پزوی مکزیک سقوط کرد، کاهش ارزش هفتگی از 1.30٪ گذشت

پزوی مکزیک برای دومین روز متوالی ضررهای خود را افزایش داد زیرا USD/MXN به اوج 19.74 رسید. Banxico نرخ ها را به 10.50 درصد کاهش می دهد و با کاهش فعالیت های اقتصادی و افزایش پیش بینی های تورم برای سال 2024، پزو را تضعیف می کند. تورم PCE ایالات متحده کاهش یافت، اما PCE

کد خبر : 501826
تاریخ انتشار : شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۱
پزوی مکزیک سقوط کرد، کاهش ارزش هفتگی از 1.30٪ گذشت


  • پزوی مکزیک برای دومین روز متوالی ضررهای خود را افزایش داد زیرا USD/MXN به اوج 19.74 رسید.
  • Banxico نرخ ها را به 10.50 درصد کاهش می دهد و با کاهش فعالیت های اقتصادی و افزایش پیش بینی های تورم برای سال 2024، پزو را تضعیف می کند.
  • تورم PCE ایالات متحده کاهش یافت، اما PCE اصلی در محدوده آسایش 2 تا 3 درصد فدرال رزرو باقی می ماند.

پزو مکزیک روز جمعه پس از کاهش نرخ تورم در ایالات متحده و شکست در حمایت از ارز مکزیک، در برابر دلار آمریکا از دست داد. با این حال، تصمیم اخیر بانک مکزیک – معروف به Banxico – برای کاهش نرخ بهره، پزو را تضعیف کرد. در زمان نوشتن این مقاله، USD/MXN با 0.50 درصد افزایش با 19.72 معامله می شود.

بر اساس گزارش دفتر تحلیل اقتصادی ایالات متحده (BEA)، شاخص تورم مورد علاقه فدرال رزرو، یعنی شاخص قیمت هزینه های مصرف شخصی (PCE) در ماه اوت کمتر از حد انتظار بود. همان گزارش نشان داد که PCE اصلی، که اقلام فرار مانند غذا و انرژی را حذف می کند، یک دهم افزایش یافت، اما در محدوده 2 تا 3 درصد باقی می ماند.

داده‌های بیشتر نشان داد که هزینه‌های شخصی و درآمد شخصی نشانه‌هایی از کاهش را نشان می‌دهند، در حالی که احساسات مصرف‌کننده دانشگاه میشیگان در ماه سپتامبر، در قرائت نهایی خود، بهبود یافته است.

در مکزیک، Banxico تصمیم گرفت نرخ بهره را از 10.75٪ به 10.50٪ در یک تقسیم رای 4-1 در روز پنجشنبه کاهش دهد و جاناتان هیث معاون فرماندار پس از رای دادن به ثابت نگه داشتن نرخ ها مخالفت کرد.

مقامات اذعان کردند که فعالیت های اقتصادی در حال ضعیف شدن است و بر بازار کار فشار وارد می کند که نشانه هایی از سرد شدن را نشان داده است. بانکیکو انتظارات تورمی خود را برای ارقام اصلی و اصلی در سال 2024 به سمت بالا اصلاح کرد، اما برآورد خود مبنی بر رسیدن تورم به هدف تا پایان سال 2025 را حفظ کرد.

علیرغم تجدید نظر در تورم، بانک اعلام کرد:[T]ماهیت شوک‌هایی که بر مؤلفه غیر اصلی تأثیر گذاشته و پیش‌بینی می‌کند که تأثیر آن‌ها بر تورم کل در فصل‌های آینده همچنان از بین می‌رود، و افزود: «اگرچه چشم‌انداز تورم همچنان خواستار یک موضع سیاست پولی محدودکننده است، اما سیر تکاملی آن ادامه دارد. به این معنی است که برای کاهش سطح محدودیت پولی کافی است.»


منبع: پیش بینی Banxico

تراز تجاری نشان داد که اقتصاد مکزیک کسری بودجه پنج برابر بیشتر از حد انتظار داشت و بر پزو فشار وارد کرد.

