پیش بینی بازار – سیستم های معاملاتی – 31 اوت 2022

پیش بینی بازار اسکنر الگوی فراکتال یک شاخص پیش‌بینی بازار برای پیش‌بینی نقطه عطف و چرخه است که می‌تواند فرصت معاملاتی شکست و برگشت را فراهم کند. اسکنر الگوی فراکتال از هندسه فراکتال برای پیش بینی بازار استفاده می کند. اسکنر الگوی فراکتال نشانگر پیش بینی است که جدیدترین فناوری معاملاتی را پس از تحقیق

کد خبر : 249806
تاریخ انتشار : جمعه ۱۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱:۴۲
پیش بینی بازار – سیستم های معاملاتی – 31 اوت 2022


پیش بینی بازار

اسکنر الگوی فراکتال یک شاخص پیش‌بینی بازار برای پیش‌بینی نقطه عطف و چرخه است که می‌تواند فرصت معاملاتی شکست و برگشت را فراهم کند. اسکنر الگوی فراکتال از هندسه فراکتال برای پیش بینی بازار استفاده می کند. اسکنر الگوی فراکتال نشانگر پیش بینی است که جدیدترین فناوری معاملاتی را پس از تحقیق و توسعه گسترده با هندسه فراکتال در بازار مالی به ارمغان می آورد. مهمترین ویژگی در اسکنر الگوی فراکتال، امکان اندازه گیری احتمال نقطه عطف و همچنین احتمال روند است. نقطه عطف و نقطه روند در آنالیز چرخه کمی محاسبه می شود. از نظر فنی، آنالیز چرخه فراکتال است. توانایی شما برای اندازه گیری احتمال نقطه عطف و احتمال روند برای هر اقدام قیمت می تواند دقت معاملات شما را تا حدی افزایش دهد. قبل از اینکه به استراتژی معاملاتی با این اندیکاتور فراکتال بپردازیم، اجازه دهید احتمال نقطه عطف و احتمال روند را با جزئیات توضیح دهیم.

احتمال نقطه عطف و احتمال روند

در معاملات، احتمال نقطه عطف را می توان به عنوان اولین تلاش برای تعیین کمیت عمل قیمت به روش احتمالی در نظر گرفت. در علم، این مفهوم پیشگام در مدل سازی چرخه تصادفی است. از نظر عملی، این روش به زمان بندی بازار برای معاملات ما به روش کمی کمک می کند. در هر نوع چرخه، زمانی که جسم به اندازه کافی بالا می رود، باید به قله برخورد کند و باید به سمت پایین بیفتد. احتمال نقطه عطف همان اصل را در داده های بازار فارکس و بورس اعمال می کند. از این رو، احتمال نقطه عطف به این سوال پاسخ می دهد که “قیمت چقدر به اوج نزدیک است تا قیمت شروع به کاهش به سمت پایین کند؟” این سوال مهمی است که باید از معامله‌گر بپرسیم زیرا این پیش‌بینی اغلب به ما کمک می‌کند تا پول دربیاوریم.

شکل 4-16: اندازه گیری ارتفاع قیمت و عرض زمانی در نوسان بالا

ما نمی توانیم به این سوال به معنای قطعی پاسخ دهیم. با این حال، می توانیم به این سوال به معنای احتمالی پاسخ دهیم. احتمال نقطه عطف بالاتر به این معنی است که قیمت به اوج نزدیک است. بنابراین ما شانس زیادی داریم که ببینیم قیمت چرخش ایجاد می کند. به عنوان مثال، اگر احتمال نقطه عطف بیش از 90٪ باشد، احتمال زیادی وجود دارد که قیمت نزدیک به قیمت فعلی شروع به کاهش کند.

