علیرضا مرندی در یادواره شهدای سلامت و بزرگداشت دکتر خوارزمی، متخصص اطفال، که امروز در مجتمع شهدای سلامت مشهد برگزار شد، با تاکید بر لزوم خدماترسانی به همه اقشار جامعه گفت: باید خدمات کمی و کیفیمان به گونهای باشد که همه اقشار مختلف جامعه به صورت یکسان از آن بهرهمند شوند. دکتر شهید خوارزمی الگوی مناسبی در این زمینه است. وی حتی در مناطق محروم هم به خدمترسانی برای بیماران مشغول میشد. مقام معظم رهبری هم همواره به خدماترسانی به محرومان در حوزههای مختلف از جمله حوزه سلامت تاکید داشتند.
وی ادامه داد: خداوند به دکتر خوارزمی و شهدای سلامت اجری بی بدیل عطا کرده است. باشد که ایثار را از این بزرگان فرا بگیریم و در حوزه تخصصیمان به مردم خدمت کنیم.
رئیس فرهنگستان علوم پزشکی ایران بیان کرد: در دفاع مقدس پزشکان نقش مهمی ایفا کردند و در جبهه حاضر بودند. در هشت سال دفاع مقدس پزشکان چه در خط مقدم و چه در پشت جبههها در سرتاسر کشور از مجروحان و جانبازان مراقبت میکردند.
مرندی گفت: در سالهای اخیر بر سلامت معنوی و روحی تاکید بیشتری شده است. ما از روحانیون میخواهیم به ما روشهای تقویت سلامت معنوی را با زبان سادهتری آموزش بدهند تا ما نیز بتوانیم در ارتباط با دانشجویان و بیماران این آموزهها را به ایشان منتقل کنیم.
رئیس فرهنگستان علوم پزشکی ایران افزود: زمان شیوع کرونا به همگان گفته شد قرنطینه شوند و در خانه بمانند ولی به پزشکان گفته میشد به بالین بیماران بروند و روندهای درمانی را انجام دهند. آنها نیز با شجاعت تمام بر سر بالین بیماران حاضر میشدند و تا بهبودی آنان پای کار بودند.
مرندی تاکید کرد: سلامت یک نعمت بزرگ از جانب ایزد منان بوده و باید همواره قدر این موهبت الهی را بدانیم و به توصیههای بزرگان و در راس آنان مقام معظم رهبری در مسیر انجام و تکمیل واکسیناسیون کرونا به خوبی و به موقع عمل کنیم تا تلاشهای خادمان حوزه سلامت به نتیجه مطلوب و ایدهآل برسد. رهبری خودشان واکسیناسیون را با اعلام رسانهای انجام دادند. انتظار میرود مردم نیز در پیگیری واکسیناسیون خود مصر باشند.
وی در خصوص تدریس اساتید پزشکی گفت: معلمی شغل انبیاست و گروهی از معلمان نیز اساتید رشتههای علوم پزشکی هستند. ایشان با آخرین دانش روز دنیا به کلاس درس میروند و در کنار درس طبابت، خدمترسانی به مردم را نیز به دانشجویان آموزش میدهند.
انتهای پیام
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