پس از اظهارات پاول، پزوی مکزیکی کاهش می یابد

پزو مکزیک در برابر گرین‌بک ثابت می‌ماند و پیش‌بینی می‌کند که کلودیا شینباوم در اول اکتبر آغاز به کار کند. اعتماد تجاری برای سپتامبر که در 2 اکتبر پیش بینی می شود، می تواند چهارمین ماه متوالی بهبود را نشان دهد. علیرغم افزایش پزو، شاخص دلار آمریکا 0.20 درصد افزایش می یابد زیرا داده های

کد خبر : 502812
تاریخ انتشار : دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۵
پس از اظهارات پاول، پزوی مکزیکی کاهش می یابد


  • پزو مکزیک در برابر گرین‌بک ثابت می‌ماند و پیش‌بینی می‌کند که کلودیا شینباوم در اول اکتبر آغاز به کار کند.
  • اعتماد تجاری برای سپتامبر که در 2 اکتبر پیش بینی می شود، می تواند چهارمین ماه متوالی بهبود را نشان دهد.
  • علیرغم افزایش پزو، شاخص دلار آمریکا 0.20 درصد افزایش می یابد زیرا داده های اقتصادی قوی تر ایالات متحده باعث تقویت گرینبک می شود.

پزو مکزیک برخی از سودهای قبلی خود را حذف کرد و در بحبوحه رکود اقتصادی کمیاب در مکزیک، عملاً در برابر گرین‌بک بدون تغییر است. مهم ترین رویداد در اول اکتبر خواهد بود، زمانی که کلودیا شینبام، رئیس جمهور منتخب، جای آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، رئیس جمهور مستعفی را بگیرد. با این حال، جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، در حال عبور از سیم ها و تقویت گرینبک است. USD/MXN با 19.66 خطوط صاف معامله می شود.

برنامه مکزیک در روز دوشنبه سبک خواهد بود، اما در روز سه شنبه، 1 اکتبر، زمانی که مراسم تحلیف کلودیا شینباوم برگزار می شود، بخار خواهد شد. در 2 اکتبر، Business Confidence برای ماه سپتامبر فاش خواهد شد، اگرچه هیچ تخمینی وجود ندارد. پس از اینکه شاخص به 52.9 رسید، می تواند برای چهارمین ماه متوالی به بهبود ادامه دهد. از آن زمان، اعتماد به نفس برای سه ماه متوالی بهبود یافته است.

فعالان بازار به پیام Sheinbaum در مورد وضعیت قانون، اقتصاد و نظرات مالی چشم دوخته اند.

در سراسر ضلع شمالی مرز، شاخص فعالیت ملی فدرال رزرو شیکاگو از تخمین‌ها و عدد اوت فراتر رفت و نشان می‌دهد که شرایط در حال بهبود است و اقتصاد پایدار است.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، در شصت و ششمین نشست سالانه NABE، احتمال کاهش 50 واحدی نرخ بهره در هر یک از دو جلسه سیاست گذاری باقی مانده بانک مرکزی در سال جاری را رد کرد. پاول اشاره کرد که اگر اقتصاد همانطور که انتظار می رود تکامل یابد، دو کاهش 25 واحدی دیگر در سال 2024 اجرا خواهد شد.

اخیراً، نظرات رافائل بوستیک، رئیس فدرال رزرو آتلانتا نشان داد که وی اطلاعات مشاغل را برای ارزیابی موضع سیاست فدرال رزرو مشاهده خواهد کرد. او افزود که آماده است تا نرخ ها را تا 50 واحد پایه (bps) کاهش دهد، اگرچه این امر به داده های مشاغل بستگی دارد. بوستیچ اذعان کرد که آماده اعلام پیروزی بر تورم نیست.

اگرچه USD/MXN زیان‌هایی را به همراه دارد، اما گرین‌بک در سراسر جهان در حال تقویت است، همانطور که شاخص دلار آمریکا (DXY) با 0.20 درصد افزایش به 100.61 نشان داده شده است.

محرک‌های بازار خلاصه روزانه: پزو مکزیک علیرغم داده‌های قوی PMI شیکاگو بهبود می‌یابد

  • در حالی که فعالان بازار برای تغییر رئیس جمهور در اول اکتبر، تعطیلات بانکی در مکزیک، آماده می شوند، آشفتگی سیاسی مکزیک کاهش می یابد.
  • طبق بازارهای سوآپ انتظار می رود Banxico تا پایان سال 2025 هزینه های استقراض را 175 واحد در ثانیه کاهش دهد.
  • شاخص فعالیت ملی فدرال رزرو شیکاگو، که با نام PMI شیکاگو نیز شناخته می شود، برای سومین ماه متوالی بهبود یافت و 46.6 واحد افزایش یافت و برآوردها و داده های ماه اوت را تحت الشعاع قرار داد.
  • آخرین گزارش شاخص قیمت هزینه های مصرف شخصی (PCE) متفاوت بود. در ماه اوت، تورم کل 2.2 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت که از 2.5 درصد و یک دهم کمتر از برآورد اجماع بود.
  • برعکس، همانطور که انتظار می رفت، PCE اصلی به طور متوسط ​​از 2.6٪ به 2.7٪ برای مدت مشابه افزایش یافت.
  • فعالان بازار احتمال کاهش 25 واحدی در ثانیه را 56.4 درصد اعلام کرده اند که نسبت به روز گذشته 46.7 درصد افزایش یافته است. بر اساس CME FedWatch Tool، شانس کاهش 50 bps بزرگتر 43.6٪ است.