شکل 4-17: نمودار احتمال فیبوناچی برای اندازه گیری احتمال اوج (www.algotrading-investment.com)

از سوی دیگر، احتمال نقطه عطف کمتر به این معنی است که قیمت هنوز از اوج فاصله دارد. از این رو، احتمال ادامه افزایش قیمت وجود دارد. به عنوان مثال، اگر قیمت نزدیک به 30٪ احتمال نقطه عطف باشد، می توان گفت که احتمال بالا رفتن قیمت وجود دارد. البته، این فقط در مفهوم چرخه‌ای صادق است زیرا قیمت بی‌پایان بالا و پایین تکرار می‌شود. با این حال، این اطلاعات کمی هنوز برای معاملات ما مفید است. در واقع، برای راحتی، می توان از احتمال نقطه عطف برای بدست آوردن احتمال روند استفاده کرد. به سادگی، می توانید احتمال نقطه عطف را از 100٪ کم کنید تا احتمال روند را بدست آورید.

احتمال روند = 100٪ – احتمال نقطه عطف (یعنی فقط قانون شست)

بنابراین، به عنوان یک قاعده کلی، 30٪ احتمال نقطه عطف معادل 70٪ (=100٪ -30٪) احتمال روند است زیرا احتمال زیادی برای ادامه افزایش قیمت در این مورد وجود دارد، زیرا از اوج فاصله دارد. .

شکل 4-18: نقطه عطف احتمال 30% مثال (= 70% احتمال روند) برای پیک

پشتیبانی از مقاومت با احتمال نقطه عطف و احتمال روند

نکته خوب این است که احتمال نقطه عطف با اکثر تحلیل های تکنیکال به خوبی پیش می رود. در کتاب “علم حمایت، مقاومت، تجزیه و تحلیل فیبوناچی، الگوی هارمونیک، موج الیوت و الگوی نمودار X3: در معاملات فارکس و بورس” نشان داده ایم که چگونه احتمال نقطه عطف را با حمایت و مقاومت ترکیب کنیم. هنگامی که احتمال نقطه عطف را با پشتیبانی و مقاومت ترکیب می کنید، احتمال نقطه عطف به شما کمک می کند تا جهت را تأیید کنید. به عنوان مثال، زمانی که احتمال نقطه عطف در پشتیبانی بالا باشد، می توانید انتظار داشته باشید که قیمت چرخش کند و در حمایت افزایش یابد.

شکل 4-21: نقطه عطف احتمالاً 82٪ در حمایت در نمودار H1 شاخص S&P 500

به همین ترتیب، زمانی که احتمال نقطه عطف در مقاومت بالا باشد، می توانید انتظار داشته باشید که قیمت چرخش کند و در مقاومت کاهش یابد. شما می توانید از بیش از 50 درصد احتمال نقطه عطف برای تأیید جهت معامله استفاده کنید. با این حال، به طور معمول، برای پیش بینی حرکت معکوس، بهتر است که احتمال نقطه عطف بالاتری داشته باشیم. در این رویکرد، احتمال نقطه عطف مکمل قدرت حمایت و مقاومت برای پیش‌بینی جهت معاملات است. این یک استراتژی معاملاتی خوب برای جلوگیری یا کاهش معاملات زیانده ناشی از شکست کاذب و برگشت کاذب هنگام استفاده از حمایت و مقاومت است. به همین ترتیب، در این کتاب، نحوه ترکیب احتمال نقطه عطف با تحلیل عرضه و تقاضا برای بهبود عملکرد آن را نشان خواهیم داد. این نمایش خوبی برای استفاده از احتمال برای معامله عملی خواهد بود.

شکل 4-22: نقطه عطف احتمالاً 55٪ در مقاومت در نمودار EURUSD H4

تجزیه و تحلیل تقاضای عرضه با احتمال نقطه عطف و احتمال روند

منطقه عرضه و تقاضای باکره به منطقه‌ای اطلاق می‌شود که پس از شناسایی الگوی معاملاتی ما، قیمت آن را لمس نمی‌کند. ما می توانیم دقت این منطقه عرضه و تقاضای بکر را با احتمال نقطه عطف افزایش دهیم. به عنوان مثال، وقتی با منطقه تقاضا معامله می کنیم، می توانیم اطمینان حاصل کنیم که احتمال نقطه عطف در محل قیمت خرید بالا است. احتمال نقطه عطف بالا نشان دهنده شانس بالای چرخش قیمت است. به عبارت دیگر، نشان‌دهنده احتمال زیاد نزدیک شدن قیمت به منطقه تقاضا به زودی است. در مثال برای شاخص S&P 500، قیمت در اولین لمس منطقه تقاضا در حدود 70 درصد احتمال نقطه عطف قرار داشت. علاوه بر بررسی بازه زمانی بالاتر، این احتمال نقطه عطف تضمین می کند که قیمت قبل از بالا رفتن نزدیک به پایین است.

