پاپ فرانسیس جامعه کوچک کاتولیک خلیج فارس را با عشای بزرگ به وجد می آورد

جمعیت حدود 30000 نفری که استادیوم ملی بحرین را پر کرده بودند، پس از تجمعی که بیش از 100000 نفر در امارات متحده عربی در سال 2019 برگزار کرد، دومین تجمع بزرگ برای مراسم عشای پاپی در شبه جزیره عربستان بود. مری گریس فورتس، 36 ساله، فیلیپینی که در پذیرش هتلی در بحرین کار می

کد خبر : 276654
تاریخ انتشار : شنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۱
پاپ فرانسیس جامعه کوچک کاتولیک خلیج فارس را با عشای بزرگ به وجد می آورد


جمعیت حدود 30000 نفری که استادیوم ملی بحرین را پر کرده بودند، پس از تجمعی که بیش از 100000 نفر در امارات متحده عربی در سال 2019 برگزار کرد، دومین تجمع بزرگ برای مراسم عشای پاپی در شبه جزیره عربستان بود.

مری گریس فورتس، 36 ساله، فیلیپینی که در پذیرش هتلی در بحرین کار می کند، گفت: «این یک معجزه است. “برای ما خیلی مهم است.”

مانند بسیاری از زنان فیلیپینی که در خارج از کشور خود کار می کنند، فورتس متاهل است و برای کمک به خانواده خود، از جمله شوهر و پسر 16 ساله اش، به خانه پول می فرستد.

صدها کارگر خارجی کاتولیک با اتوبوس در گذرگاه ملک فهد 25 کیلومتری (16 مایلی) که بحرین را به عربستان سعودی متصل می کند، جایی که هیچ کلیسا وجود ندارد و کاتولیک ها نمی توانند آشکارا عبادت کنند، سوار شدند.

جوس چازور، 53 ساله، که اهل کرالای هند است و به عنوان مدیر یک شرکت تجهیزات پزشکی در عربستان سعودی کار می کند، گفت: “بحرینی ها همه چیز را به خوبی برای ما ترتیب دادند.”

مادر 75 ساله چازور درست قبل از ورود پاپ به استادیوم مملو از حضور پرشور با اهتزاز پرچم های زرد و سفید واتیکان، آنقدر غرق در احساسات بود که نمی توانست به سؤالات یک خبرنگار پاسخ دهد.

چزور که با مادرش به طور منظم از عربستان سعودی برای شرکت در مراسم عشای ربانی در یکی از دو کلیسای بحرین که مراقبت شبانی برای حدود 160000 کاتولیک در بحرین را فراهم می کند، می گوید: «او برای صحبت کردن بسیار هیجان زده است.

به نظر می رسد فرانسیس در موعظه خود از سیاست نسبتاً باز بحرین در قبال غیرمسلمانان تمجید می کند.

او گفت: «این سرزمین تصویری زنده از همزیستی در تنوع، و در واقع تصویری از جهان ما است که به طور فزاینده ای با مهاجرت مداوم مردم و با کثرت گرایی از ایده ها، آداب و رسوم و سنت ها مشخص می شود.

کارگران خارجی، که بسیاری از آنها از آسیا هستند، ستون فقرات اقتصادهای خلیج فارس را فراهم می کنند و در بخش هایی مانند ساخت و ساز، مهمان نوازی، حمل و نقل و بخش نفت و گاز کار می کنند.

سازمان بین‌المللی کار می‌گوید کارگران مهاجر خلیج‌فارس مدت‌هاست با مشکلاتی از جمله استثمار توسط آژانس‌های استخدام و کارفرمایان، شرایط بد کار، دسترسی محدود به عدالت و محدودیت یا عدم آزادی تشکل مواجه بوده‌اند.

فرانسیس از شنوندگان خود خواست که حتی با مردم بومی منطقه خلیج که با آنها خوب رفتار نمی کنند مهربان باشند و گفت که این کلید پیام انجیل عشق به دشمنان است.

او گفت که آنها باید همیشه “در خوبی استقامت کنند، حتی زمانی که بدی به ما می شود، مارپیچ انتقام را در هم می شکند، خشونت را خلع سلاح می کند، قلب را غیرنظامی می کند”.

در حالی که فرانسیس درست قبل از شروع مراسم عشای ربانی با یک پاپ موبیل از میان جمعیت در زمین استادیوم رانده می شد، یک سخنران روی سکوی محراب فریاد زد: “خداوند پاپ را بیامرزد، خدا به خانواده سلطنتی برکت دهد.”

دعاهای مؤمنان در طول مراسم توده به زبانهایی که کارگران خارجی از جمله تاگالوگ، سواحیلی، مالایالام، تامیل و کونکانی صحبت می کردند، خوانده شد.

در این مراسم یکی از پسران ملک حمد بن عیسی آل خلیفه و چند تن از وزرای دولت حضور داشتند.

(گزارش تکمیلی توسط غایده غانتوس در دبی؛ ویرایش توسط مایکل پری)



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.