پروژه BIS جنجال را در میان منتقدان برانگیخت. Lynette Zang در مورد خطرات CBDC ها هشدار می دهد – اخبار ویژه بیت کوین

در طول تعطیلات آخر هفته، بحث در مورد ارزهای دیجیتال بانک مرکزی یا CBDC ها در رسانه های اجتماعی جریان داشت زیرا بسیاری از مردم معتقدند که این ایده منجر به افزایش نظارت مالی و یک سیستم پولی تمامیت خواه خواهد شد. در مصاحبه اخیر، Lynette Zang، تحلیلگر ارشد بازار در ITM Trading، هشدار داد

کد خبر : 346834
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
پروژه BIS جنجال را در میان منتقدان برانگیخت.  Lynette Zang در مورد خطرات CBDC ها هشدار می دهد – اخبار ویژه بیت کوین


در طول تعطیلات آخر هفته، بحث در مورد ارزهای دیجیتال بانک مرکزی یا CBDC ها در رسانه های اجتماعی جریان داشت زیرا بسیاری از مردم معتقدند که این ایده منجر به افزایش نظارت مالی و یک سیستم پولی تمامیت خواه خواهد شد. در مصاحبه اخیر، Lynette Zang، تحلیلگر ارشد بازار در ITM Trading، هشدار داد که CBDC ها “جهان را به یک اقتصاد نظارتی کامل می برند که می تواند مستقیماً توسط بانک مرکزی کنترل شود.”

“متقاعد کردن شما برای حمایت از یک CBDC کنترل شده آغاز شده است”

در هفته گذشته، بحث هایی در مورد CBDC ها انجام شد در رسانه های اجتماعی ترند شدو تفسیر نشان می دهد که مردم به شدت در مورد دارایی های ارز دیجیتال بانک مرکزی شک دارند. مخالفت هایی از سوی اینفلوئنسرها و سیاستمداران مشهور در سراسر جهان صورت گرفته است. تولسی گابارد، عضو سابق کنگره و نامزد ریاست جمهوری 2020 آمریکا اخیراً از این ایده در ایالات متحده انتقاد کرده است.

“[The] بایدن [administration] هدف از پیاده‌سازی یک ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) برای ایجاد جامعه‌ای بدون پول نقد است که به آن‌ها اجازه می‌دهد هر چیزی را که خریداری می‌کنیم ردیابی کنند. [and] پول ما را کنترل کن.» گابارد نظر داد. “[The] سیستم “Fednow” دولت مورد نیاز است [as the] اولین قدم برای رسیدن به رویای خود [a] جامعه بدون پول نقد این باید در ابتدای راه متوقف شود، وگرنه خیلی دیر خواهد شد.»

برنامه Fednow بانک مرکزی ایالات متحده در چند وقت اخیر بحث های زیادی را برانگیخته است و اخیراً فدرال رزرو اعلام کرد که این پروژه یک ارز دیجیتال، CBDC یا جایگزینی پول نقد نیست. بحث‌های دیگر حول محور پایلوت CBDC بانک تسویه‌های بین‌المللی (BIS)، پروژه یخ شکن بوده است. BIS اخیراً ویدیویی در مورد این پروژه منتشر کرده است و مردم در مورد اظهارات این سازمان نظر داده اند. متقاعد کردن شما برای حمایت از یک ارز دیجیتال کنترل شده بانک مرکزی آغاز شده است. توییت کرد پادکست جیمز میلر.

ناتالی اسمولنسکی، عضو ارشد سازمان غیرانتفاعی و غیرانتفاعی موسسه سیاست بیت کوین نیز از ویدئوی Project Icebreaker انتقاد کرد. اسمولنسکی می‌گوید: «به معنای واقعی کلمه تمام مزایای این پروژه قابلیت همکاری CBDC (BIS ‘Project Icebreaker’) می‌تواند توسط شبکه لایتنینگ بیت کوین محقق شود. نوشت. CBDC ها کاملا غیر ضروری هستند. هیچ مشکلی وجود ندارد که آنها حل کنند. آنها فقط دارند بانک‌های مرکزی را در وظایفی که قبلاً منسوخ شده‌اند، دوباره وارد می‌کنند.» با توجه به CBDC Tracker شورای آتلانتیک، 114 کشور در حال کار بر روی CBDC ها هستند و 11 کشور به طور کامل پیاده سازی را راه اندازی کرده اند.

لینیت زانگ، تحلیلگر بازار می‌گوید CBDCها یک اقتصاد نظارتی کامل را به وجود خواهند آورد.

