پوتین با ستایش از پیتر کبیر، موازی با مأموریت «بازگرداندن» سرزمین‌های روسیه است

[ad_1] او در اظهارنظرهای تلویزیونی در روز 106 جنگ خود در اوکراین، کارزار پیتر را با وظیفه امروز روسیه مقایسه کرد. ظاهراً به ما هم رسید که برگردیم (آنچه متعلق به روسیه است) و (کشور) را تقویت کنیم. و اگر از این واقعیت اقتدا کنیم که این ارزش‌های اساسی اساس وجودی ما را تشکیل می‌دهند،

کد خبر : 214665
تاریخ انتشار : جمعه ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۲:۵۳
پوتین با ستایش از پیتر کبیر، موازی با مأموریت «بازگرداندن» سرزمین‌های روسیه است

[ad_1]

او در اظهارنظرهای تلویزیونی در روز 106 جنگ خود در اوکراین، کارزار پیتر را با وظیفه امروز روسیه مقایسه کرد.

ظاهراً به ما هم رسید که برگردیم (آنچه متعلق به روسیه است) و (کشور) را تقویت کنیم. و اگر از این واقعیت اقتدا کنیم که این ارزش‌های اساسی اساس وجودی ما را تشکیل می‌دهند، قطعاً در حل تکالیفی که پیش رو داریم موفق خواهیم بود.»

پوتین که اکنون در بیست و سومین سال قدرت خود در قدرت است، بارها به دنبال توجیه اقدامات روسیه در اوکراین، جایی که نیروهایش شهرها را ویران کردند، هزاران نفر را کشتند و میلیون ها نفر را فراری دادند، با ارائه دیدگاهی از تاریخ که ادعا می کند اوکراین ملی واقعی ندارد. هویت یا سنت دولتی بودن

پیتر کبیر، یک مدرنیزاسیون مستبد که مورد تحسین روس‌های لیبرال و محافظه‌کار قرار می‌گیرد، به مدت 43 سال حکومت کرد و نام خود را به پایتختی جدید، سنت پترزبورگ – زادگاه پوتین – داد که دستور ساخت آن را در زمینی که از سوئد فتح کرده بود، داد.

این پروژه ای بود که به قیمت جان ده ها هزار رعیت تمام شد که به عنوان کارگران اجباری برای ساختن «پنجره ای رو به اروپا» پیتر در باتلاق های سواحل دریای بالتیک به خدمت گرفته شدند.

قبل از بازدید پوتین از نمایشگاه، تلویزیون دولتی مستندی را پخش کرد که در آن از پتر کبیر به عنوان یک رهبر نظامی سرسخت ستایش می شد و با ارتش و نیروی دریایی مدرنی که ساخته بود، قلمرو روسیه را به هزینه سوئد و امپراتوری عثمانی به شدت گسترش داد.

علاقه به تاریخ

در سال‌های اخیر، علاقه پوتین به تاریخ روسیه در حضورهای عمومی او بیشتر شده است.

در آوریل 2020، زمانی که روسیه وارد اولین قرنطینه ویروس کرونا شد، او در طی یک سخنرانی تلویزیونی برای ملت این بیماری همه گیر را با تهاجمات عشایری ترک قرن نهم به روسیه قرون وسطی مقایسه کرد.

در ژوئیه 2021، کرملین مقاله ای تقریباً 7000 کلمه ای از پوتین را با عنوان “در مورد وحدت تاریخی روس ها و اوکراینی ها” منتشر کرد که در آن او استدلال می کرد که روسیه و اوکراین یک ملت هستند و به طور مصنوعی تقسیم شده اند. این زمینه را برای اعزام نیرو به اوکراین در فوریه فراهم کرد.

مسکو می‌گوید نیروهای خود را برای خلع سلاح و “از بین بردن هویت” همسایه خود به اوکراین اعزام کرده است. اوکراین و متحدانش می گویند پوتین جنگ تجاوزکارانه ای را آغاز کرده است.

در آستانه آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه، پوتین ولادیمیر لنین، بنیانگذار اتحاد جماهیر شوروی را به دلیل ایجاد اوکراین در سرزمینی که پوتین به گفته پوتین از نظر تاریخی سرزمین روسیه بود، و کاشتن بذر اتحاد جماهیر شوروی سرزنش کرد. سقوط نهایی

در مقابل، رهبر روسیه با احتیاط از جوزف استالین به دلیل ایجاد «یک دولت کاملاً متمرکز و کاملاً واحد» تمجید کرد، حتی با تأیید سابقه سرکوب «توتالیتر» دیکتاتور شوروی.

پوتین سابقه تمجید از رهبرانی را دارد که دیدگاه‌های محافظه‌کارانه خود را به اشتراک می‌گذارند، از جمله تزار الکساندر سوم و پیوتر استولیپین، نخست‌وزیر پیش از انقلاب، که هر دو بناهایی به افتخار خود در سراسر کشور برپا کرده‌اند.

در همین حال، رهبرانی که مخالف دولت قدرتمند و یکپارچه روسیه هستند، از جمله لنین و نیکیتا خروشچف، مشارکت‌هایشان را کم‌اهمیت دیدند.

آندری کولسنیکوف، یکی از اعضای ارشد بنیاد کارنگی برای صلح بین‌المللی، می‌گوید: «پوتین از رهبرانی خوشش می‌آید که از نظر او مدیرانی سرسخت و قوی هستند.

او می خواهد به عنوان یک پیتر دیده شود [the Great]او افزود که به سبک مدرنیزه کننده، حتی اگر به عنوان یک حاکم ظالم بیشتر شبیه ایوان مخوف در تاریخ ثبت شود.

(گزارش رویترز؛ ویرایش توسط الکس ریچاردسون)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.