پنج سوال برای بانک مرکزی اروپا

[ad_1] بازارها خواهان شفافیت بیشتر در مورد آینده هستند و اینکه آیا تشدید سیاست ها ممکن است برای پیشی گرفتن از افزایش قیمت ها تسریع شود. موریتز کریمر، اقتصاددان ارشد LBBW، گفت: “این می تواند لحظه “هر آنچه که لازم باشد” برای (کریستین) لاگارد (رئیس ECB) باشد زیرا تردیدهایی وجود دارد که آیا بانک مرکزی

کد خبر : 213548
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۳
پنج سوال برای بانک مرکزی اروپا

[ad_1]

بازارها خواهان شفافیت بیشتر در مورد آینده هستند و اینکه آیا تشدید سیاست ها ممکن است برای پیشی گرفتن از افزایش قیمت ها تسریع شود.

موریتز کریمر، اقتصاددان ارشد LBBW، گفت: “این می تواند لحظه “هر آنچه که لازم باشد” برای (کریستین) لاگارد (رئیس ECB) باشد زیرا تردیدهایی وجود دارد که آیا بانک مرکزی اروپا واقعاً می تواند به طور تهاجمی صعود کند یا خیر.

در اینجا پنج سوال کلیدی برای بازارها وجود دارد.

1/ بانک مرکزی اروپا در روز پنجشنبه چه خواهد کرد؟

بانک مرکزی اروپا تقریباً به طور قطع اعلام خواهد کرد که خرید اوراق قرضه آن در اواسط سال به پایان می رسد و راه را برای افزایش نرخ در جولای هموار می کند که اولین افزایش آن از سال 2011 خواهد بود.

لاگارد گفته است که نرخ سپرده 0.50-% باید تا پایان سپتامبر صفر یا “کمی بالاتر” باشد که حاکی از افزایش حداقل 50 واحدی (bps) نسبت به سطوح فعلی است.

همچنین احتمالاً سیاست‌گذاران تعهد خود را برای ادامه سرمایه‌گذاری مجدد عواید حاصل از سررسید اوراق قرضه به بازار تکرار می‌کنند و به حمایت از اقتصادهای ضعیف‌تر منطقه یورو کمک می‌کنند.

گرافیک: به نظر می رسد ECB خریدهای نهایی دارایی را در اواسط سال تنظیم کرده است – https://fingfx.thomsonreuters.com/gfx/mkt/zjvqkgakmvx/ECBpathJune.PNG

2/ آیا افزایش شدید نرخ در ماه جولای امکان پذیر است؟

اقتصاددانان و بازارها پیش‌بینی می‌کنند که نرخ بهره در ماه جولای 25 واحد در ثانیه افزایش یابد، اما گمانه‌زنی‌ها در مورد یک حرکت بزرگ‌تر افزایش یافته است و به دلیل افزایش تورم منطقه یورو که در ماه می به بالاترین حد خود رسیده است، تقویت شده است.

روسای بانک مرکزی هلند، اتریش، لتونی و اسلواکی می گویند که افزایش 50 واحدی در ثانیه باید یک گزینه باشد.

اظهارات لاگارد قبل از آخرین آمار تورم حاکی از افزایش 25 واحدی در ثانیه بود، اما درها را برای حرکت های بزرگتر در ماه های آینده باز کرد.

با افزایش نرخ تورم منطقه یورو به 8.1 درصد در ماه مه، چهار برابر هدف 2 درصدی بانک مرکزی اروپا، لاگارد برای افزایش چشمگیر نرخ بهره تحت فشار قرار خواهد گرفت.

گرافیک: شرط بندی بازار، بانک مرکزی اروپا در سال 2022 نرخ ها را بیش از 100 bps افزایش خواهد داد – https://graphics.reuters.com/EUROPE-MARKETS/gkplgzjrqvb/chart.png

3/ نرخ خنثی چه اهمیتی دارد؟

خوب، لاگارد افزایش بیشتر نرخ بهره را به سمت سطح خنثی یا حتی بالاتر از آن نشانه گذاری کرده است، بنابراین این احساس که بانک مرکزی اروپا کجا را خنثی می بیند، نشان دهنده میزان افزایش نرخ بهره است.

