پیراهن زیبای مریلین مونرو ۳۲۵ هزار دلار فروخته شد (مدلش حتی همین حالام قشنگه)

یک پیراهن صورتی برند پوکی که زمانی توسط مرلین مونرو، نماد فقید هالیوود پوشیده شده بود، شنبه گذشته به قیمت بی سابقه 325000 دلار در رویدادی در لس آنجلس فروخته شد. حراجی جولینز در بیانیه‌ای اعلام کرد که “لباس آستین بلند ابریشمی” در واقع “رکورد جهانی جدیدی برای گران‌ترین لباس برند پوکی فروخته شده در

کد خبر : 481765
تاریخ انتشار : جمعه ۱۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۵
پیراهن زیبای مریلین مونرو ۳۲۵ هزار دلار فروخته شد (مدلش حتی همین حالام قشنگه)


یک پیراهن صورتی برند پوکی که زمانی توسط مرلین مونرو، نماد فقید هالیوود پوشیده شده بود، شنبه گذشته به قیمت بی سابقه 325000 دلار در رویدادی در لس آنجلس فروخته شد. حراجی جولینز در بیانیه‌ای اعلام کرد که “لباس آستین بلند ابریشمی” در واقع “رکورد جهانی جدیدی برای گران‌ترین لباس برند پوکی فروخته شده در حراجی” ثبت کرد.

پیراهن مرلین مونرو

در این حراج که مجموعاً 4 میلیون دلار فروش داشت، تعدادی دیگر از اقلام نیز که زمانی متعلق به مونرو بودند، از جمله لباس‌های پوشیده شده در فیلم‌ها، وسایل گریم، کمد لباس و برخی دیگر به نمایش گذاشته شد. همچنین صدها اقلام دیگر که هفنر موسس فقید مجله پلی بوی پس از مرگش در سپتامبر 2017 در سن 91 سالگی در املاک خود باقی گذاشته بود در این رویداد به حراج گذاشته شد.

جسد بازیگر فقید، مریلین مونروی مشهور در ساعات اولیه 5 آگوست 1962 در 36 سالگی به طرز غم انگیزی در ملک خود در برنت وود کالیفرنیا پیدا شد. مرگ او در اثر مصرف بیش از حد باربیتورات و به عنوان خودکشی احتمالی شناخته شد. دیوید گودمن، مدیرعامل حراجی جولینز گفت: «در طول بیست سال فعالیت خود در این تجارت، جولینز با افتخار میراث بزرگ‌ترین ستاره‌های هالیوود را نمایندگی کرده است، اما هیچ کس بزرگ‌تر و ماندگارتر از مریلین مونرو وجود ندارد.»

گودمن گفت: «زیباترین و درخشان‌ترین اقلام مونرو پرفروش‌ترین حراجی سه روزه ما بودند که مجموعه‌ای خیره‌کننده و جذاب از مصنوعات سه نماد آمریکایی قرن بیستم، هیو هفنر، مرلین مونرو و پلی‌بوی را به فروش رساند. به گفته جولینز، فیلمنامه آخرین فیلم ناتمام مونرو، به قیمت 57150 دلار فروخته شد، در حالی که یادداشت های دست نویس این بازیگر فقید به قیمت 25400 دلار فروخته شد.

به گفته برگزارکنندگان، این فیلمنامه شامل نوشته‌هایی در حاشیه‌ برگه‌ها بود که مونرو در واکنش به دیالوگ نوشته بود. فیلمنامه این فیلم ناتمام که توسط نونالی جانسون نوشته شده، کمتر از پنج ماه قبل از درگذشت مونرو در تاریخ 62 مارس 1962 نوشته شده است.

به گفته جولینز، تولید این فیلم با مشکلاتی روبرو بود و مونرو از حضور در صحنه فیلمبرداری امتناع کرد و یادداشت هایی برای تهیه کنندگان نوشت که در آنها نگرانی های خود را بیان کرده بود. به گفته برگزارکنندگان، یک عکس پاسپورتی سیاه و سفید از مریلین مونرو و نماد فقید بیسبال جو دی ماجیو (همسر مریلین) که در سال 1954 گرفته شده بود، به گفته برگزارکنندگان به قیمت 16250 دلار فروخته شد.

