پاکستانی پس از 18 سال بازداشت آمریکا در اردوگاه زندان گوانتانامو به خانه بازگشت

[ad_1] نوشته جبران نایار پیشیمام کراچی، پاکستان (رویترز) – پاکستان و ایالات متحده گفتند، یک تبعه پاکستانی که به مدت 18 سال توسط ایالات متحده بدون محاکمه به ظن ارتباط با القاعده در اردوگاه زندان گوانتانامو نگهداری می شد، روز شنبه به خانه خود در پاکستان بازگشت. سیف الله پاراچا، یک تاجر ساکن کراچی، برای

کد خبر : 273821
تاریخ انتشار : شنبه ۷ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۶
پاکستانی پس از 18 سال بازداشت آمریکا در اردوگاه زندان گوانتانامو به خانه بازگشت

[ad_1]

نوشته جبران نایار پیشیمام

کراچی، پاکستان (رویترز) – پاکستان و ایالات متحده گفتند، یک تبعه پاکستانی که به مدت 18 سال توسط ایالات متحده بدون محاکمه به ظن ارتباط با القاعده در اردوگاه زندان گوانتانامو نگهداری می شد، روز شنبه به خانه خود در پاکستان بازگشت.

سیف الله پاراچا، یک تاجر ساکن کراچی، برای اولین بار در ژوئیه 2003 در تایلند دستگیر شد و به پایگاه نظامی ایالات متحده در بگرام، افغانستان منتقل شد و در سال 2004 به اردوگاه در ایستگاه دریایی ایالات متحده در خلیج گوانتانامو، کوبا منتقل شد.

وزارت خارجه پاکستان در بیانیه‌ای اعلام کرد: «خوشحالیم که یک شهروند پاکستانی که در خارج از کشور بازداشت شده بود، سرانجام به خانواده‌اش ملحق شد».

به گفته ریپریو، یک گروه حقوق بشر مستقر در لندن که روی پرونده او کار می کرد، در 75 سالگی، او مسن ترین زندانی در اردوگاه بود. او هرگز متهم نشد.

وزارت دفاع ایالات متحده بازگشت به کشور را تایید کرد. این سازمان در بیانیه ای اعلام کرد که ادامه بازداشت پاراچا دیگر برای محافظت در برابر “تهدید مهم” برای امنیت ایالات متحده ضروری نیست.

پاراچا آخرین آزادی از اردوگاه زندانی است که پس از تهاجم به رهبری ایالات متحده به افغانستان برای تعقیب شبکه القاعده در پشت حملاتی که در 11 سپتامبر 2001 در نیویورک، پنتاگون و روستایی پنسیلوانیا کشته شدند، ایجاد شد.

این اردوگاه به دلیل نگهداری تعداد زیادی از زندانیان بدون اتهام یا محاکمه، محکومیت جهانی را برانگیخت. جمعیت آن در حدود 800 زندانی به اوج خود رسید، سپس در دوره دولت اوباما 2009-2017 کاهش یافت.

وزارت دفاع گفت که 35 زندانی در خلیج گوانتانامو باقی مانده اند که 20 نفر از آنها واجد شرایط انتقال و سه نفر برای هیئت بازبینی دوره ای هستند. 9 نفر در فرآیند کمیسیون های نظامی و سه نفر در کمیسیون های نظامی محکوم شده اند.

(گزارش جبران پیشیمام در کراچی پاکستان و ادریس علی در واشنگتن، ویرایش توسط انگوس مک سوان)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.