تحلیل تکنیکال USD/MXN: پزو مکزیک با سقوط USD/MXN به زیر 19.65 بهبود یافت

USD/MXN به سمت بالا باقی می‌ماند، اگرچه عملکرد قیمت به سمتی تغییر کرد زیرا معامله‌گران درباره پیام Sheinbaum نامطمئن هستند. شاخص قدرت نسبی (RSI) همچنان صعودی است، اگرچه فروشندگان کوتاه مدت وارد عمل می شوند.

اگر USD/MXN به زیر 19.50 سقوط کند، حمایت بعدی پایین‌ترین نرخ نوسانی 24 سپتامبر از 19.23 قبل از حرکت جفت به سمت پایین‌ترین سطح 18 سپتامبر یعنی 19.06 خواهد بود. هنگامی که این سطوح فراتر رفت، رقم 19.00 به عنوان خط دفاعی زیر ظاهر می شود.

برعکس، برای از سرگیری صعودی، USD/MXN باید بالاترین قیمت 27 سپتامبر در 19.75 را کاهش دهد، که پس از حذف، علامت 20.00 را نشان می دهد. هنگامی که این سطوح تسلیم شدند، بالاترین سطح فعلی (YTD) 20.22 توقف بعدی خواهد بود.

سوالات متداول پزوی مکزیکی

پزو مکزیک (MXN) پرمعامله ترین ارز در بین همتایان خود در آمریکای لاتین است. ارزش آن به طور کلی با عملکرد اقتصاد مکزیک، سیاست بانک مرکزی این کشور، میزان سرمایه گذاری خارجی در کشور و حتی سطوح حواله های ارسالی توسط مکزیکی هایی که در خارج از کشور زندگی می کنند، به ویژه در ایالات متحده تعیین می شود. روندهای ژئوپلیتیکی همچنین می توانند MXN را به حرکت درآورند: برای مثال، فرآیند نزدیک شدن به کشور – یا تصمیم برخی شرکت ها برای جابجایی ظرفیت تولید و زنجیره های تامین نزدیک به کشورهای خود – نیز به عنوان یک کاتالیزور برای ارز مکزیک در نظر گرفته می شود زیرا این کشور یک کشور در نظر گرفته می شود. مرکز اصلی تولید در قاره آمریکا. یکی دیگر از کاتالیزورهای MXN قیمت نفت است زیرا مکزیک صادرکننده اصلی این کالا است.

هدف اصلی بانک مرکزی مکزیک، که با نام Banxico نیز شناخته می‌شود، حفظ تورم در سطوح پایین و باثبات (در یا نزدیک به هدف 3٪، نقطه میانی در یک باند تحمل بین 2٪ تا 4٪) است. برای این منظور، بانک سطح مناسبی از نرخ بهره را تعیین می کند. زمانی که تورم خیلی بالا باشد، Banxico تلاش می‌کند تا با افزایش نرخ‌های بهره، آن را رام کند و وام گرفتن برای خانوارها و مشاغل را گران‌تر کند و در نتیجه تقاضا و اقتصاد کلی را کاهش دهد. نرخ‌های بهره بالاتر عموماً برای پزو مکزیک (MXN) مثبت است زیرا منجر به بازدهی بالاتر می‌شود و این کشور را به مکانی جذاب‌تر برای سرمایه‌گذاران تبدیل می‌کند. در مقابل، نرخ های بهره پایین تر باعث تضعیف MXN می شود.

انتشار داده های اقتصاد کلان برای ارزیابی وضعیت اقتصاد کلیدی است و می تواند بر ارزش گذاری پزو مکزیک (MXN) تأثیر بگذارد. اقتصاد قوی مکزیک، مبتنی بر رشد اقتصادی بالا، بیکاری کم و اعتماد بالا برای MXN خوب است. نه تنها سرمایه‌گذاری خارجی بیشتری را جذب می‌کند، بلکه ممکن است بانک مکزیک (Banxico) را به افزایش نرخ‌های بهره تشویق کند، به‌ویژه اگر این قدرت با تورم بالا همراه شود. با این حال، اگر داده های اقتصادی ضعیف باشد، MXN احتمالاً کاهش می یابد.

پزو مکزیکی (MXN) به عنوان یک ارز در بازارهای نوظهور، تمایل دارد در طول دوره‌های ریسک، یا زمانی که سرمایه‌گذاران درک می‌کنند که ریسک‌های بازار گسترده‌تر کم است، تلاش می‌کند و بنابراین مشتاق به مشارکت با سرمایه‌گذاری‌هایی هستند که ریسک بالاتری دارند. برعکس، MXN در مواقع آشفتگی بازار یا عدم اطمینان اقتصادی ضعیف می‌شود، زیرا سرمایه‌گذاران تمایل به فروش دارایی‌های با ریسک بالاتر و فرار به پناهگاه‌های امن‌تر دارند.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.