نرخ خنثی یک نرخ غیرقابل مشاهده است که بازده اقتصادی را با پتانسیل خود مطابقت می دهد و نه محرک و نه محدودکننده است.

تخمین زده می‌شود که بین 1 تا 2 درصد باشد که نشان می‌دهد بانک مرکزی اروپا می‌تواند تا سال 2023 نرخ‌ها را به خوبی افزایش دهد. فابیو پانتا، رئیس بانک مرکزی اروپا معتقد است که عادی‌سازی سیاست‌ها نباید با هدف بازگرداندن نرخ‌ها به حالت خنثی باشد.

گرافیک: نرخ خنثی بانک مرکزی اروپا کجاست؟ – https://fingfx.thomsonreuters.com/gfx/mkt/dwvkrnjwzpm/ECBneutral.PNG

4/ تضعیف رشد اقتصادی چه معنایی برای افزایش نرخ دارد؟

بانک مرکزی اروپا قبل از اینکه رشد کند شود و ممکن است مجبور شود بین مبارزه با تورم و حمایت از رشد یکی را انتخاب کند، فرصت باریک‌تری برای عادی‌سازی نرخ‌ها دارد، اگرچه در نهایت وظیفه آن ثبات قیمت است.

تورم بالا که مصرف را تحت فشار قرار می دهد، جنگ در اوکراین و قرنطینه ناشی از COVID-19 چین به اقتصاد جهانی آسیب می زند. آخرین پیش‌بینی‌های بانک مرکزی اروپا در روز پنجشنبه می‌تواند شاهد بازنگری‌های نزولی شدید در رشد و برآوردهای تورم باشد.

بر اساس نظرسنجی اخیر رویترز، اقتصاددانان احتمال رکود اقتصادی در سال آینده را به طور متوسط ​​30 درصد می دانند.

فیلیپ لین، اقتصاددان ارشد بانک مرکزی اروپا، هشدار می دهد که هر گونه تغییر نرخ پس از ماه سپتامبر به چگونگی توسعه تورم و تأثیر جنگ اوکراین بستگی دارد.

گرافیک: ECB chartpack – cesis ایالات متحده و اروپا – https://fingfx.thomsonreuters.com/gfx/mkt/znvneomedpl/ECB%20chartpack%20-%20US%20and%20europe%20cesis.JPG

5/ آیا بانک مرکزی اروپا نگران ضعیف شدن یورو است؟

نظرات اخیر نشان می دهد که این ارز به لیست نگرانی بانک مرکزی اروپا بازگشته است. فرانسوا ویلروی دی گالهاو، سیاستگذار بانک مرکزی اروپا در ماه می گفت که یک یورو بسیار ضعیف می تواند تلاش ها برای هدایت تورم به سمت هدف خود را تهدید کند.

اما به طور عمومی، بانک مرکزی اروپا احتمالاً به خطی که نظارت می کند، اما نرخ ارز را هدف قرار نمی دهد، پایبند است.

یورو در سال جاری 6 درصد در برابر دلار کاهش یافته است، اگرچه این کاهش به دلیل انقباض فدرال رزرو بوده است که دلار را تقویت کرده است. بر اساس وزن تجاری، یورو 1.6 درصد کاهش یافته است.

گرافیک: بسته نمودار بانک مرکزی اروپا – یورو و تورم – https://fingfx.thomsonreuters.com/gfx/mkt/zdpxowgylvx/ECB%20chartpack%20-%20euro%20and%20inflation.JPG

(گزارش دهرا راناسینگه، تامی ویلکس و سایکات چاترجی؛ ویرایش توسط کاترین ایوانز)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.