محرک‌های بازار دیجست روزانه: پزو مکزیک به دلیل تصمیم بانکیکو، داده‌های تورم ایالات متحده کاهش می‌یابد

  • در حالی که فعالان بازار برای تغییر رئیس جمهور در اول اکتبر، تعطیلات بانکی در مکزیک، آماده می شوند، آشفتگی سیاسی مکزیک کاهش می یابد. سخنرانی رئیس جمهور منتخب کلودیا شینبام برای نکاتی در مورد برنامه اقتصادی او مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
  • تراز تجاری مکزیک در ماه اوت کسری 4.86- میلیارد دلاری را به ثبت رساند که بیش از 0.5- میلیارد دلاری است که بر اساس اجماع مورد انتظار بود.
  • PCE ایالات متحده در ماه اوت به 2.2% سالانه رسید که نسبت به 2.5% کاهش داشت و یک دهم کمتر از حد انتظار اجماع بود.
  • همانطور که انتظار می‌رفت، PCE اصلی نسبت به مدت مشابه از 2.6 درصد به 2.7 درصد افزایش یافت.
  • احساسات مصرف کننده UoM در سپتامبر از 69.0 به 70.1 بهبود یافت. انتظارات تورمی برای یک سال از 2.8 درصد به 2.7 درصد رسید و برای یک دوره پنج ساله از 3 درصد به 3.1 درصد افزایش یافت.
  • طبق بازارهای سوآپ انتظار می رود Banxico تا پایان سال 2025 هزینه های استقراض را 175 واحد در ثانیه کاهش دهد.
  • شاخص دلار آمریکا (DXY)، که عملکرد دلار را در برابر سبدی متشکل از شش همتا بررسی می‌کند، تقریباً در 100.50 تغییری نکرده است.
  • فعالان بازار به طور کامل حداقل 25 واحد در ثانیه کاهش نرخ توسط فدرال رزرو قیمت گذاری کرده اند. با این حال، بر اساس ابزار CME FedWatch، احتمال کاهش 50 بیت در ثانیه 54.7 درصد است، که کمتر از شانس 60 درصدی دو روز پیش است.

تحلیل فنی USD/MXN: پزو مکزیک با افزایش USD/MXN به بالای 19.65 سقوط کرد

USD/MXN روند صعودی خود را از سر گرفت و به بالاترین سطح روزانه 19.74 رسید، پس از تقسیم داده ها در مکزیک و ایالات متحده. شاخص قدرت نسبی (RSI) همچنان صعودی است و به این نکته اشاره دارد که حرکت به نفع خریداران است.

بنابراین، USD/MXN می تواند به سمت سودهای بیشتر حرکت کند. اولین مقاومت بالاترین نرخ هفته جاری 19.75 خواهد بود. پس از پیشی گرفتن، توقف بعدی اوج 12 سپتامبر در 19.84 و به دنبال آن نقطه 20.00 خواهد بود. اگر این دو سطح پاک شوند، بالاترین سطح فعلی (YTD) 20.22 در معرض نمایش قرار خواهد گرفت.

از طرف دیگر، اگر USD/MXN برای شکستن 19.75 تلاش کند، می تواند راه را برای کاهش قیمت ها هموار کند. اولین حمایت، علامت 19.50 خواهد بود و پس از آن، پایین ترین نرخ نوسانی 24 سپتامبر 19.23، قبل از اینکه جفت به سمت پایین ترین سطح 18 سپتامبر یعنی 19.06 حرکت کند، خواهد بود. هنگامی که این سطوح فراتر رفت، رقم 19.00 به عنوان خط دفاعی بعدی ظاهر می شود.

