پوند/دلار پوند در نقطه ضعف دلار آمریکا بیشتر می‌شود، صعودهای یورو/ پوند، پوند/ین پوند کاهش می‌یابد

[ad_1] GBP/USD، EUR/GBP، GBP/JPY – قیمت ها، نمودارها و تجزیه و تحلیل آ معامله‌گران استرلینگ امروز را با افزایش قیمت پوند در برابر دلار آمریکا و ادامه سقوط کوتاه‌مدت خود در برابر یورو و ین ژاپن نگاه می‌کنند. این تحرکات در حال حاضر ناشی از ضعف در دلار آمریکا، عقب نشینی ین ژاپن از پایین

کد خبر : 185469
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۹
پوند/دلار پوند در نقطه ضعف دلار آمریکا بیشتر می‌شود، صعودهای یورو/ پوند، پوند/ین پوند کاهش می‌یابد

[ad_1]

GBP/USD، EUR/GBP، GBP/JPY – قیمت ها، نمودارها و تجزیه و تحلیل

آ معامله‌گران استرلینگ امروز را با افزایش قیمت پوند در برابر دلار آمریکا و ادامه سقوط کوتاه‌مدت خود در برابر یورو و ین ژاپن نگاه می‌کنند. این تحرکات در حال حاضر ناشی از ضعف در دلار آمریکا، عقب نشینی ین ژاپن از پایین ترین سطح چند ساله و افزایش علاقه به خرید یورو است، زیرا بازارها در شرایط سخت تر سیاست های پولی به قیمت گذاری ادامه می دهند.

GBP/USD از پایین ترین سطح 1.3050 روز دوشنبه خود بازگشته است و در حال حاضر حدود 100 واحد پایه بالاتر معامله می شود. عمده این حرکت ناشی از ضعف دلار آمریکا با کاهش حدود 0.60 درصدی شاخص دلار آمریکا (DXY) در جلسه اروپا است. تضعیف دلار آمریکا، به دلیل پس‌زمینه کمی بهتر اوکراین/روسیه، شاید زودگذر با دلار آمریکا که انتظار می‌رود با انقباض پولی آمریکا در سال جاری با بیش از 200 واحد افزایش نرخ اضافی که تا پایان سال 2022 قیمت گذاری شده است، تقویت شود. اکنون در دو نشست بعدی FOMC شاهد افزایش 50 واحدی نرخ‌ها هستیم، زیرا بانک مرکزی ایالات متحده به دنبال مقابله با تورم فوق‌العاده ایالات متحده است. نمودار روزانه نشان می‌دهد که یک سری از اوج‌های پایین‌تر کوتاه‌مدت و میان‌مدت همچنان کابل را به سمت پایین‌تر هدایت می‌کند و پایین‌ترین سطح 1.3000 دو برابری را در برابر هرگونه عقب‌نشینی دلار آمریکا آسیب‌پذیر می‌کند.

برای همه داده‌ها و رویدادهای اقتصادی متحرک بازار، به بخش مراجعه کنید تقویم DailyFX

نمودار قیمت روزانه GBP/USD – 30 مارس 2022

پوند/دلار پوند در نقطه ضعف دلار آمریکا بیشتر می‌شود، صعودهای یورو/ پوند، پوند/ین پوند کاهش می‌یابد

داده های معامله گران خرده فروشی نشان می دهد 71.58 درصد معامله گران دارای لانگ خالص هستند و نسبت معامله گران لانگ به کوتاه 2.52 به 1 است. تعداد معامله گران خالص خرید و فروش نسبت به دیروز 2.81 درصد کاهش و نسبت به هفته گذشته 8.47 درصد افزایش داشته است، در حالی که تعداد معامله گران خالص فروش نسبت به روز گذشته 9.14 درصد و نسبت به هفته گذشته 21.33 درصد کاهش داشته است.

ما معمولاً دیدگاهی مخالف نسبت به احساسات جمعیت داریم، و این واقعیت که معامله‌گران خالص هستند نشان می‌دهد که قیمت‌های پوند/دلار آمریکا ممکن است به کاهش خود ادامه دهند. معامله گران نسبت به دیروز و هفته گذشته سود خالص بیشتری دارند، و ترکیب احساسات فعلی و تغییرات اخیر به ما می دهد سوگیری معاملاتی متضاد نزولی GBP/USD قوی تر.

یورو در حال افزایش بیشتر است زیرا فعالان بازار همچنان به قیمت‌ها در یک سری افزایش احتمالی نرخ در اواخر پایان سال ادامه می‌دهند. منطقه یورو نیز به شدت تحت تاثیر فشارهای بی‌سابقه قیمت‌ها قرار گرفته است، به‌علاوه آخرین قرائت تورم سرفصل آلمان – که اواخر امروز منتشر می‌شود – انتظار می‌رود که در ماه مارس به 6.3 درصد برسد که از 5.1 درصد در ماه قبل افزایش یافته است. اوایل امروز، داده‌ها نشان داد که تورم سرفصل اسپانیا در ماه مارس به 9.8 درصد رسید، از 7.6 درصد در فوریه، بالاترین سطح مشاهده شده از سال 1985. ارزیابی مجدد بازار از سیاست‌های بالقوه ECB ECB، EURGBP را به بالاترین حد خود در سه ماه پیش رساند. در برابر پوند انگلیس میانگین شکسته ساده 200 روزه با تاریخ طولانی‌تر نیز برای اولین بار از پایان سال گذشته شکسته شده است، اگرچه اگر می‌خواهد این جفت ارز بالاتر برود، باید بالاتر از شاخص فنی تثبیت شود. افزایش اخیر اخیر همچنین یک سری بالاترین پایین تر درازمدت را شکسته است، و اگر این وضعیت در روزهای آینده باقی بماند، چاپ اوایل مارس 0.8203 ممکن است پایین تر از مدت طولانی تر باشد.

نمودار قیمت روزانه EUR/GBP – 30 مارس 2022

پوند/دلار پوند در نقطه ضعف دلار آمریکا بیشتر می‌شود، صعودهای یورو/ پوند، پوند/ین پوند کاهش می‌یابد

تضعیف اخیر ین ژاپن، که به دلیل اعلام بانک مرکزی ژاپن در این هفته مبنی بر خرید نامحدود سه JGB 10 ساله تا بازدهی 0.25 درصد انجام شد، ین را در مقابل طیف وسیعی از ارزها تضعیف کرد. ژاپن همچنان در تلاش برای افزایش تورم است که یک مشکل چند دهه است، در حالی که رشد اقتصادی پایین باقی مانده است. نگاهی به نمودار هفتگی GBP/JPY نشان می دهد که این جفت ارز از مارس 2020 چهل رقم بزرگ اضافه کرده است و هر سه میانگین متحرک ساده را به راحتی محاسبه کرده است. به نظر می رسد پشتیبانی بین 156. 62 و 158.22 احتمالاً آزمایش شود و ممکن است معامله گران احتیاط کنند که قبل از گرفتن هر موقعیت جدید، ببینند که آیا این منطقه نگه می دارد یا تا می شود.

نمودار قیمت هفتگی GBP/JPY، 30 مارس 2022

پوند/دلار پوند در نقطه ضعف دلار آمریکا بیشتر می‌شود، صعودهای یورو/ پوند، پوند/ین پوند کاهش می‌یابد

دیدگاه شما در مورد چیست؟ استرلینگ – صعودی یا نزولی؟؟ شما می توانید از طریق فرم انتهای این مقاله به ما اطلاع دهید یا می توانید از طریق توییتر با نویسنده تماس بگیرید @nickcawley1.



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.