Lynette Zang، تحلیلگر ارشد بازار در ITM Trading، در ویدئوی اخیر با میشل ماکوری، مجری اصلی کیتکو نیوز، در مورد خطرات CBDC ها هشدار داده است. این اولین بار نیست که Zang از CBDC ها انتقاد می کند. او در ویدئویی که فوریه گذشته منتشر شد، درباره این موضوع با ماکوری صحبت کرد. زنگ در جدیدترین بحث خود درباره سقوط بانک سیلورگیت، بانک سیلیکون ولی و بانک امضا صحبت کرد و مدعی شد که این شکست‌ها “از روی طراحی” بوده است. زانگ معتقد است که CBDC یک سیستم پولی توتالیتر را به وجود خواهد آورد که به هنجار جدید اقتصاد تبدیل خواهد شد.

زانگ در آخرین مصاحبه خود به ماکوری توضیح داد: «آنها به یک بحران به اندازه کافی بزرگ نیاز دارند تا مردم با تکرار بعدی یعنی CBDC ها موافقت کنند. همچنین جهان را وارد یک اقتصاد نظارتی کامل می‌کند که می‌تواند مستقیماً توسط بانک مرکزی کنترل شود، اگر تمام ثروت شما در داخل سیستم نگهداری شود.» زنگ معتقد است که با CBDC ها نرخ های منفی بر حساب های بانکی افراد تحمیل می شود و اصل سرمایه افراد تهدید می شود. زانگ گفت: «ارزهای دیجیتال بانک مرکزی واقعاً در مورد کنترل و همچنین توانایی حذف اصل هستند. «نرخ‌های منفی به اصل شما حمله می‌کنند… وقتی با CBDC منتشر می‌شوند، به این معنی نیست که این بحران تمام شده است. این فقط مرحله بعدی آن است.»

همه مخالف مفهوم CBDC نیستند، و در سرمقاله نظری اخیر، پل کروگمن، اقتصاددان کینزی، از مخالفت اخیر فرماندار فلوریدا ران دیسانتیس با ارز دیجیتال بانک مرکزی انتقاد کرد. کروگمن از این خصومت به عنوان مقاومت در برابر “پول بیدار” یاد کرد و ادعا کرد که دیسانتیس ممکن است با “پارانویای عمومی” انگیزه داشته باشد. کروگمن در توییتر نیز نظر داد که مخالفت نسبت به CBDC ها ممکن است “با فشار گسترده تر انواع تئوری توطئه پولی مرتبط باشد” و ادعا کرد که این تئوری ها برای مدتی “چیزی جناح راست” بوده اند.

برچسب ها در این داستان

شورای آتلانتیک، BIS، موسسه سیاست بیت کوین، جایگزینی پول نقد، جامعه بدون نقد، CBDC ها، بانک های مرکزی، تفسیر، تئوری توطئه، جنجال، غیرمتمرکز، ارز دیجیتال، فدرال رزرو، Fednow، سیستم مالی، فرماندار فلوریدا، کنترل دولتی، تجارت ITM، جیمز میلر، اقتصاددان کینزی، کیتکو نیوز، شبکه رعد و برق، لینیت زانگ، میشل ماکوری، سیستم پولی، ناتالی اسمولنسکی، نرخ های منفی، غیرحزبی، غیرانتفاعی، سازمان، پل کروگمن، تأثیرگذاران سیاسی، پروژه یخ شکن، ران دیسانتیس، همکار ارشد، بانک امضا، بانک سیلیکون ولی، رسانه های اجتماعی، اقتصاد نظارتی، تمامیت خواهی، پول بیدار

نظر شما در مورد افزایش CBDC ها و پتانسیل یک جامعه بدون پول نقد چیست؟ آیا با انتقادات برخی افراد موافق هستید؟ نظرات خود را در بخش نظرات زیر به اشتراک بگذارید.

جیمی ردمن

جیمی ردمن رهبر اخبار در Bitcoin.com News و یک روزنامه نگار فناوری مالی است که در فلوریدا زندگی می کند. ردمن از سال 2011 عضو فعال جامعه ارزهای دیجیتال بوده است. او علاقه زیادی به بیت کوین، کد منبع باز و برنامه های غیرمتمرکز دارد. از سپتامبر 2015، ردمن بیش از 6000 مقاله برای Bitcoin.com News درباره پروتکل‌های مخربی که امروز در حال ظهور هستند، نوشته است.




اعتبار تصویر: Shutterstock، Pixabay، Wiki Commons

سلب مسئولیت: این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی است. این یک پیشنهاد مستقیم یا درخواست یک پیشنهاد برای خرید یا فروش، یا توصیه یا تأیید هر محصول، خدمات یا شرکتی نیست. Bitcoin.com مشاوره سرمایه گذاری، مالیاتی، حقوقی یا حسابداری ارائه نمی دهد. نه شرکت و نه نویسنده به طور مستقیم یا غیرمستقیم مسئولیتی در قبال هرگونه آسیب یا ضرر ناشی از یا ادعای ناشی از استفاده یا اتکا به هر گونه محتوا، کالا یا خدمات ذکر شده در این مقاله ندارند.





لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.