سوالات متداول پزوی مکزیکی

پزو مکزیک (MXN) پرمعامله ترین ارز در میان همتایان خود در آمریکای لاتین است. ارزش آن به طور کلی با عملکرد اقتصاد مکزیک، سیاست بانک مرکزی این کشور، میزان سرمایه گذاری خارجی در کشور و حتی سطوح حواله های ارسالی توسط مکزیکی هایی که در خارج از کشور زندگی می کنند، به ویژه در ایالات متحده تعیین می شود. روندهای ژئوپلیتیکی همچنین می توانند MXN را به حرکت درآورند: برای مثال، فرآیند نزدیک شدن به کشور – یا تصمیم برخی شرکت ها برای جابجایی ظرفیت تولید و زنجیره های تامین نزدیک به کشورهای خود – نیز به عنوان یک کاتالیزور برای ارز مکزیک در نظر گرفته می شود زیرا این کشور یک کشور در نظر گرفته می شود. مرکز اصلی تولید در قاره آمریکا. یکی دیگر از کاتالیزورهای MXN قیمت نفت است زیرا مکزیک صادرکننده اصلی این کالا است.

هدف اصلی بانک مرکزی مکزیک، که با نام Banxico نیز شناخته می‌شود، حفظ تورم در سطوح پایین و باثبات (در یا نزدیک به هدف 3٪، نقطه میانی در یک باند تحمل بین 2٪ تا 4٪) است. برای این منظور، بانک سطح مناسبی از نرخ بهره را تعیین می کند. زمانی که تورم خیلی بالا باشد، Banxico تلاش می‌کند تا با افزایش نرخ‌های بهره، آن را رام کند و وام گرفتن برای خانوارها و مشاغل را گران‌تر کند و در نتیجه تقاضا و اقتصاد کلی را کاهش دهد. نرخ‌های بهره بالاتر عموماً برای پزو مکزیک (MXN) مثبت است زیرا منجر به بازدهی بالاتر می‌شود و این کشور را به مکان جذاب‌تری برای سرمایه‌گذاران تبدیل می‌کند. در مقابل، نرخ های بهره پایین تر باعث تضعیف MXN می شود.

انتشار داده های اقتصاد کلان برای ارزیابی وضعیت اقتصاد کلیدی است و می تواند بر ارزش گذاری پزو مکزیک (MXN) تأثیر بگذارد. اقتصاد قوی مکزیک، مبتنی بر رشد اقتصادی بالا، بیکاری کم و اعتماد بالا برای MXN خوب است. نه تنها سرمایه‌گذاری خارجی بیشتری را جذب می‌کند، بلکه ممکن است بانک مکزیک (Banxico) را به افزایش نرخ‌های بهره تشویق کند، به‌ویژه اگر این قدرت همراه با تورم بالا باشد. با این حال، اگر داده های اقتصادی ضعیف باشد، MXN احتمالاً کاهش می یابد.

پزو مکزیکی (MXN) به عنوان یک ارز در بازارهای نوظهور، تمایل دارد در طول دوره‌های ریسک، یا زمانی که سرمایه‌گذاران درک می‌کنند که ریسک‌های بازار گسترده‌تر کم است، تلاش می‌کند و بنابراین مشتاق به مشارکت با سرمایه‌گذاری‌هایی هستند که ریسک بالاتری دارند. برعکس، MXN در مواقع آشفتگی بازار یا عدم اطمینان اقتصادی ضعیف می‌شود، زیرا سرمایه‌گذاران تمایل به فروش دارایی‌های با ریسک بالاتر و فرار به پناهگاه‌های امن‌تر دارند.

شاخص اقتصادی

نرخ سود بانک مرکزی

بانک مکزیک نرخ بهره کلیدی را اعلام می کند که بر کل طیف نرخ های بهره تعیین شده توسط بانک های تجاری، انجمن های ساختمانی و سایر موسسات برای پس انداز کنندگان و وام گیرندگان خود تأثیر می گذارد. به طور کلی، اگر بانک مرکزی در مورد چشم انداز تورمی اقتصاد بدبین باشد و نرخ های بهره را افزایش دهد، برای پزو مکزیک مثبت یا صعودی است.

ادامه مطلب

آخرین نسخه: پنج شنبه 26 سپتامبر 2024 ساعت 19:00

فرکانس: نامنظم

واقعی: 10.5٪

اجماع: 10.5٪

قبلی: 10.75٪

منبع: Banxico



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.