پیش‌بینی هفتگی بنیادی دلار آمریکا: بالا، بالا و خارج

پیش بینی اساسی برای دلار آمریکا: خنثی افزایش اختلاف نرخ بهره همچنان به نفع دلار آمریکا است، به ویژه در برابر یورو و ین ژاپن. با این حال، داده های اقتصادی دریافتی ایالات متحده احتمالا تصویری کمتر گلگون نشان می دهد، زیرا تورم بالا باعث کاهش اعتماد و کاهش قدرت هزینه ها می شود. با

کد خبر : 197870
تاریخ انتشار : یکشنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۳
پیش‌بینی هفتگی بنیادی دلار آمریکا: بالا، بالا و خارج


پیش بینی اساسی برای دلار آمریکا: خنثی

  • افزایش اختلاف نرخ بهره همچنان به نفع دلار آمریکا است، به ویژه در برابر یورو و ین ژاپن.
  • با این حال، داده های اقتصادی دریافتی ایالات متحده احتمالا تصویری کمتر گلگون نشان می دهد، زیرا تورم بالا باعث کاهش اعتماد و کاهش قدرت هزینه ها می شود.
  • با توجه به تیاو شاخص احساسات مشتری IG، دلار آمریکا دارای یک صعودی جانبداری به هفته آخر ماه آوریل می رود.

بررسی هفته دلار آمریکا

رشد قوی دلار آمریکا (از طریق شاخص DXY) تا هفته سوم آوریل ادامه یافت و 0.62% دیگر افزایش یافت. شاخص DXY در 12 هفته از 16 هفته تا کنون در سال 2022 مثبت بوده است که برای پیشرفت 5.69 درصدی از سال تا به امروز خوب است. نرخ یورو/دلار آمریکا که بیشتر چهار روز اول هفته را در محدوده مثبت سپری کرد، تا 0.11- کاهش یافت. نرخ GBP/USD 1.71-% کاهش یافت، بدترین عملکرد هفتگی آنها از ژوئن 2021. نرخ USD/JPY +1.69% اضافه شد، هفتمین افزایش هفتگی متوالی آنها.

روایت پشت سر صعود دلار آمریکا در بیشتر سال جاری ثابت مانده است: فدرال رزرو در آستانه یک سری افزایش قابل توجه نرخ بهره است – فقط به برخی از نرخ ها نگاه کنید. نظرات اخیر اعضای FOMC – در حالی که سایر بانک های مرکزی اصلی چنین نیستند. افزایش اختلاف نرخ بهره دلار آمریکا را به‌طور ساده و ساده تقویت می‌کند.

تقویم اقتصادی ایالات متحده در کانون توجه

پس از یک هفته نسبتاً آرام در بخش داده (اگرچه سخنرانان فدرال رزرو به وفور وجود داشت)، تقویم اقتصادی ایالات متحده با انتشار داده هایی که باید حرکت بازار را ثابت کند، بسیار اشباع شده است. معیارهای هزینه های مصرف کننده ایالات متحده، اعتماد مصرف کننده ایالات متحده، بازار کار ایالات متحده، بازار مسکن ایالات متحده، و فشارهای تورمی ایالات متحده، همه در روزهای آینده منتشر خواهند شد.

  • دوشنبه، 25 آوریل، شاخص فعالیت ملی فدرال رزرو شیکاگو ایالات متحده در ماه مارس در ساعت 12:30 به وقت گرینویچ منتشر خواهد شد.
  • در روز سه‌شنبه، 26 آوریل، مارس، سفارشات کالاهای بادوام ایالات متحده در ساعت 12:30 به وقت گرینویچ، به دنبال آن شاخص قیمت مسکن در فوریه در ساعت 13 به وقت گرینویچ، سپس شاخص اعتماد مصرف‌کننده در آوریل در ایالات متحده و فروش مسکن مارس در ایالات متحده در ساعت 14 به وقت گرینویچ قرار دارند.
  • در روز چهارشنبه، 27 آوریل، آمار درخواست های وام مسکن هفتگی ایالات متحده در ساعت 11 GMT منتشر خواهد شد. در ساعت 12:30 به وقت گرینویچ، تراز تجاری کالاهای ایالات متحده در ماه مارس و خرده فروشی مارس ایالات متحده (ex-autos) منتشر می شود. فروش خانه های معلق مارس در ایالات متحده در ساعت 14 GMT.s انجام می شود
  • روز پنجشنبه، 28 آوریل، درخواست های هفتگی بیکاری ایالات متحده و گزارش اولیه تولید ناخالص داخلی ایالات متحده در سه ماهه اول سال 22 در ساعت 12:30 به وقت گرینویچ ارائه می شود.
  • روز جمعه، 29 آوریل، ساعت 12:30 به وقت گرینویچ، ارقام درآمد و هزینه های شخصی ایالات متحده در ماه مارس و همچنین شاخص قیمت PCE ایالات متحده در ماه مارس (سنج تورم ترجیحی فدرال رزرو) منتشر خواهد شد. آخرین قرائت احساسات مصرف کننده میشیگان ایالات متحده در آوریل در ساعت 14 GMT منتشر خواهد شد.

