پزوی مکزیک در بحبوحه ریسک گریزی، خط باخت را افزایش می دهد

پزوی مکزیک به تضعیف خود ادامه می دهد و برای سه روز متوالی در بحبوحه ریسک گریزی فزاینده زیان را ثبت می کند. والر، رئیس فدرال رزرو از کاهش 50 واحدی نرخ بهره اخیر حمایت می کند و به کاهش تورم اشاره می کند و در صورت بدتر شدن شرایط کار، به کاهش بیشتر اشاره

کد خبر : 498562
تاریخ انتشار : جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۴
پزوی مکزیک در بحبوحه ریسک گریزی، خط باخت را افزایش می دهد


  • پزوی مکزیک به تضعیف خود ادامه می دهد و برای سه روز متوالی در بحبوحه ریسک گریزی فزاینده زیان را ثبت می کند.
  • والر، رئیس فدرال رزرو از کاهش 50 واحدی نرخ بهره اخیر حمایت می کند و به کاهش تورم اشاره می کند و در صورت بدتر شدن شرایط کار، به کاهش بیشتر اشاره می کند.
  • بانکیکو پیش‌بینی کرد که هفته آینده نرخ‌ها را 25 واحد در ثانیه پایین بیاورد و به طور بالقوه اختلاف نرخ بهره جذابی را برای حمایت از پزو حفظ کند.

پزو مکزیک زنجیره باخت خود در برابر گرین بک را به سه روز متوالی افزایش داد و این ارز قرار است به ضرر هفتگی ادامه دهد. ریسک گریزی به چشم انداز پزو لطمه می زند، زیرا نتوانسته است از تصمیم فدرال رزرو (فدرال رزرو) برای کاهش نرخ بهره برای اولین بار در چهار سال گذشته استفاده کند. این امر بر دلار آمریکا فشار می آورد، اما USD/MXN ثابت می ماند و در 19.38 معامله می شود، با افزایش بیش از 0.42%.

در حالی که معامله گران تصمیمات سه بانک مرکزی بزرگ، به ویژه فدرال رزرو را هضم کردند، وال استریت روز جمعه مسیر خود را تغییر داد. کریستوفر والر، رئیس فدرال رزرو در CNBC گفت که کاهش 50 واحد پایه درست است و تصمیم خود را بر اساس تخمین‌هایی که شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی (PCE) اوت بسیار پایین خواهد بود، توجیه می‌کند.

والر اضافه کرد که تورم سریعتر از آنچه او فکر می کرد در حال کاهش است و نگران آن است. وی اظهار داشت: در صورت بدتر شدن بازار کار و کاهش سریع آمار تورم، آنها می توانند کارهای بیشتری انجام دهند.

در جنوب مرز، اسناد اقتصادی مکزیک کمیاب است و معامله گران هفته آینده به انتشار فعالیت های اقتصادی، خرده فروشی، داده های تورم و تصمیم سیاست پولی بانک مکزیک (Banxico) چشم دوخته اند.

در مورد نابسامانی های سیاسی، هفته از زمان امضای قانون اصلاحات قضایی آرام بوده است.

در همین حال، معامله گران به تصمیم Banxico چشم دوخته اند. اکثر تحلیلگران کاهش نرخ بهره را حداقل 25 واحد از 10.75 درصد به 10.50 درصد تخمین می زنند که تفاوت نرخ بهره را اندکی کاهش می دهد. با این حال، باید برای سرمایه گذاران جذاب باقی بماند و پول مکزیک را تقویت کند.

محرک های بازار خلاصه روزانه: پزو مکزیک سقوط می کند، در انتظار داده های هفته آینده

  • به گفته بانک‌ها و آژانس‌های رتبه‌بندی مختلف، تأثیر بازنگری در سیستم قضایی هنوز محسوس نیست. فقدان قانون و شفافیت می تواند عواملی در تنظیم اعتبار مکزیک در بلندمدت باشد.
  • روز چهارشنبه، فدرال رزرو نرخ بهره را 50 واحد در ثانیه کاهش داد تا تصمیم خود را در مورد پیشرفت تورم که به طور پایدار به سمت هدف 2 درصدی خود حرکت می کند، توجیه کند. تمرکز بانک مرکزی ایالات متحده به بازار کار معطوف شد.
  • فدرال رزرو بر اساس شاخص قیمت اصلی هزینه های مصرف شخصی، انتظار دارد تورم در سال 2024 به 2.6 درصد، در سال 2025 به 2.2 درصد و تا سال 2026 به 2 درصد برسد.
  • مقامات فدرال رزرو تخمین می زنند که اقتصاد ایالات متحده در سال 2024 با سرعت 2 درصد رشد کند و نرخ بیکاری تا پایان سال به 4.4 درصد افزایش یابد.
  • قراردادهای آتی نرخ صندوق های فدرال فدرال در دسامبر 2024 نشان می دهد که فدرال رزرو ممکن است حداقل 53 واحد پایه نرخ ها را کاهش دهد، به این معنی که در دو جلسه بعدی، بازار انتظار دو کاهش 25 واحدی در ثانیه در سال 2024 را دارد.

