پوند به اوج 10 ماهه رسید، یورو تحت فشار رویترز به عنوان دلار افزایش یافت

© رویترز. اسکناس های دلار آمریکا در این تصویر دیده می شود که در 10 مارس 2023 گرفته شده است. رویترز/دادو روویک/تصویر توسط آلون جان لندن (رویترز) – پوند انگلیس در برابر دلار روز سه‌شنبه به بالاترین حد خود در 10 ماه اخیر رسید و یورو به بالاترین حد خود در دو ماه گذشته رسید،

کد خبر : 342664
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۴
پوند به اوج 10 ماهه رسید، یورو تحت فشار رویترز به عنوان دلار افزایش یافت



© رویترز. اسکناس های دلار آمریکا در این تصویر دیده می شود که در 10 مارس 2023 گرفته شده است. رویترز/دادو روویک/تصویر

توسط آلون جان

لندن (رویترز) – پوند انگلیس در برابر دلار روز سه‌شنبه به بالاترین حد خود در 10 ماه اخیر رسید و یورو به بالاترین حد خود در دو ماه گذشته رسید، زیرا ارز ایالات متحده همچنان از شرط‌بندی‌های بازار مبنی بر پایان نرخ آمریکا رنج می‌برد. چرخه پیاده روی نزدیک است

استرلینگ پس از شکستن سطح مقاومت قابل توجهی با 0.84 درصد افزایش به 1.2521 دلار رسید که بالاترین میزان از ژوئن 2022 است.

جو تاکی، رئیس تجزیه و تحلیل FX در آرجنتکس، گفت: “1.2448 دلار یک مقاومت نمودار فنی بزرگ بوده است. امسال دو بار به بالاترین سطح رسیده است.”

شکستن این به این معنی است که یک نقطه شروع برای خریداران تازه استرلینگ، یک منطقه پوشش کوتاه برای شورت استرلینگ است.

دلار همچنین در برابر اکثر ارزهای اروپایی دیگر تضعیف شد و یورو به 1.0938 دلار رسید که بالاترین میزان از اوایل فوریه بود و آخرین بار با 0.14 درصد افزایش به 1.0918 دلار رسید.

درک هالپنی، رئیس بخش تحقیقات بازارهای جهانی در MUFG گفت: «ما گفته‌ایم که FX واقعاً آنچه را که در نرخ‌ها اتفاق می‌افتد، ثبت نکرده است و هنوز هم فرصتی برای تضعیف دلار وجود دارد.

اسپرد کوتاه‌مدت بین هسته مرکزی اروپا و ایالات متحده با مبادلات یورو-دلار نزدیک به 1.10 تا 1.15 دلار سازگارتر است.

بازده اوراق قرضه دولت آمریکا و اروپا در ماه گذشته به شدت کاهش یافت، زیرا سرمایه گذاران به دلیل ترس از بخش بانکی برای خرید دارایی های امن هجوم آوردند و در حالی که اندکی بهبود یافته اند، بسیار پایین تر از اوج های اخیر باقی مانده اند.

بازدهی دو ساله آلمان از اوج خود در ماه مارس 70 واحد پایه کاهش یافته است و آخرین بار در 2.687 درصد بود، اما حرکت ایالات متحده حتی چشمگیرتر بوده است.

بازدهی دو ساله ایالات متحده آخرین بار به 3.9978% رسید، پس از اینکه آشفتگی بانکی باعث شد تا معامله گران انتظارات را مبنی بر اینکه هنوز چندین افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در پیش است، ارزیابی کنند.

قیمت گذاری بازار ارائه شده توسط ابزار CME’s Fedwatch نشان می دهد که احتمال دارد نرخ های فدرال رزرو در سطح فعلی خود – 4.75٪ – 5.0٪ – تا ماه جولای، در زمان سه جلسه تعیین نرخ، 45٪ با احتمال 15٪ در 4.5٪ باشد. 4.75٪ و به احتمال 35٪ آنها در 5.0٪ -5.25٪ هستند.

آخرین داده‌ها برای حمایت از کند شدن افزایش نرخ از نظرسنجی روز دوشنبه توسط موسسه مدیریت تامین (ISM) بود که نشان داد با ادامه انقباض سفارش‌های جدید، فعالیت‌های تولیدی در ماه مارس به کمترین میزان در سه سال اخیر سقوط کرد. اجزای PMI تولیدی آن برای اولین بار از سال 2009 زیر آستانه 50 است.

معامله گران هنوز فکر می کنند که بانک مرکزی اروپا افزایش نرخ های بیشتری را در پیش دارد.

در نشانه دیگری مبنی بر نزدیک شدن به پایان افزایش نرخ جهانی، بانک مرکزی استرالیا (RBA)، همانطور که انتظار می‌رفت، نرخ نقدی خود را بدون تغییر در 3.6 درصد باقی گذاشت، زیرا سیاست‌گذاران اعلام کردند که زمان بیشتری برای این افزایش نیاز است. “بررسی تاثیر افزایش نرخ بهره تا به امروز و چشم انداز اقتصادی”.

دلار استرالیا آخرین بار با 0.5 درصد کاهش به 0.6751 دلار رسید.

مت سیمپسون، تحلیلگر ارشد بازار در سیتی ایندکس، گفت: به نظر می رسد (RBA) از اینکه تورم به اوج خود رسیده است راضی است و تصمیم گرفته است که ماشه صعود را قبل از گزارش تورم سه ماهه در چند هفته دیگر انجام ندهد.

“مگر اینکه RBA با افزایش غیرمنتظره در چاپ تورم سه ماهه ارائه شود، من فکر می کنم RBA با 3.6 درصد برای دو تا سه ماه آینده خوشحال خواهد شد.”

در جاهای دیگر، دلار در برابر ین ژاپن 0.4 درصد افزایش یافت و به 133 رسید، و دلار که واحد را در برابر سبدی از ارزها ردیابی می کند، در 102.01 ثابت بود.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.