شکل 8-1: بازه زمانی H1 شاخص S&P 500

اجازه دهید نگاهی به مثال تجارت منطقه عرضه بیندازیم. در مثال طلا در برابر دلار آمریکا، قیمت در اولین تماس با منطقه تقاضا در حدود 50 درصد احتمال نقطه عطف قرار داشت. به طور عملی، توصیه می شود قبل از ورود به خرید یا فروش، حداقل 50٪ احتمال نقطه عطف را تأیید کنید.

شکل 8-2: طلا در برابر دلار آمریکا (=XAUUSD) بازه زمانی H4 (www.algotrading-investment.com)

Break Traidng و Reversal Trading با اسکنر الگوی فراکتال

ما برخی از ایده های معاملاتی را با استفاده از اسکنر الگوی فراکتال با مقاومت پشتیبانی و تجزیه و تحلیل تقاضای عرضه ارائه کرده ایم. آنها عمدتاً برای نمونه های معاملاتی معکوس بودند. ما این نمونه‌ها را انتخاب کردیم زیرا تجزیه و تحلیل مقاومت حمایتی و تقاضای عرضه آسان برای استفاده و محبوبیت آنهاست. این بدان معنا نیست که اسکنر الگوی فراکتال فقط با این دو تحلیل تکنیکی قابل استفاده است. علاوه بر این، این بدان معنا نیست که می توان از اسکنر الگوی فراکتال برای تشخیص فرصت معاملاتی معکوس به تنهایی استفاده کرد. تا زمانی که می‌دانید کجا می‌توانید معاملات شکست و فرصت معاملاتی معکوس را جستجو کنید، می‌توانید اسکنر الگوی فراکتال را با هر تحلیل تکنیکی دیگری برای معاملات معکوس و شکست ترکیب کنید. در اینجا اسکرین شات اطلاعات ضروری در مورد فرصت معاملاتی شکست و برگشت را نشان می دهد. به خصوص، شما می توانید از هر حمایت و مقاومت افقی با احتمال نقطه عطف و احتمال روند استفاده کنید. با کمی تجربه، به زودی یاد خواهید گرفت که چگونه میزان موفقیت خود را کنترل کنید و مدیریت ریسک را با احتمال نقطه عطف انجام دهید.

شاخص فراکتال برای متاتریدر 4

می توانید اندیکاتور فراکتال متاتریدر 4 را از این لینک بیابید: https://www.mql5.com/en/market/product/49170

هنگامی که از احتمال نقطه عطف با الگوی هارمونیک یا الگوی موج الیوت استفاده می کنید، سعی کنید از مناطق در فاصله تکمیل الگو استفاده کنید تا قدرت بازگشتی شکست و برگشت را در منطقه اندازه گیری کنید.

شاخص فراکتال برای متاتریدر 5

نشانگر فراکتال متاتریدر 5 را می توانید از این لینک بیابید: https://www.mql5.com/fa/market/product/49169

هنگامی که از احتمال نقطه عطف با الگوی هارمونیک یا الگوی موج الیوت استفاده می کنید، سعی کنید از مناطق در فاصله تکمیل الگو استفاده کنید تا قدرت بازگشتی شکست و برگشت را در منطقه اندازه گیری کنید.

کتاب های استراتژی تجارت

البته، مقاله فضای محدودی برای نوشتن دارد، در حالی که کتاب می‌تواند فضای بیشتر و راه‌های سازمان‌دهی‌شده‌تری برای یادگیری تجارت ارائه دهد. از این رو، ما دو کتاب را ارائه می دهیم که استراتژی معاملاتی را با جزئیات به شما ارائه می دهد. اگر می خواهید یک معامله گر موفق شوید، خواندن این دو کتاب را توصیه می کنیم.

