پلیس صرب در اعتراضات ضد کوزوو کار خود را ترک کرد

[ad_1] شمال میتروویکا، کوزوو (رویترز) – پلیس صرب کوزوو که در پست های مرزی یارینجه و برنجک در شمال این کشور کار می کنند، روز یکشنبه در اعتراض به دستور پریشتینا برای استفاده از پلاک خودروهای کوزوو به جای پلاک های صادر شده توسط صربستان، استعفا دادند. 300 استعفا در شهر شمالی میتروویسا که توسط

کد خبر : 277302
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱:۰۶
پلیس صرب در اعتراضات ضد کوزوو کار خود را ترک کرد

[ad_1]

شمال میتروویکا، کوزوو (رویترز) – پلیس صرب کوزوو که در پست های مرزی یارینجه و برنجک در شمال این کشور کار می کنند، روز یکشنبه در اعتراض به دستور پریشتینا برای استفاده از پلاک خودروهای کوزوو به جای پلاک های صادر شده توسط صربستان، استعفا دادند.

300 استعفا در شهر شمالی میتروویسا که توسط رسانه های صرب گزارش شده است، بخشی از جنبش گسترده صرب ها برای عقب نشینی از نهادهای دولتی از جمله دادگاه ها، پلیس، پارلمان و دولت است.

در شمال میتروویکا، چند هزار صرب در ظهر در اعتراض به پلاک‌های اجباری کوزوو تجمع کردند. آنها پرچم های صربستان را به اهتزاز درآوردند و سرود ملی صربستان پخش شد.

اختلاف طولانی مدت پلاک خودرو، تنش ها را بین صربستان و استان سابق آن کوزوو، که در سال 2008 استقلال یافت و خانه اقلیت صرب در شمال است که توسط بلگراد حمایت می شود، دامن زد.

پلیس کوزوو در بیانیه ای اعلام کرد که آگاه است افسران پلیس صرب پست های خود را رها کرده اند و برخی تجهیزات پلیس را تحویل داده اند.

آلبین کورتی، نخست وزیر بلگراد را متهم کرد که به دنبال بی ثبات کردن کوزوو از طریق حمایت از صرب ها در تحریم نهادهای دولتی است.

او گفت: «من بار دیگر از همه شهروندان صرب کشورمان دعوت می‌کنم که مؤسسات را رها نکنند، استعفا ندهند، کار خود را ترک نکنند، زیرا خدمات کمتری برای مردم وجود خواهد داشت.»

دولت کوزوو گفته است که از این ماه شروع به صدور جریمه برای رانندگان صرب با پلاک قبل از استقلال می کند و خودروهایی را که شماره ثبت آنها تغییر نکرده است تا 21 آوریل 2023 مصادره خواهد کرد.

خروج صرب‌های کوزوو از نهادهای کوزوو راه‌حلی برای اختلافات کنونی نیست. جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز شنبه در بیانیه‌ای گفت: این پتانسیل تشدید تنش‌ها در میدان را دارد.

حدود 50000 صرب که در شمال اکثریت صرب زندگی می کنند صربستان را موطن خود می دانند و بیشتر آنها از پلاک صرب استفاده می کنند، در حالی که 50000 صرب دیگر که در سایر مناطق کوزوو ساکن هستند که اکثریت آن آلبانیایی ها هستند از پلاک کوزوو استفاده می کنند.

(گزارش توسط فاتوس بیتیچی و ایوانا سکولاراک؛ ویرایش توسط باربارا لوئیس)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.