تصویر مرلین مونرو و بازیکن بیسبالتصویر مرلین مونرو و بازیکن بیسبال

به گزارش جولینز، عکس پاسپورت این دو چهره معروف قبل از رفتن‌شان به ماه عسل در توکیو گرفته شد و بعداً برای یک تور حسن نیت به کره رفتند تا سربازان آمریکایی مستقر در آنجا را سرگرم کنند.

یکی دیگر از اقلام مونرو که پیشنهادهای بزرگی را در حراج به دست آورد، یک تیوپ سفارشی از رژ لب الیزابت آردن به رنگ نارنجی بود که به گفته برگزارکنندگان، به قیمت 65000 دلار فروخته شد.

 

به گفته برگزارکنندگان حراجی، شلوار ساتن اسطوخودوسی مونرو که در یک تصویر برای شماره ۲۲ دسامبر ۱۹۵۸ مجله LIFE دیده می‌شد و در آن مونرو به لیلیان راسل هنرپیشه فقید ادای احترام می‌کرد، به قیمت ۲۹۲۵۰ دلار فروخته شد.

خانه حراج همچنین دسته چک قدیمی مونرو را که شامل هفده چک سفید با نام مرلین مونرو بود را به قیمت 10400 دلار فروخت. به گفته جولینز، چک‌هایی که توسط شرکت تراست ایروینگ صادر شده‌اند، همچنین شامل هفت برگ پرداخت چک با تاریخ 9 ژانویه 1960 است.

مروری کوتاه بر سال‌های اولیه زندگی مریلین مونرو

مریلین مونرو با نام نورما جین مورتنسن، در ۱ ژوئن ۱۹۲۶ در مرکز پزشکی یواس‌سی شهرستان لس آنجلس واقع در لس آنجلس به دنیا آمد. مادرش گلادیس پرل بیکر در پیدراس نگراس، کواویلا، مکزیک زاده شده بود. گلادیس در خانواده‌ای تهی‌دست مقیم غرب میانه می‌زیست که در آغاز سدهٔ بیستم، به کالیفرنیا مهاجرت کردند. در ‎۱۴–۱۵ سالگی، گلادیس با جسپر نیوتن بیکر، مردی پرخاش‌گر و بد دهان که از او ۹ سال بزرگ‌تر بود ازدواج کرد. آن‌ها صاحب ۲ فرزند شدند: رابرت (‎۱۹۱۸–۱۹۳۳) و برنیس (‎۱۹۱۹–۲۰۱۴). گلادیس و جسپر، بعدها به درخواست گلادیس از هم طلاق گرفتند و حضانت فرزندان در ۱۹۲۳ به شیوه‌ای قانونی به گلادیس رسید، اما جسپر به زودی بچه‌ها را دزدید و سپس با آن‌ها به زادگاهِ خودش کنتاکی نقل مکان کرد

مونرو تا ۱۲ سالگی نمی‌دانست که برنیس خواهرش است؛ آن دو برای نخستین بار در ۱۹۴۴، زمان ‎۱۷–۱۸ سالگی مونرو با یکدیگر دیدار کردند. گلادیس همزمان با پیگیری فرایند طلاقش، به کار برش نگاتیو فیلم در کنسالیدیتد فیلم ایندستریز مشغول بود. در ۱۹۲۴ گلادیس با مارتین ادوارد مورتنسن ازدواج کرد، اما آن‌ها پس از چند ماه به زندگی مشترکشان پایان دادند و طلاق آن‌ها، سرانجام در ۱۹۲۸ نهایی شد. در ۲۰۲۲، آزمایش دی‌ان‌ای نشان داد که پدر مریلین، چارلز استنلی گیفورد بوده‌است، همکار گلادیس که با او در ۱۹۲۵ آمیزش جنسی داشت. مریلین همچنین یک خواهر ناتنی و یک برادر ناتنی از ازدواج گیفورد با زنِ اولش داشت: دوریس الیزابت و چارلز استنلی.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.