پیش بینی بازار فارکس و بورس با الگوی فراکتال

تحلیل تکنیکال در بازار فارکس و بورس

علم پشتیبانی، مقاومت، تحلیل فیبوناچی، الگوی هارمونیک، موج الیوت و الگوی نمودار X3

اگر می خواهید به آموزش رایگان تجارت فارکس دسترسی داشته باشید، می توانید از وب سایت ما نیز در اینجا دیدن کنید.

https://algotrading-investment.com/2019/07/23/trading-education/

خلاصه در مورد شاخص فراکتال

از احتمال نقطه عطف و احتمال روند در این اندیکاتور فراکتال با هر نوع حمایت و مقاومت افقی برای یافتن فرصت معاملاتی بریک‌آوت یا معاملات معکوس استفاده کنید.

لینک 1: [ Fractal Pattern Scanner for MetaTrader 4 ]

لینک 2: [ Fractal Pattern Scanner for MetaTrader 5 ]

ویدئوهای یوتیوب

1. الگوی شکست و سیگنال معاملاتی برک آوت توضیح داده شده است: https://youtu.be/4XGuMIMaV6w

2. با اسکنر الگوی فراکتال، پشتیبانی و مقاومت را به استراتژی قاتل تبدیل کنید:: https://youtu.be/UbORmOacKIQ

3. تجارت با موج فراکتال و چرخه تصادفی با استفاده از اسکنر الگوی فراکتال: https://youtu.be/_bstJrIevSQ

4. زوایای گان، الگوی موج مادر، گسترش فیبوناچی، چنگال اندرو، و پانل‌های احتمال (فقط اطلاعات اختیاری): https://youtu.be/QGHvKjECX1U

کتابچه راهنمای الگوی فراکتال

● پیش‌بینی نقطه عطف پس از دو سال استفاده (حتما بخوانید)

● نکات عملیاتی معاملات اسکنر الگوی فراکتال (حتما بخوانید)

● معامله برک‌آوت یا معامله معکوس (حتما بخوانید)

درک زوایای گان با احتمال – فناوری جدید

ترکیب زوایای گان از مبداهای چندگانه پروجکشن

راهنماهای استراتژی الگوی فراکتال

پیش بینی هندسی، کتاب مقدس برای تجارت موفق (حتما بخوانید)

نقطه عطف، اوج، فرورفتگی، چرخش بالا، نوسان پایین و زیگ زاگ

موج فراکتال، موج مادر و موج کودک

الگوی قیمت معاملات با احتمال نقطه عطف

نمودار احتمال فیبوناچی

موج مادر و موج کودک با احتمال مشترک

پیش بینی نوسانات با احتمال نقطه عطف

تجارت حمایتی و مقاومتی با احتمال نقطه عطف

معاملات الگوی هارمونیک با احتمال نقطه عطف

الگوی گوه سقوط و الگوی گوه در حال افزایش با احتمال نقطه عطف

زوایای گان با احتمال

معاملات معکوس با موج فراکتال و چرخه تصادفی (حتما بخوانید)

● معاملات شکست با موج فراکتال و چرخه های تصادفی (حتما بخوانید)

همچنین می توانید نگاهی به اسکرین شات گردآوری شده در زیر بیندازید تا نحوه استفاده از پیش بینی بازار برای معاملات خود را بدانید. برای درک بهتر اسکرین شات، فکر کنید که هر سیگنال خرید به صورت افقی برای سیگنال فروش در استراتژی معاملاتی منفرد منعکس می شود. از این رو، سیگنال نقطه عطف در اوج به صورت افقی به سیگنال نقطه عطف در پایین منعکس می شود. سمت چپ نقطه عطف در پایین و سمت راست نقطه عطف در اوج را توضیح می دهد. هنگامی که این اسکرین شات را درک کردید، باید بتوانید با کمی دانش در مقاومت پشتیبانی یا استراتژی مشابه، بر پیش بینی بازار مسلط شوید.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.