پس از تورم داغ ایالات متحده، دلار به بالاترین سطح در 16 ماه گذشته رسید. سقوط یورو توسط رویترز

© رویترز. عکس فایل: بسته ای از اسکناس های پنج دلاری در دفتر حکاکی و چاپ واشنگتن در 26 مارس 2015 بازرسی می شود. رویترز/گری کامرون//عکس فایل/عکس فایل نوشته تامی ویلکس لندن (رویترز) – پس از داغ‌ترین نرخ تورم آمریکا در یک نسل که باعث تشویق به شرط‌بندی بر روی افزایش نرخ بهره شد، دلار

کد خبر : 128134
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۰
پس از تورم داغ ایالات متحده، دلار به بالاترین سطح در 16 ماه گذشته رسید.  سقوط یورو توسط رویترز



© رویترز. عکس فایل: بسته ای از اسکناس های پنج دلاری در دفتر حکاکی و چاپ واشنگتن در 26 مارس 2015 بازرسی می شود. رویترز/گری کامرون//عکس فایل/عکس فایل

نوشته تامی ویلکس

لندن (رویترز) – پس از داغ‌ترین نرخ تورم آمریکا در یک نسل که باعث تشویق به شرط‌بندی بر روی افزایش نرخ بهره شد، دلار در برابر یورو و سایر ارزها در روز پنجشنبه به بالاترین حد در 16 ماه گذشته رسید و ین به پایین‌ترین سطح چند ساله خود بازگشت.

داده‌ها نشان می‌دهد که قیمت‌های مصرف‌کننده در ایالات متحده ماه گذشته با سریع‌ترین سرعت سالانه خود از سال 1990 افزایش یافت و معامله‌گران فکر می‌کنند که فدرال رزرو می‌تواند با افزایش سریع‌تر نرخ‌های بهره نسبت به اروپا یا ژاپن واکنش نشان دهد.

یورو کاهش یافت زیرا بانک مرکزی اروپا در سیاست های سختگیرانه عقب مانده است. روز پنجشنبه به 1.1454 دلار کاهش یافت که پایین‌ترین قیمت از جولای 2020 بود.

جورج ساراولوس، استراتژیست در این باره گفت: «با توجه به روندهای نسبی کووید که همچنان بر خلاف اروپا حرکت می کند و پس زمینه منفی تر EM/چین، به سختی می توان شاهد معکوس شدن این رشد نسبی عملکرد ضعیف به این زودی ها بود. بانک دویچه (DE:)، افزودن یورو می تواند تا 1.12 دلار تضعیف شود.

پوند نیز به پایین ترین سطح 11 ماهه 1.3365 دلار رسید. داده هایی که نشان می دهد اقتصاد بریتانیا رقبای عقب مانده در دوره ژوئیه تا سپتامبر کمک چندانی نکرده است.

ین بازگشت شدید رشدهای اخیر را افزایش داد و به 114.15 در هر دلار رسید – نزدیک به پایین ترین سطح 4 ساله ارز ژاپن یعنی 114.69 که ماه گذشته به آن رسیده بود. دلار استرالیا و نیوزلند کاهش یک ماهه را ثبت کردند.

در برابر سبدی از ارزها، دلار به 95.101 رسید که قوی ترین آن از جولای 2020 است.

لی هاردمن، تحلیلگر ارز در این باره گفت: «قیمت‌گذاری مجدد انتظارات سیاست فدرال رزرو، حرکت صعودی دلار آمریکا را نسبت به هفته گذشته تقویت کرده است، در حالی که در آن از دیگر بانک‌های مرکزی G10 سود برده بود که انتظارات افزایش نرخ را در خارج از ایالات متحده عقب انداختند.» MUFG.

بازده اوراق قرضه دولتی ایالات متحده به شدت افزایش یافته است، از جمله بازدهی خزانه داری 30 ساله که از 1.5 درصد عبور کرده است.

پس از افزایش بازدهی خزانه‌داری، که با کاهش قیمت اوراق قرضه افزایش می‌یابد، تفاوت بین بازدهی پنج ساله ایالات متحده و بازدهی در همان دوره زمانی در ژاپن و آلمان بیشتر از هر زمان دیگری از اوایل سال 2020 به نفع وزارت‌های خزانه‌داری است. [US/]

ارزهای بازارهای نوظهور (EM) نیز از افزایش گسترده دلار متضرر شده اند، به طوری که شاخص ارزهای EM MSCI با شدیدترین افت خود در دو ماه گذشته مواجه شده است.

دلار استرالیا و نیوزلند با جهش دلار آمریکا کاهش یافت. با نیم درصد کاهش به 0.7287 دلار به پایین ترین حد یک ماهه رسید و 0.6 درصد کاهش یافت و به 0.7013 دلار رسید. [AUD/]

در جاهای دیگر، پس از قرائت تورم ایالات متحده، به پایین ترین سطح خود یعنی 9.97 به ازای هر دلار سقوط کرد و با رشد انتظارات، ترکیه به زودی دوباره نرخ ها را کاهش خواهد داد.

سلب مسئولیت: فیوژن مدیا مایلم به شما یادآوری کنم که داده‌های موجود در این وب‌سایت لزوماً بلادرنگ یا دقیق نیستند. همه CFD ها (سهام، شاخص ها، آتی) و قیمت های فارکس توسط صرافی ها ارائه نمی شوند، بلکه توسط بازارسازان ارائه می شوند، بنابراین قیمت ها ممکن است دقیق نباشند و ممکن است با قیمت واقعی بازار متفاوت باشند، به این معنی که قیمت ها نشان دهنده هستند و برای اهداف تجاری مناسب نیستند. بنابراین فیوژن مدیا هیچ مسئولیتی در قبال ضررهای تجاری که ممکن است در نتیجه استفاده از این داده ها متحمل شوید ندارد.

فیوژن مدیا یا هر کسی که با فیوژن مدیا مرتبط است هیچ گونه مسئولیتی در قبال از دست دادن یا آسیب ناشی از اتکا به اطلاعات از جمله داده ها، قیمت ها، نمودارها و سیگنال های خرید/فروش موجود در این وب سایت نخواهد پذیرفت. لطفا در مورد ریسک ها و هزینه های مرتبط با معامله در بازارهای مالی به طور کامل مطلع باشید، این یکی از پرریسک ترین شکل های سرمایه گذاری ممکن است.





لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.