولانی مدت عمل می کند (که با مدت زمان اصلاح شده اندازه گیری می شود، نه مدت زمان مکالی). اوراق قرضه کوپن صفر

معاملات آتی طلا در برابر اسمی، بازدهی واقعی خزانه داری ایالات متحده و سربه سر ایالات متحده: بازه زمانی روزانه (ژوئن 2017 تا ژوئن 2022) (نمودار 1)

پیش بینی طلا در سه ماهه سوم 2022: چشم انداز بنیادی ضعیف می شود

منبع: بلومبرگ

شرایط پیرامون قیمت طلا تغییر نکرده است، حتی با وجود اینکه حمله روسیه به اوکراین وارد ماه پنجم می شود. محرک‌های مالی و پولی دوران همه‌گیری یک پاورقی تاریخی است که بعید است به این زودی احیا شود. از آنجایی که تهاجم روسیه به اوکراین باعث افزایش قیمت مواد غذایی و انرژی در اقتصادهایی مانند اتحادیه اروپا، ایالات متحده و بریتانیا شده است، بانک‌های مرکزی به افزایش شدید نرخ‌های بهره در طول سه ماهه سوم 22 ادامه خواهند داد.

تغییر در معاملات آتی طلا (%) در مقابل تغییر در بازده 10 ساله ایالات متحده (واقعی) (bps): بازه زمانی هفتگی (ژوئن 2017 تا ژوئن 2022) (نمودار 2)

پیش بینی طلا در سه ماهه سوم 2022: چشم انداز بنیادی ضعیف می شود

منبع: بلومبرگ

بر این اساس، افزایش نرخ های واقعی همچنان یک باد مخالف برای قیمت طلا در چند ماه آینده است. طی پنج سال گذشته، افزایش بازدهی واقعی آمریکا به طور کلی با کاهش قیمت طلا مرتبط بوده است. یک رگرسیون خطی ساده از رابطه بین تغییر قیمت هفتگی در قیمت طلا و تغییر نقاط پایه هفتگی برای بازده واقعی 10 ساله ایالات متحده، همبستگی 0.30- را نشان می دهد. به عنوان یک قاعده کلی، افزایش بازده واقعی برای قیمت طلا مضر است، ceteris Paribas.

درخشش طلا برای پوشیدن بیشتر

به یک معنا، چیز زیادی تغییر نکرده است. برای تکرار آنچه در پیش‌بینی Q2’22 گفته شد، «بدون جنگ جهانی 3، تصور اینکه چگونه محیط برای قیمت طلا از منظر بنیادی جذاب‌تر می‌شود، دشوار است». طی چند ماه آینده، قیمت طلا دو مسیر محتمل در پیش خواهد داشت: افزایش قیمت‌های مواد غذایی و انرژی، انتظارات تورمی را افزایش داد زیرا بانک‌های مرکزی نرخ‌ها را افزایش دادند و وضعیت موجود را در بازدهی واقعی نگه داشتند. یا پایین‌تر (ثبات در انتظارات تورمی چون بانک‌های مرکزی نرخ‌ها را افزایش می‌دهند و بازدهی واقعی را بالاتر می‌برند).



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.