پس از گزارش مشاغل NFP، دلار آمریکا برای پنجمین روز متوالی صعود کرد

دلار آمریکا پس از چاپ باپر NFP در روز جمعه افزایش یافت. افزایش مشاغل ایالات متحده در ماه سپتامبر با بازنگری های صعودی نسبت به ماه های قبل افزایش یافت. امیدهای بازار برای کاهش بیشتر نرخ بهره در ماه نوامبر با رشد مشاغل از بین رفت. شاخص دلار آمریکا (USD) (DXY) در روز جمعه به

کد خبر : 504814
تاریخ انتشار : شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۰
پس از گزارش مشاغل NFP، دلار آمریکا برای پنجمین روز متوالی صعود کرد


  • دلار آمریکا پس از چاپ باپر NFP در روز جمعه افزایش یافت.
  • افزایش مشاغل ایالات متحده در ماه سپتامبر با بازنگری های صعودی نسبت به ماه های قبل افزایش یافت.
  • امیدهای بازار برای کاهش بیشتر نرخ بهره در ماه نوامبر با رشد مشاغل از بین رفت.

شاخص دلار آمریکا (USD) (DXY) در روز جمعه به پنجمین روز صعودی متوالی صعود کرد که تحت تاثیر ارقام بهتر از حد انتظار حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده افزایش یافت. شرکتی که به دنبال افزایش مشاغل در ایالات متحده و کاهش نرخ بیکاری در ایالات متحده است، انتظارات بازار را برای کاهش مضاعف از سوی فدرال رزرو (فدرال رزرو) در نوامبر کاهش داده است.

نرخ بیکاری در ایالات متحده از 4.2 درصد قبلی به 4.1 درصد کاهش یافت و این امر باعث تقویت بیشتر چشم انداز سالم تر از حد انتظار در بازار کار ایالات متحده شد. علاوه بر این، نسخه‌های چند ماهه NFP شاهد بازبینی‌های صعودی سالمی بود. مجموع NFP قبلی آگوست با 17 هزار افزایش بیشتر شد، در حالی که رقم جولای به شدت 55 هزار افزایش یافت و مجموع را به 144 هزار رساند.

رشد سالانه دستمزدها نیز در ماه سپتامبر افزایش یافت و 4.0 درصد نسبت به 3.9 درصد قبلی افزایش یافت. سرمایه گذاران انتظار داشتند که میانگین رشد درآمد ساعتی سپتامبر به 3.8 درصد کاهش یابد. با توجه به افزایش دستمزدها و مشاغل خالص که به خوبی از انتظارات گذشته است، انتظارات بازار نرخ در مورد سرعت بالاتر کاهش نرخ ضربه بزرگی را به پایان رسانده است.

با توجه به ابزار FedWatch CME، انتظارات معامله گران نرخ برای تماس نوامبر فدرال رزرو پس از NFP به شدت کاهش یافت. سفته بازان نرخ آتی در حال حاضر با احتمال 95 درصدی می بینند که فدرال رزرو در 7 نوامبر نرخ ها را به میزان متوسط ​​25 واحد در ثانیه کاهش دهد، در حالی که 5 درصد آخر بر روی عدم تحرک بر روی نرخ وجوه فدرال رزرو شرط بندی کرده اند.

پیش بینی قیمت دلار آمریکا

شاخص دلار (DXY) اخیرا قوی بوده و از سطوح مهم عبور کرده و به بالای 102.00 رسیده است. میانگین متحرک نمایی 50 روزه (EMA) را در 101.90 آزمایش کرده است که می تواند مانع مهمی باشد.

حرکت اخیر قیمت ها حاکی از بهبود کوتاه مدت احتمالی از روند نزولی قبلی است. مقاومت مهم بعدی متحرک نمایی 200 روزه در حدود 103.41 است. اگر شاخص بالاتر از این سطح بشکند، می تواند تغییر در روند کلی را تایید کند.

از زمانی که این شاخص به پایین ترین حد خود در ماه سپتامبر رسیده است، به پایین ترین حد خود رسیده است که نشان دهنده تغییر در جو بازار به نفع دلار است. اگر به همین منوال ادامه پیدا کند، DXY می تواند محدوده 103.50-104.00 را هدف قرار دهد، جایی که متحرک نمایی 200 روزه یک مانع بزرگ است.

اگر متحرک متحرک نمایی 50 روزه را نشکند، ممکن است شاخص تثبیت شود یا به حدود 101.00 برگردد، با حمایت بیشتر در 100.50.

به نظر می رسد که شاخص دلار در حال بهبود است و EMA های 50 روزه و 200 روزه به عنوان موانع مهم هستند. شکستن بیش از 103.50 می تواند به معنای دوره رشد طولانی تر باشد، در حالی که شکست در این امر می تواند منجر به بازگشت به حدود 101.00 شود.

نمودار روزانه DXY

شاخص اقتصادی

حقوق و دستمزد غیرکشاورزی

انتشار حقوق و دستمزد غیرکشاورزی تعداد مشاغل جدید ایجاد شده در ایالات متحده در طول ماه گذشته را در تمام مشاغل غیر کشاورزی نشان می دهد. توسط اداره آمار کار ایالات متحده (BLS) منتشر شده است. تغییرات ماهانه در لیست حقوق و دستمزد می تواند بسیار متغیر باشد. این عدد همچنین در معرض بررسی‌های قوی است که می‌تواند باعث نوسانات در تابلوی فارکس شود. به طور کلی، نرخ بالا برای دلار آمریکا (USD) صعودی تلقی می شود، در حالی که خوانش پایین به عنوان نزولی در نظر گرفته می شود، اگرچه بررسی های ماه های گذشته و نرخ بیکاری به اندازه رقم اصلی مرتبط هستند. بنابراین، واکنش بازار به این بستگی دارد که چگونه بازار تمام داده های موجود در گزارش BLS را به عنوان یک کل ارزیابی می کند.

ادامه مطلب



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.