پیش‌بینی مهم رییس سازمان بورس از آینده بازار سهام/ جهش بزرگ در راه است

به گزارش خبرگزاری هوشمند نیوز، حجت‌اله صیدی در مراسم تکریم و معارفه ریاست سازمان بورس گفت: ابتدا از وزیر اقتصاد و شورای عالی بورس به خاطر اعتمادی که به اینجانب داشتند تشکر می‌کنم. ایسنا به نقل از وی ادامه داد: من به دو دلیل تصمیم گرفتم این وظیفه را بپذیرم. یکی این‌که من از ابتدا

کد خبر : 497289
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۹:۲۷
پیش‌بینی مهم رییس سازمان بورس از آینده بازار سهام/ جهش بزرگ در راه است



به گزارش خبرگزاری هوشمند نیوز، حجت‌اله صیدی در مراسم تکریم و معارفه ریاست سازمان بورس گفت: ابتدا از وزیر اقتصاد و شورای عالی بورس به خاطر اعتمادی که به اینجانب داشتند تشکر می‌کنم.

ایسنا به نقل از وی ادامه داد: من به دو دلیل تصمیم گرفتم این وظیفه را بپذیرم. یکی این‌که من از ابتدا در بازار سرمایه بزرگ شده‌ام و دوم این‌که ظرفیت‌های بازار سرمایه بسیار عظیم است و این بازار جایگاه یک جهش بزرگ را دارد و امروز در آستانه این جهش بزرگ قرار گرفته‌ است. دلیلی ندارد که بازار سرمایه ما در حد ۳۰۰ الی ۴۰۰ میلیارد دلار تولید ناخالص داخلی ما بزرگ نباشد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار خاطر نشان کرد: سازمان بورس به عنوان یک نهاد تنظیم‌گر سه ماموریت را برعهده دارد. یکی صیانت از حقوق سهامداران، دوم ارتقاء کارایی بازار و سوم تسهیل در تشکیل سرمایه است که این سه ماموریت یک ارتباط درهم تنیده با یکدیگر دارند.

وظیفه سازمان بورس گزارشگری مالی است

صیدی اظهار کرد: اما سوال اصلی این است که کدام یک از ماموریت‌ها اهمیت بالاتری دارد ارتقاء کارایی بازار سرمایه از دیگر ماموریت‌ها اهمیت بیشتری دارد چرا که وقتی بازار ارتقاء پیدا می‌کند تشکیل سرمایه نیز تسهیل می‌شود. ارتقاء بازار عوامل و مسیرهای متفاوتی دارد که انتشار اطلاعات، افشای اطلاعات و شفافیت کامل اطلاعاتی در این راستا بسیار مهم است. ما باید عدم تقارن اطلاعاتی را به محدوده صفر درصد برسانیم چرا که در بازار سرمایه همه وظایف از اطلاعات ناشی می‌شود.

وی ادامه داد: ما باید کاری کنیم که انتشار اطلاعات و قابل اتکاء تسریع شود و بحث گزارشگری مالی مهم‌ترین وظیفه حسابررسی سازمان بورس است بنابراین گزارشگری مالی یکی از اهداف و برنامه‌های ما در سازمان بورس است.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در ادامه گفت: ما باید کاری کنیم که موضوع گزارشگری مالی تا حد ممکن ارتقاء پیدا کند تا سرمایه‌گذاران بتوانند تصمیم‌های بهتری گرفته و در این شرایط است که محیط منصفانه ایجاد شود.

باید حاکمیت شرکتی را جدی بگیریم

صیدی خاطر نشان کرد:موضوع حاکمیت شرکتی در نماد بورس یک موضوع کاملا جدی است اما باید حاکمیت شرکتی را به یک نظام حاکمیتی کاملا حرفه‌ای تبدیل کنیم و این موضوع از دیگر اهداف ما در سازمان بورس است که باعث کاهش و مدیریت ریسک بازار می‌شود. یکی از ابزارهای کاهش ریسک روش برخورد ما با تصمیم‌های خلع‌الساعه و عدم قطعیت‌ها در بازار سرمایه است.

وی در پایان تاکید کرد: اتفاقات عجیبی که در اردیبهشت‌ماه سال گذشته رخ داد نباید دوباره رخ دهد و ما باید تضمین کنیم که چگونه با این رویدادها برخورد شود چرا که امروز نرخ تشکیل سرمایه منفی شده است و ما برای بهبود این وضعیت باید تصمیماتی بگیریم تا تشکیل سرمایه با روند مناسبی شکل بگیرد و توسعه بازار محقق شود.

۲۲۳۲۲۸



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.