برآورد رشد تولید ناخالص داخلی فدرال رزرو آتلانتا در سه ماهه اول سال 22 (19 آوریل 2022) (نمودار 1)

پیش‌بینی هفتگی بنیادی دلار آمریکا: بالا، بالا و خارج

بر اساس داده های دریافتی تا کنون در مورد 1Q’22، GDPNow فدرال رزرو آتلانتا پیش‌بینی رشد در حال حاضر 1.3% سالانه است، از 1.1% در 11 آوریل. ارتقاء در نتیجه “در حال حاضر رشد سرمایه گذاری داخلی ناخالص داخلی واقعی در سه ماهه اول [increasing] از -0.8% به +0.1%.”

به روز رسانی بعدی پیش بینی رشد GDPNow فدرال رزرو آتلانتا در سه ماهه اول سه ماهه 22 در روز سه شنبه، 26 آوریل است. گزارش اولیه تولید ناخالص داخلی ایالات متحده در سه ماهه اول سه ماهه 22 در روز پنجشنبه، 28 آوریل منتشر خواهد شد، در این مرحله ردیاب رشد GDPNow فدرال رزرو آتلانتا به 2Q’22.

برای کامل اقتصادی آمریکا پیش بینی داده ها، مشاهده تقویم اقتصادی DailyFX.

چندین افزایش نرخ با قیمت

با بالاترین نرخ تورم در ایالات متحده در چند دهه اخیر، بازارها انتظارات برای سرعت سریع افزایش نرخ در ماه های آینده را به جلو کشیده اند. ما می‌توانیم با بررسی تفاوت هزینه‌های استقراض برای بانک‌های تجاری در یک افق زمانی خاص در آینده، اندازه‌گیری کنیم که آیا افزایش نرخ فدرال رزرو با استفاده از قراردادهای یورو دلاری قیمت‌گذاری می‌شود یا خیر. نمودار 1 زیر تفاوت در هزینه‌های استقراض – اسپرد – را برای قراردادهای می 2022 و دسامبر 2023 نشان می‌دهد تا اندازه‌گیری شود که نرخ‌های بهره تا دسامبر 2023 در کجا قرار دارند.

گسترش قراردادهای آتی یورو دلار (مه 2022-دسامبر 2023) [BLUE]، پروانه ایالات متحده 2s5s10s [ORANGE]، شاخص DXY [RED]: بازه زمانی روزانه (آوریل 2021 تا آوریل 2022) (نمودار 1)

پیش‌بینی هفتگی بنیادی دلار آمریکا: بالا، بالا و خارج

با مقایسه شانس افزایش نرخ فدرال رزرو با پروانه 2s5s10s خزانه داری ایالات متحده، می توانیم بسنجیم که آیا بازار اوراق قرضه مطابق با آنچه در سال 2013/2014 رخ داد، زمانی که فدرال رزرو اعلام کرد قصد دارد برنامه QE خود را کاهش دهد، عمل می کند یا خیر. پروانه 2s5s10s تغییرات غیر موازی در منحنی بازده ایالات متحده را اندازه‌گیری می‌کند، و اگر تاریخچه دقیق باشد، این بدان معناست که نرخ‌های متوسط ​​باید سریع‌تر از نرخ‌های کوتاه‌مدت یا بلند مدت افزایش پیدا کنند.

پس از اینکه فدرال رزرو در ماه مه نرخ بهره را 50 واحد در ثانیه افزایش داد، شش افزایش 25 واحدی در ثانیه تا پایان سال 2023 پس از آن کاهش یافت. پروانه 2s5s10s در هفته های اخیر به سمتی معامله شده است، که نشان می دهد بازار تفسیر کلی خود را از مسیر کوتاه مدت افزایش نرخ های فدرال رزرو حفظ کرده است. تمرکز بیشتر بر فدرال رزرو و کمتر بر تهاجم روسیه به اوکراین است.

بیشتر بخوانید: دیده بان بانک مرکزی: سخنرانی های فدرال رزرو، به روز رسانی انتظارات نرخ بهره

منحنی بازده خزانه داری ایالات متحده (1 ساله تا 30 ساله) (آوریل 2020 تا آوریل 2022) (نمودار 3)

پیش‌بینی هفتگی بنیادی دلار آمریکا: بالا، بالا و خارج

شکل منحنی بازدهی خزانه داری ایالات متحده همراه با افزایش احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو همچنان به تقویت دلار ادامه می دهد. بازگشت در نرخ های واقعی ایالات متحده (انتظارات اسمی کمتر از تورم) بیشتر از افزایش سریع دلار آمریکا در ماه آوریل حمایت می کند. در حال حاضر، به نظر می رسد بازارها انتظار دارند که فدرال رزرو در هر یک از جلسات بعدی، نرخ ها را با افزایش 50 واحدی در ثانیه افزایش دهد، که یکی دیگر از سود قابل توجهی برای دلار است (به ویژه با توجه به شکاف رو به رشد بین انتظارات در بین فدرال رزرو، بانک مرکزی ژاپن، و بانک مرکزی اروپا).

CFTC COT موقعیت آتی دلار آمریکا (آوریل 2020 تا آوریل 2022) (نمودار 4)

پیش‌بینی هفتگی بنیادی دلار آمریکا: بالا، بالا و خارج

در نهایت، با توجه به موقعیت یابی، طبق COT CFTC برای هفته منتهی به 19 آوریل دلالان موقعیت خالص دلار آمریکا خود را به 32553 افزایش دادرشد می کند از 29620 قرارداد. موقعیت خالص دلار آمریکا در هفت ماه گذشته ثابت شده است و به اوایل اکتبر 2021 باز می گردد.

— نوشته شده توسط کریستوفر وکیو، CFA، استراتژیست ارشد





لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.