پوتین چگونه تهاجمش به اوکراین را به آشفتگی کشاند؟

[ad_1] به گزارش هوشمند نیوز،  جک دتش در مقاله ای برای فارن پالیسی نوشت:  طبق برنامه ریزی پوتین، روسیه می توانست در عرض چند روز زلنتسکی را سرنگون کند. با این حال چشم انداز جنگ برای نیروهای روسی که برای محاصره پایتخت با کمبود امکانات پایه روبرو هستند، به طور فزاینده ای مبهم می شود.  رفته رفته

کد خبر : 182313
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۴:۵۱
پوتین چگونه تهاجمش به اوکراین را به آشفتگی کشاند؟

[ad_1]

به گزارش هوشمند نیوز،  جک دتش در مقاله ای برای فارن پالیسی نوشت:  طبق برنامه ریزی پوتین، روسیه می توانست در عرض چند روز زلنتسکی را سرنگون کند. با این حال چشم انداز جنگ برای نیروهای روسی که برای محاصره پایتخت با کمبود امکانات پایه روبرو هستند، به طور فزاینده ای مبهم می شود. 

رفته رفته بزرگ ترین ترس رئیس جمهور روسیه می رود تا به واقعیت بپیوندد. حالا کشورهایی که زمانی در پیوستن به ناتو منفعل بودند علاقه خود را به این کار آشکارتر می کنند، ناتو حضورش در اروپای شرقی را تقویت می کند، آلمان به افزایش هزینه های دفاعی فکر می کند و می خواهد در وابستگی اش به انرژی روسیه بازنگری نماید.

روسیه در مورد ارتش خود و اوکراین پیش فرض های اشتباهی داشت، همچنین در مورد اینکه اوکراینی ها ارتش روس را نیرویی آزادی بخش می دانند. پوتین در دوران کرونا کاملا قرنطینه شده بود و بسیاری از ناظران در مورد کیفیت و صحت اطلاعات رسیده به او تردید دارند.

حمله اولیه با مقاومت سربازان اوکراینی و سراسیمگی سربازان روسی همراه بود که آمادگی روانی لازم برای رفتن به جنگ را نداشتند و در ادامه با کمبود سوخت و غذا روبرو شدند. سپس نیروهای روسی درگیر یک جنگ متعارف و اسیر ضد حملات اوکراینی ها شدند. گزارش ها نشان می دهد که تا به حال ۷۰۰۰ سرباز روسی کشته شده اند، اگرچه تلفات واقعی بیش از اینهاست. 

ناظران غربی بر این باورند که نیروهای روسی از تحرک لازم برخوردار نیستند. وزارت دفاع بریتانیا روز چهارشنبه اعلام کرد که نیروهای اوکراینی به شکل فوق العاده ای از این عدم تحرک نیروهای روسی بهره برداری کرده و خسارت سنگینی به آنها وارد کرده اند. 

گرچه ارتش روسیه در ابتدا آماده به نظر می رسید اما مسکو در حال حاضر مشغول تقویت و جمع آوری نیرو مثلا از سربازان سوری است. یک مقام ارشد دفاعی ایالات متحده دراین زمینه می گوید که این اقدام روسیه نشان می دهد که کرملین نگران آن است که نیروهایش چه مدت می توانند جنگ را ادامه دهند.

کرملین همچنین نوع متفاوت واکنشی که از سوی اوکراین انتظار داشت را دریافت کرد. یک مقام اسرائیلی در این باره می گوید که پوتین بر این باور بود که نیروهای روسی با یک جنگ نفر به نفر قرن بیستمی علیه اوکراین روبرو هستند اما در عوض از واحدهای کوچکی ضربه خورد که جنگ افزارهای پیشرفته روسیه را از کار انداختند. 

 با این حال هنوز خطرات مهمی در شرق وجود دارد. مقامات دفاعی ایالات متحده بر این موضوع پافشاری می کنند که روسیه تلاش می کند نیروهای اوکراینی را در خط مقدم دونباس از شمال و جنوب احاطه کند تا مانع از دفاع آنها از کیف شود. 

همچنان که ارتش اوکراین مانع از پیشروی روسیه می شود، زلنتسکی با مهارت خوبی با کشورهای غربی برای کمک های بیشتر نظامی لابی می کند. زلنتسکی به مقامات آمریکا، آلمان و انگلیس تجربه جنگ جهانی دوم را یادآوری می کند تا آنها را وادار به اجرای اقدامات بیشتری نماید.  

 مرحله بعدی جنگ به این بستگی دارد که آیا مسکو می تواند چالش های لجستیکی خود را برطرف کرده و تلفات نیروهایش را کاهش دهد و آیا اوکراین می تواند کمک های نظامی بیشتری از غرب بگیرد یا نه. اگر روس ها بتوانند در چند هفته آینده، پیشروی و شهرهای کلیدی را تسخیر کنند می توان سناریویی را در نظر گرفت که در آن روس ها در ۶ ماه آینده شرق اوکراین را در تصرف خود داشته باشند. 

۳۱۱۳۱۱

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.