پوست موز رو خشک کن،‌ آرد پوست موز کن و باهاش کلوچه و کیک بپز! هم مواد مغذی فوق العاده به بدنت برسون هم صرفه جویی کن!

آرد پوست موز را شرط می بندم که نشنیده بودید!‌ هر بار که پوست موز را جدا می کنید، یک میان وعده خوشمزه و مغذی را دور می ریزید. یک مطالعه جدید نشان داده است که اگر پوست موز خشک و آسیاب شده و به آرد تبدیل شود، می‌توان آن را به کیک و کلوچه

کد خبر : 502401
تاریخ انتشار : دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳ - ۰:۲۶
پوست موز رو خشک کن،‌ آرد پوست موز کن و باهاش کلوچه و کیک بپز! هم مواد مغذی فوق العاده به بدنت برسون هم صرفه جویی کن!


آرد پوست موز را شرط می بندم که نشنیده بودید!‌ هر بار که پوست موز را جدا می کنید، یک میان وعده خوشمزه و مغذی را دور می ریزید. یک مطالعه جدید نشان داده است که اگر پوست موز خشک و آسیاب شده و به آرد تبدیل شود، می‌توان آن را به کیک و کلوچه هایی تبدیل کرد که طعم‌شان به اندازه کیک های پخته شده با آرد گندم خوب است البته اگر نخواهیم بگوییم که حتی بهتر از آنها می شود.

آرد پوست موز درست کن باهاش کیک بپز!

آرد پوست موز

احتمالاً هرگز به آشپزی با پوست موز فکر نکرده اید، مگر اینکه خواننده فداکار وبلاگ های آشپزی برای وگان ها باشید یا از آن آدم‌هایی که مدام به دنبال کم کردن دور ریز مواد غذایی هستند. اما استفاده از پوست موز نه تنها کاملاً ایمن است، بلکه دانشمندان نشان داده اند که واقعاً برای بدن مفید است.

هنگامی که محصولات این آزمایش مورد بررسی قرار گرفتند، مصرف کنندگان گزارش دادند که از طعم و مزه شان به اندازه شیرینی های بدون شکر عالی بود و کاملا راضی بودند. با استفاده از آرد پوست موز حتی مقدار سخاوتمندانه ای از مواد معدنی و مواد مغذی ضد سرطان دریافت خواهید کرد. به عنوان مثال، شیرینی های قندی ساخته شده در این مطالعه که با پوست موز غنی شده بودند، حاوی فیبر، منیزیم، پتاسیم و ترکیبات آنتی اکسیدانی بسیار بیشتری بودند. شاید بد نباشد علائم کمبود منیزیم را بشناسید و مواد غذایی حاوی این ماده مفید را بیشتر مصرف کنید.

از جنبه منفی، اضافه کردن بیش از حد آرد پوست موز منجر به ایجاد کوکی هایی شد که تا حدودی قهوه ای و سفت بودند. اما زمانی که محصولات با آرد حاوی 7.5 درصد پوست موز ساخته شدند، بافت کوکی ها به تعادل بسیار جذاب تری رسید. نکته مثبت دیگر این که محصولات تولید شده با آرد پوست موز به مدت سه ماه در دمای اتاق به خوبی در کابینت تازه و خوب می مانند.

در حالی که این مطالعه تنها به نتایج افزودن پوست موز به کلوچه‌های پخته شده پرداخته است، نتایج نشان می‌دهد که استفاده از آرد پوست موز در نان، کیک و ماکارونی نیز ارزش توجه دارد.

به عنوان مثال، اخیراً مطالعه ای روی کیک پوست موز نشان داد که پوست زرد میوه، رنگ خوراکی طبیعی را به کیک و کلوچه می دهد و همین طور به لحاظ تغذیه ای آن را به سطح بسیار بالاتری می برد.

در همین حال، یک مطالعه در سال 2016 نشان داد که جایگزینی تا 10 درصد آرد گندم با آرد پوست موز می تواند نان را با پروتئین، کربوهیدرات و چربی بالاتری غنی کند.

اهل کیک و کلوچه پختن نیستن؟ خوب کاربردهای عجیب و بسیار جالب پوست موز را مطالعه کن و ببین چه جواهری را هر بار دور می ریزی!

خوردن پوست این میوه فقط یک گزینه سالم نیست، بلکه می تواند به کاهش ضایعات مواد غذایی کمک کند. حدود 40 درصد وزن موز در پوست آن است و بیشتر اوقات، این پوست پر از مواد مغذی به سادگی دور ریخته می شود.

مطمئناً، پوست موز وقتی خام باشد بسیار بی فایده است. اما اگر درست از آن استفاده شود، در واقع طعم بسیار خوبی خواهد داشت. پوست موز حتی می توانند عمر مفید برخی از محصولات را افزایش دهند زیرا لایه برداری دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد میکروبی است. اصلا از فواید آنتی اکسیدان برای بدن خبر دارید؟

همین امر در مورد سایر پوست میوه ها نیز صدق می کند، مانند پوست انبه، که خواص آنتی اکسیدانی کیک را نیز افزایش می دهد و طعم آن را بهبود می بخشد.

بنابراین دفعه بعد که پوست موز را جدا کردید، آن را نگه دارید و آرد پوست موز تهیه کنید. ممکن است شکم شما بعدها از شما تشکر کند.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.