پس از حمله روسیه در دنیپرو اوکراین، امیدها برای نجات از بین رفت، بیم آن می رود ده ها کشته برجای بگذارند

[ad_1] ناتالیا باباچنکو، مشاور فرماندار منطقه، گفت که تا کنون 30 نفر کشته شده اند و بیش از 30 نفر در بیمارستان بستری هستند که از جمله 12 نفر در وضعیت وخیم قرار دارند. او گفت که هنوز بین 30 تا 40 نفر ممکن است زیر آوار محبوس باشند. کارکنان اورژانس گفتند که فریاد مردم

کد خبر : 307068
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۰:۱۹
پس از حمله روسیه در دنیپرو اوکراین، امیدها برای نجات از بین رفت، بیم آن می رود ده ها کشته برجای بگذارند

[ad_1]

ناتالیا باباچنکو، مشاور فرماندار منطقه، گفت که تا کنون 30 نفر کشته شده اند و بیش از 30 نفر در بیمارستان بستری هستند که از جمله 12 نفر در وضعیت وخیم قرار دارند. او گفت که هنوز بین 30 تا 40 نفر ممکن است زیر آوار محبوس باشند.

کارکنان اورژانس گفتند که فریاد مردم را برای کمک از زیر انبوه آوار از بلوک آپارتمانی 9 طبقه در شرق مرکز شهر شنیده‌اند و از لحظاتی سکوت برای کمک به تلاش‌های خود استفاده می‌کنند. دمای یخبندان به نگرانی امدادگران افزود.

گروهی از آتش نشانان پس از گذشت بیش از 18 ساعت از حمله، زنی را با لباس سبک پیدا کردند که هنوز زنده است. آنها او را در آغوش خود به محل امنی بردند. ده ها تن از ساکنان با چهره های عبوس، اعم از پیر و جوان، با وحشت از خیابان تماشا می کردند.

یک جسد توسط آتش نشانان بیرون آورده شد و با استفاده از جرثقیل با برانکارد از زیر ویرانه ها خارج شد.

بوریس فیلاتوف، شهردار دنیپرو به رویترز گفت: «در حال حاضر شانس نجات مردم بسیار کم است. فکر می‌کنم تعداد کشته‌شدگان به ده‌ها نفر برسد.»

نیروی هوایی اوکراین گفت که این بلوک آپارتمانی توسط یک موشک روسی Kh-22 مورد اصابت قرار گرفته است که نادرست است و اوکراین فاقد دفاع هوایی برای سرنگونی است. موشک دوران شوروی در دوران جنگ سرد برای نابودی کشتی های جنگی ساخته شد.

فیلاتوف گفت که دو راه پله شامل ده ها آپارتمان تخریب شده است.

روسیه روز شنبه دو موج موشک به سوی اوکراین شلیک کرد و اهدافی را در سرتاسر کشور هدف قرار داد، زیرا درگیری‌ها در میدان جنگ در شهرهای سولدار و باخموت در شرق این کشور ادامه داشت.

مسکو که فوریه گذشته به این کشور حمله کرد، از ماه اکتبر زیرساخت‌های انرژی اوکراین را با موشک‌ها و پهپادها مورد حمله قرار داده است که باعث خاموشی‌های گسترده و اختلال در گرمایش مرکزی و آب جاری شده است.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای در روز یکشنبه درباره حملات روز گذشته خود، از دنیپرو به عنوان یک هدف مشخص نامی نبرد.

“همه اشیاء اختصاص داده شده مورد اصابت قرار گرفتند. اهداف حمله به دست آمده است.»

امدادگران در طول شب برای یافتن بازماندگان تلاش کردند. صبح روز یکشنبه، آنها را می‌توان دید که با مشت و لگد از میان تپه‌های انبوه بتن خرد شده و فلزات پیچ خورده ضربه می‌زنند.

اوله کوشنیروک، معاون شعبه منطقه‌ای سرویس اضطراری دولتی اوکراین در تلویزیون گفت: «دو اتاق در طبقه دوم عملاً دست‌نخورده اما مدفون هستند».

سخنگوی فرماندهی جنوب اوکراین گفت روسیه تنها نیمی از موشک‌های کروز را که در طول حملات روز شنبه به دریای سیاه مستقر کرده بود شلیک کرده است.

ناتالیا هومنیوک، سخنگوی این سازمان، گفت: «این نشان می‌دهد که آنها هنوز برنامه‌های خاصی دارند. “ما باید درک کنیم که هنوز هم می توان از آنها استفاده کرد.”

درخواست سلاح های بیشتر

زلنسکی در سخنرانی شبانه خود پس از حمله از متحدان غربی خواست برای پایان دادن به “ترور روسیه” و حملات به اهداف غیرنظامی تسلیحات بیشتری تهیه کنند.

حمله روز شنبه در حالی انجام شد که قدرت‌های غربی ارسال تانک‌های جنگی به کیف و پیش از نشست متحدان اوکراین در رامشتاین در آلمان جمعه آینده را بررسی می‌کنند، جایی که دولت‌ها آخرین تعهدات خود را برای حمایت نظامی اعلام خواهند کرد.

روز شنبه، بریتانیا با وعده‌های تسلیحات بیشتر از فرانسه و لهستان پیروی کرد و گفت که 14 تانک اصلی رزمی چلنجر 2 و همچنین سایر پشتیبانی‌های توپخانه پیشرفته را در هفته‌های آینده ارسال خواهد کرد.

اولین ارسال تانک های ساخت غرب به اوکراین احتمالاً از سوی مسکو به عنوان تشدید درگیری تلقی می شود. سفارت روسیه در لندن گفت تانک ها رویارویی را طولانی خواهند کرد.

تهاجم روسیه تاکنون هزاران کشته، میلیون ها نفر آواره و بسیاری از شهرها را به ویرانه تبدیل کرده است.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.