پس از اینکه اردوغان ترس های دیپلماتیک را کاهش داد، لیر ترکیه از پایین ترین سطح خود بازگشت

© رویترز. عکس فایل: صرافی اسکناس‌های لیر ترکیه را در یک صرافی در آنکارا، ترکیه در 27 سپتامبر 2021 نگه می‌دارد. رویترز/ چاغلا گوردگان نوشته دارن باتلر استانبول (رویترز) – پس از استقبال رئیس جمهور طیب اردوغان از اظهارات روز دوشنبه سفارتخانه های غربی که راه را برای کاهش تنش دیپلماتیک هموار کرد، لیر ترکیه

کد خبر : 120880
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۷
پس از اینکه اردوغان ترس های دیپلماتیک را کاهش داد، لیر ترکیه از پایین ترین سطح خود بازگشت



© رویترز. عکس فایل: صرافی اسکناس‌های لیر ترکیه را در یک صرافی در آنکارا، ترکیه در 27 سپتامبر 2021 نگه می‌دارد. رویترز/ چاغلا گوردگان

نوشته دارن باتلر

استانبول (رویترز) – پس از استقبال رئیس جمهور طیب اردوغان از اظهارات روز دوشنبه سفارتخانه های غربی که راه را برای کاهش تنش دیپلماتیک هموار کرد، لیر ترکیه یک روند مثبت نشان داد و اوراق قرضه از پایین ترین سطح چند ماهه بازگشت.

پس از آنکه اردوغان در روز شنبه گفت که به وزارت خارجه خود گفته است سفرای ایالات متحده و 9 کشور غربی دیگر را به دلیل درخواست آزادی عثمان کاوالا، بشردوست، اخراج کند، لیر در اوایل روز به میزان 2.4 درصد سقوط کرد و به پایین ترین حد خود رسید.

اگرچه پس از اظهار نظر اردوغان در راه رفتن به جلسه کابینه که برای بحث در مورد شکاف برگزار شد، ارز از لبه پرتگاه عقب نشینی کرد. او به رسانه های دولتی گفت که از تعهدات چندین سفارت غربی برای پایبندی به کنوانسیون دیپلماتیک مبنی بر عدم مداخله در امور داخلی کشور میزبان استقبال می کند.

لیر در پی این اظهار نظر 0.7 درصد تقویت شد و از سوی تحلیلگران به عنوان تلاشی برای کاهش تنش های دیپلماتیک تلقی شد.

ولفانگو پیکولی در Teneo گفت: “به نظر می رسد که رئیس جمهور طیب اردوغان تهدید قبلی خود مبنی بر اعلام “شخصی غیرممکن” 10 سفیران غربی را عملی نخواهد کرد.

درست مانند موارد مختلف گذشته، به نظر می‌رسد اردوغان یک بازی پرهزینه و پرمخاطره را برای دستاوردهای سیاسی کوتاه‌مدت انجام داده است.»

لیر هفته گذشته تحت فشار مداوم قرار گرفته بود، پس از اینکه بانک مرکزی هفته گذشته یک کاهش شگفت‌انگیز 200 واحدی نرخ بهره را ارائه کرد، نوسانات بازار را تحریک کرد و همچنین باعث سقوط اوراق قرضه دلاری ترکیه شد.

با این حال، اوراق قرضه دلاری تغییر مشابهی را نشان دادند و از ضررهایی که در اوایل روز دوشنبه آنها را به پایین‌ترین سطح چند ماهه رسانده بود، عقب نشینی کردند و تا نیم سنت دلار افزایش یافتند، داده‌های Tradeweb نشان داد.

رئیس جمهور جلسه کابینه را در ساعت 3 بعد از ظهر (1200 به وقت گرینویچ) برای تصمیم گیری در مورد ادامه اخراج ها برگزار کرد. به طور کلی اردوغان پس از دیدارهایی که در حدود ساعت 16:00 به وقت گرینویچ انتظار می رفت، بیانیه ای صادر می کند.

لیر در سال جاری تاکنون بیش از 22 درصد از ارزش خود را از دست داده است، زیرا پس از کاهش سیاست بانک مرکزی، علیرغم افزایش تورم، در اقدامی شوکه‌کننده که توسط اقتصاددانان و قانون‌گذاران مخالف به عنوان بی‌ملاحظه تلقی می‌شود، سرعت بیشتری گرفت.

علیرغم سالی که تاکنون برای بازارهای ترکیه وجود داشته است، تحلیلگران پیش بینی می کنند که بانک مرکزی علیرغم شتاب گرفتن تورم به دلیل افت لیر و افزایش قیمت انرژی، به کاهش نرخ بهره ادامه خواهد داد. نشست سیاست بعدی قرار است در 18 نوامبر برگزار شود.

پر هامارلوند در SEB گفت: «مشکلات نرخ ارز ناشی از تمایل بانک مرکزی تحت فشار سیاسی برای تسهیل سیاست پولی خیلی زود و خیلی سریع است. “هدف اصلی رئیس جمهور اردوغان ایجاد رشد اقتصادی است و برای این منظور او به نرخ های بهره پایین تر نیاز دارد.”

مخالفان سیاسی اردوغان گفتند که درخواست او برای اخراج سفرا تلاشی برای منحرف کردن توجه از مشکلات اقتصادی ترکیه است.

به طور جداگانه، وام دهندگان دولتی زیارت بانک، وکف بانک و هالک بانک نرخ وام خود را تا 200 واحد پایه کاهش دادند و گزارش رویترز را تایید کردند.

تحلیلگران گفتند که این اقدام می تواند از برخی وام گیرندگان حمایت کند، اما فشار بر لیر و اقتصاد را نیز تشدید می کند، با توجه به اینکه بازده اوراق قرضه معیار ترکیه پس از کاهش 200 واحدی نرخ بهره بانکی به 16 درصد در هفته گذشته افزایش یافت.

سلب مسئولیت: فیوژن مدیا مایلم به شما یادآوری کنم که داده‌های موجود در این وب‌سایت لزوماً بلادرنگ یا دقیق نیستند. همه CFD ها (سهام ، شاخص ها ، معاملات آتی) و فارکس توسط صرافی ها ارائه نمی شوند بلکه توسط سازندگان بازار ارائه می شوند ، بنابراین قیمت ها ممکن است دقیق نباشند و ممکن است با قیمت واقعی بازار متفاوت باشند ، به این معنی که قیمت ها نشانه ای هستند و برای اهداف تجاری مناسب نیستند. بنابراین فیوژن مدیا هیچ مسئولیتی در قبال ضررهای تجاری که ممکن است در نتیجه استفاده از این داده ها متحمل شوید ندارد.

فیوژن مدیا یا هر کسی که با فیوژن مدیا درگیر است، هیچ گونه مسئولیتی در قبال از دست دادن یا آسیب ناشی از اتکا به اطلاعات از جمله داده ها، قیمت ها، نمودارها و سیگنال های خرید/فروش موجود در این وب سایت نخواهد پذیرفت. لطفا در مورد ریسک ها و هزینه های مرتبط با معامله در بازارهای مالی به طور کامل مطلع باشید، این یکی از پرریسک ترین شکل های سرمایه گذاری ممکن است.





لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.