پیام‌های سفر عراقچی به لبنان/ سیاست ایران در شرایط جدید هم تغییرناپذیر است

رسول سلیمی: اقدام شجاعانه وزیر امورخارجه و هیات همراه ایشان در سفر به لبنان مورد توجه افکارعمومی قرار گرفته است. این سفر که به گفته سخنگوی وزارت خارجه، هیات ایران به ریاست وزیر امورخارجه عراقچی و همراهی دو نماینده مجلس و رئیس جمعیت هلال احمر، با مقام های عالیرتبه لبنان دیدار خواهند کرد. محموله ای شامل

کد خبر : 504398
تاریخ انتشار : جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۶
پیام‌های سفر عراقچی به لبنان/ سیاست ایران در شرایط جدید هم تغییرناپذیر است


رسول سلیمی: اقدام شجاعانه وزیر امورخارجه و هیات همراه ایشان در سفر به لبنان مورد توجه افکارعمومی قرار گرفته است. این سفر که به گفته سخنگوی وزارت خارجه، هیات ایران به ریاست وزیر امورخارجه عراقچی و همراهی دو نماینده مجلس و رئیس جمعیت هلال احمر، با مقام های عالیرتبه لبنان دیدار خواهند کرد. محموله ای شامل ۱۰ تن مواد غذایی و دارویی به عنوان بخشی از کمک های بشردوستانه ایران، تقدیم لبنان شد.  

توجه فعالان شبکه های اجتماعی  به این سفر از آن جهت اهمیت داشت که «پرواز عباس عراقچی در حالی در فرودگاه بیروت نشست که فاصله‌ای با اهداف حمله جنگنده‌های اسراییلی در ضاحیه ندارد و یک هواپیمای ایرانی هفته پیش با تهدید برگردانده شده بود»

پیام‌های سفر عراقچی به لبنان/ سیاست ایران در شرایط جدید هم تغییرناپذیر است

آنچه در این سفر اهمیت داشت، سفر عراقچی بعد از بمباران صبح امروز بیروت بود که بیش از هر زمانی حمایت های ایران از ملت و دولت را نشان داد و افزایش روحیه نیروهای عملیاتی حزب الله که در حال حاضر در مرز لبنان و اسرائیل در حال جنگ هستند را به دنبال داشت.

چه آنکه در شرایط بعد از حمله موشکی ایران به اسرائیل و تشدید تهدیدات اسرائیل، جریان رسانه ای همسو با غرب، تلاش وسیعی را برای تضعیف روحیه محور مقاومت از طریق بزرگ نمایی تهدیدات اسرائیل انجام داد. سفر وزیر خارجه کشورمان در شرایطی انجام شد که اسرائیل در شبانه روز گذشته  عملیات تروریستی دیگری را برای  ترور هاشم صفی الدین انجام داده بود. از این رو ورود هواپیمای عراقچی به بیروت بیش از هر زمان، به تحقیر حرکت اسرائیل، منجر شد.

اما عراقچی بعد از ورود به لبنان در مصاحیه با رسانه ها تاکید کرد «ایران در کنار مقاومت است و در کنار مقاومت خواهد ماند و مطمئن هستیم که جنایات رژیم صهیونیستی همچون گذشته شکست خواهد خورد و ملت لبنان پیروز خواهد بود.»

وزیر خارجه با تشریح اهداف خود در این موقعیت جنگی گفت «شرایط لبنان یک شرایط عادی نیست که سفر من یک سفر عادی باشد. درباره آتش‌بس با مسئولان لبنانی صحبت کردم و با دیگر کشورها نیز در تماس هستیم تا یک آتش‌بس برقرار شود»

پیام‌های سفر عراقچی به لبنان/ سیاست ایران در شرایط جدید هم تغییرناپذیر است

این در حالی است که شبکه العالم گزارش داده روز گذشته «رزمندگان مقاومت در مسیر نیروهای تکاور رژیم صهیونیستی منفجر کردند، منجر به کشته و زخمی شدن بیش از ۲۰ افسر و نظامی صهیونیست در شهرک‌های مارون الراس و یارون شده است.

بر این اساس این متجاوزان قصد رخنه و پیشروی در این منطقه را داشتند و این دومین کمین مقاومت علیه متجاوزین صهیونیست در دو روز گذشته است.»

این در شرایطی است که اسرائیل روزهای سختی را درمرزهای شمالی و شرقی خود در موجه با حزب الله می گذراند و تلاش برای ورود به لبنان تاکنون با شکست اسرائیل مواجه شده است. ناظران سیاسی  معتقدند « حضور عراقچی در بیروت، پس از تغییر دولت و حضور او در مجمع عمومی سازمان ملل و موضع‌گیری ضداسرائیل حامل این پیام است که سیاست جمهوری اسلامی ایران در شرایط جدید نیز تغییر پیدا نخواهد کرد. این سفر به نوعی ترجمانی از شعار و رویکرد «صلح‌طلب، اما جنگ‌بلد» بودن است که این روزها در ایران مطرح می‌شود.»

از این منظر ایران با اولویت حفظ تمامیت ارضی لبنان نه تنها به دنبال حفظ یکپارچگی محور مقاومت در برابر اسرائیل است بلکه جلوگیری از ورود اسرائیل به مرزهای لبنان را با حمایت توامان از کاربرد دیپلماسی با دولت و گروه های لبنانی و حمایت تمام عیار از حزب الله دنبال می کند.

311213



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.