چشم انداز فنی USD/MXN: پزو مکزیک با صعود USD/MXN به بالای 19.35 سقوط کرد

از نقطه نظر فنی، USD/MXN علیرغم عقب نشینی از حدود 20.00 به سمت پایین ترین نرخ نوسانی 18 سپتامبر 19.06، به سمت بالا سوگیری می کند. انتظار می رود در هفته آینده، Banxico نرخ های خود را کاهش دهد، که می تواند نرخ ارز را از محدوده 19.00-19.50 خارج کند.

زمانی که شاخص قدرت نسبی (RSI) از خط خنثی خود عبور کرد و در عین حال به سمت بالا حرکت کرد، حرکت حرکت صعودی تغییر کرد.

اگر USD/MXN به بالای 19.50 صعود کند، مقاومت بعدی سطح روانی 20.00 خواهد بود. صعود بیشتر در اوج سالانه در 20.22 ظاهر می شود و پس از آن علامت 20.50 قرار می گیرد.

برعکس، اگر USD/MXN به کمتر از 19.06 در 18 سپتامبر کاهش یابد، رقم روانی 19.00 آشکار خواهد شد. ضررهای بیشتر در زیر آن وجود دارد، خط دفاعی بعدی خریداران، میانگین متحرک ساده 50 روزه (SMA) در 18.99، و پس از آن آخرین سیکل پایین 18.59، پایین ترین سطح روزانه 19 آگوست است.

سوالات متداول پزوی مکزیکی

پزو مکزیک (MXN) پرمعامله ترین ارز در میان همتایان خود در آمریکای لاتین است. ارزش آن به طور کلی با عملکرد اقتصاد مکزیک، سیاست بانک مرکزی این کشور، میزان سرمایه گذاری خارجی در کشور و حتی سطوح حواله های ارسالی توسط مکزیکی هایی که در خارج از کشور زندگی می کنند، به ویژه در ایالات متحده تعیین می شود. روندهای ژئوپلیتیکی همچنین می توانند MXN را به حرکت درآورند: برای مثال، فرآیند نزدیک شدن به کشور – یا تصمیم برخی شرکت ها برای جابجایی ظرفیت تولید و زنجیره های تامین نزدیک به کشورهای خود – نیز به عنوان یک کاتالیزور برای ارز مکزیک در نظر گرفته می شود زیرا این کشور یک کشور در نظر گرفته می شود. مرکز اصلی تولید در قاره آمریکا. یکی دیگر از کاتالیزورهای MXN قیمت نفت است زیرا مکزیک صادرکننده اصلی این کالا است.

هدف اصلی بانک مرکزی مکزیک، که با نام Banxico نیز شناخته می‌شود، حفظ تورم در سطوح پایین و باثبات (در یا نزدیک به هدف 3٪، نقطه میانی در یک باند تحمل بین 2٪ تا 4٪) است. برای این منظور، بانک سطح مناسبی از نرخ بهره را تعیین می کند. زمانی که تورم خیلی بالا باشد، Banxico تلاش می‌کند تا با افزایش نرخ‌های بهره، آن را رام کند و وام گرفتن برای خانوارها و مشاغل را گران‌تر کند و در نتیجه تقاضا و اقتصاد کلی را کاهش دهد. نرخ‌های بهره بالاتر عموماً برای پزو مکزیک (MXN) مثبت است زیرا منجر به بازدهی بالاتر می‌شود و این کشور را به مکان جذاب‌تری برای سرمایه‌گذاران تبدیل می‌کند. در مقابل، نرخ های بهره پایین تر باعث تضعیف MXN می شود.

انتشار داده های اقتصاد کلان برای ارزیابی وضعیت اقتصاد کلیدی است و می تواند بر ارزش گذاری پزو مکزیک (MXN) تأثیر بگذارد. اقتصاد قوی مکزیک، مبتنی بر رشد اقتصادی بالا، بیکاری کم و اعتماد بالا برای MXN خوب است. نه تنها سرمایه‌گذاری خارجی بیشتری را جذب می‌کند، بلکه ممکن است بانک مکزیک (Banxico) را به افزایش نرخ‌های بهره تشویق کند، به‌ویژه اگر این قدرت با تورم بالا همراه شود. با این حال، اگر داده های اقتصادی ضعیف باشد، MXN احتمالاً کاهش می یابد.

پزو مکزیکی (MXN) به عنوان یک ارز در بازارهای نوظهور، تمایل دارد در طول دوره‌های ریسک، یا زمانی که سرمایه‌گذاران درک می‌کنند که ریسک‌های بازار گسترده‌تر کم است، تلاش می‌کند و بنابراین مشتاق به مشارکت با سرمایه‌گذاری‌هایی هستند که ریسک بالاتری دارند. برعکس، MXN در مواقع آشفتگی بازار یا عدم اطمینان اقتصادی ضعیف می‌شود، زیرا سرمایه‌گذاران تمایل به فروش دارایی‌های با ریسک بالاتر و فرار به پناهگاه‌های امن‌تر دارند.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.