پیش بینی دلار نیوزلند: پتانسیل افزایش قیمت

چشم انداز دلار نیوزلند: شتاب داده های اقتصادی نیوزلند طی چند ماه گذشته به طور پیوسته در حال بهبود بوده است. نرخ‌های NZD/JPY همچنان در یک محدوده چند ماهه و همچنین یک مثلث صعودی پس از یک روند صعودی تثبیت می‌شوند، در حالی که نرخ‌های NZD/USD ممکن است در روزهای اخیر الگوی شمعدانی ستاره صبحگاهی

کد خبر : 245710
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
پیش بینی دلار نیوزلند: پتانسیل افزایش قیمت


چشم انداز دلار نیوزلند:

  • شتاب داده های اقتصادی نیوزلند طی چند ماه گذشته به طور پیوسته در حال بهبود بوده است.
  • نرخ‌های NZD/JPY همچنان در یک محدوده چند ماهه و همچنین یک مثلث صعودی پس از یک روند صعودی تثبیت می‌شوند، در حالی که نرخ‌های NZD/USD ممکن است در روزهای اخیر الگوی شمعدانی ستاره صبحگاهی را تشکیل دهند.
  • با این وجود، با توجه به شاخص احساسات مشتری IG، دلار نیوزلند در کوتاه مدت یک سوگیری نزولی دارد.

اصول اولیه بهبود یافته است

کیوی در اواسط سال چرخش سختی را پشت سر گذاشت و نتوانست از محیطی که یکی از تهاجمی‌تر بانک‌های مرکزی بزرگ را به‌خاطر فرسایش پیوسته شرایط تجاری نیوزلند به نمایش بگذارد، سرمایه‌گذاری کند.

اما همه چیز ممکن است شروع به بررسی کند: شاخص غافلگیری اقتصادی Citi نیوزیلند، معیاری از حرکت داده های اقتصادی، به طور پیوسته در ماه های اخیر بالاتر رفته است، از 59.7- دو ماه قبل به -18.5 امروز.

اکنون، از آنجایی که بسیاری از اقتصادهای توسعه‌یافته دیگر با ترس از رکود دست و پنجه نرم می‌کنند و به طور بالقوه بانک‌های مرکزی خود را از ادامه افزایش نرخ‌های بهره باز می‌دارند، انتظار می‌رود که بانک مرکزی نیوزلند تا پایان سال 100 واحد در ثانیه نرخ بهره را افزایش دهد.

نشانه‌هایی از چرخش فنی، حداقل در کوتاه‌مدت، برای نرخ‌های NZD/USD ظاهر می‌شود، در حالی که تراکم چند ماهه در نرخ‌های NZD/JPY ممکن است به زودی حرکتی به سمت بالاترین دامنه اخیر را به همراه داشته باشد.

تجزیه و تحلیل فنی نرخ NZD/JPY: نمودار روزانه (اگوست 2021 تا اوت 2022) (نمودار 1)

نرخ‌های NZD/JPY هنوز در محدوده‌ای است که از اوایل ژوئن شکل گرفته است، و ازدحام در یک مثلث متقارن که از اوایل آوریل در حال شکل‌گیری است، مهار می‌شود. از نظر متنی، هر دو الگو به دنبال روند صعودی شدید در ابتدای سال به وقوع پیوستند. با توجه به حرکت قبلی، سوگیری جهتی برای حرکت به سمت بالا خواهد بود.

در حال حاضر، با این حال، حرکت خنثی است. نرخ‌های NZD/JPY بالاتر از پوشش روزانه 5، 8، 13، و 21-EMA است که در ترتیب متوالی نه نزولی و نه صعودی است. MACD روزانه در خط سیگنال خود ثابت است، در حالی که روزانه Slow Stochastics به سمت خط میانه خود نزول می کنند. به همین صورت باقی می ماند «حرکت بالای 86.81 به مجموعه اوج‌ها و افت‌های پایین‌تر از اوایل ژوئن پایان می‌دهد و احتمال بازگشت به بالاترین سطح سالانه در 87.35 را افزایش می‌دهد».

تجزیه و تحلیل فنی نرخ NZD/USD: نمودار روزانه (اوت 2021 تا اوت 2022) (نمودار 2)

پیش‌بینی دلار نیوزلند: پتانسیل افزایش نرخ - تنظیمات برای NZD/JPY، NZD/USD

نرخ‌های NZD/USD طی دو هفته گذشته به لطف رشد دوباره دلار آمریکا کاهش شدیدی را تجربه کرده‌اند. در حالی که ممکن است یک الگوی معکوس سر و شانه‌ها به ماه آوریل در حال شکل‌گیری باشد، خیلی زود است که پایین‌تر را تا زمانی که یقه شکسته شود، درازمدت نشان دهیم. با این حال، ممکن است در روزهای اخیر یک کف کوتاه مدت حک شده باشد، زیرا اقدام قیمت از روز جمعه به شکل الگوی شمعدانی ستاره صبحگاهی به خود گرفته است. حرکت بالاتر از نقطه تلاقی فیبوناچی اصلاحی (61.8% از پایین ترین سطح 2020/2021 در 0.6231 و 23.6% از بالاترین / 2020 در 0.6264) همراه با بازدهی بالاتر از 21-EMA روزانه (میانگین متحرک یک ماهه) باعث می شود. اعتبار به پایین کوتاه مدت توسعه یافته است.

شاخص احساسات مشتری IG: پیش‌بینی نرخ NZD/USD (23 اوت 2022) (نمودار 3)

پیش‌بینی دلار نیوزلند: پتانسیل افزایش نرخ - تنظیمات برای NZD/JPY، NZD/USD

NZD/USD: داده‌های معامله‌گران خرده‌فروشی نشان می‌دهد 66.44 درصد از معامله‌گران دارای لانگ خالص هستند و نسبت معامله‌گران لانگ به کوتاه 1.98 به 1 است. تعداد معامله‌گران در معاملات خالص بدون تغییر نسبت به دیروز و 17.67 درصد بیشتر از هفته گذشته است. تعداد معامله گران خالص 2.63 درصد کمتر از دیروز و 20.86 درصد کمتر از هفته گذشته است.

ما معمولاً دیدگاهی مخالف نسبت به احساسات جمعیت داریم، و این واقعیت که معامله‌گران خالص هستند نشان می‌دهد که قیمت‌های NZD/USD ممکن است به کاهش خود ادامه دهند.

معامله گران نسبت به دیروز و هفته گذشته نسبت به دیروز و هفته گذشته سود خالص بیشتری دارند و ترکیبی از احساسات فعلی و تغییرات اخیر به ما یک سوگیری معاملاتی برعکس نزولی NZD/USD قوی تر می دهد.

— نوشته شده توسط کریستوفر وکیو، CFA، استراتژیست ارشد





لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.