پاپ با کاردینال های جدید، مهری بر آینده کلیسا می گذارد

[ad_1] فرانسیس، 85 ساله، ریاست مراسمی را که به عنوان کانستوری شناخته می شود، برعهده داشت و به کاردینال های جدید گفت که با وجود رتبه بالایی که آنها را با قدرتمندان زمین در تماس قرار می دهد، نسبت به مردم عادی نگرانی نشان دهند. این مراسم هشتمین باری بود که فرانسیس با حضور کاردینال

کد خبر : 247374
تاریخ انتشار : یکشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۰:۴۶
پاپ با کاردینال های جدید، مهری بر آینده کلیسا می گذارد

[ad_1]

فرانسیس، 85 ساله، ریاست مراسمی را که به عنوان کانستوری شناخته می شود، برعهده داشت و به کاردینال های جدید گفت که با وجود رتبه بالایی که آنها را با قدرتمندان زمین در تماس قرار می دهد، نسبت به مردم عادی نگرانی نشان دهند.

این مراسم هشتمین باری بود که فرانسیس با حضور کاردینال هایی که به عنوان مشاوران و مدیران ارشد او در واتیکان و در سراسر جهان خدمت خواهند کرد، مهر خود را بر آینده کلیسا گذاشت.

افراد زیر 80 تا 16 سال از بین 20 تازه وارد، می توانند پس از مرگ یا استعفای پاپ، برای انتخاب یک پاپ جدید از میان خود، وارد یک کنفرانس شوند.

آنها از بریتانیا، کره جنوبی، اسپانیا، فرانسه، نیجریه، برزیل، هند، ایالات متحده، تیمور شرقی، ایتالیا، غنا، سنگاپور، پاراگوئه و کلمبیا آمده اند.

فرانسیس گفت: «یک کاردینال کلیسا را ​​دوست دارد، همیشه با همان آتش روحانی، چه در برخورد با مسائل بزرگ یا رسیدگی به مشکلات روزمره، چه با قدرتمندان این جهان یا آن دسته از مردم عادی که در نظر خدا بزرگ هستند.

فرانسیس که در مقابل محراب اصلی کلیسای سنت پیتر نشسته بود، از آنها خواست که “خانواده های فقیر، افراد مهاجر و بی خانمان” را به یاد آورند.

او موعظه خود را با صدایی قوی می خواند، اغلب از متن خارج می شد، حتی برای شوخی در مورد یک کشیش رم که آنقدر به اهل محله خود نزدیک بود که نه تنها نام همه آنها، بلکه نام سگ های آنها را نیز می دانست.

فرانسیس که در سال 2013 به عنوان پاپ انتخاب شد، اکنون 83 نفر از 132 رای دهنده کاردینال یا حدود 63 درصد را انتخاب کرده است.

فرانسیس با هر توافقی، آنچه را که یکی از دیپلمات‌ها «انحراف به سمت آسیا» می‌خواند ادامه داد و این احتمال را افزایش داد که پاپ بعدی از منطقه‌ای باشد که یک قدرت اقتصادی و سیاسی در حال رشد است.

استعفا در گوشه و کنار نیست

پاپ 85 ساله ماه گذشته در مصاحبه ای به رویترز گفت که اگر در آینده به دلایل سلامتی – به جای مرگ در مقام خود – استعفا دهد، هیچ برنامه ای برای انجام این کار به این زودی ندارد. این بدان معناست که او می‌تواند کاردینال‌های بیشتری را تا سال آینده معرفی کند.

فرانسیس پس از خواندن موعظه خود، انگشتر و کلاه قرمز خود را به هر یک از آنها داد که رنگ آن به همراه لباس هایشان برای یادآوری این است که باید حاضر باشند خون خود را برای ایمان بریزند.

از زمان انتخابش به عنوان اولین پاپ آمریکای لاتین، فرانسیس غالباً قالبی را که پیشینیانش در انتخاب کاردینال ها استفاده می کردند، شکسته است. او غالباً مردانی از کشورهای در حال توسعه و شهرهای کوچکتر را ترجیح می دهد تا از پایتخت های بزرگی که قبلاً داشتن یک کاردینال به صورت خودکار در نظر گرفته می شد.

اسقف اعظم لئوناردو اشتاینر از مانائوس، برزیل، اولین کاردینال از منطقه آمازون می شود که بر نگرانی فرانسیس برای مردم بومی و محیط زیست تأکید می کند.

یکی دیگر از انتخاب کنندگان کاردینال جدید غیرمنتظره اسقف اعظم جورجیو مارنگو، یک ایتالیایی است که مدیر کلیسای کاتولیک در مغولستان است. او با 48 سال سن، جوان ترین انتخاب کننده کاردینال جدید است.

مغولستان کمتر از 1500 کاتولیک دارد اما از نظر استراتژیک بسیار مهم است زیرا با چین هم مرز است، جایی که واتیکان در تلاش است تا وضعیت کاتولیک ها را بهبود بخشد.

«پدر مقدس از کلیسا در هر کجای جهان که باشد مراقبت می کند. او قبل از مراسم به رویترز گفت (ما) احساس می کنیم که یک جامعه کوچک به اندازه یک جامعه بزرگ مهم است.

یکی از انتصابات مهم از کشورهای ثروتمند، اسقف رابرت مک الروی از سن دیگو، کالیفرنیا است که به عنوان یک فرد مترقی شناخته می شود. فرانسیس با دادن اولین کاردینال خود به سن دیگو، اسقف اعظم محافظه کار در سانفرانسیسکو و لس آنجلس را دور زد.

مک الروی متحد صریح رویکرد شبانی فرانسیس در مورد مسائل اجتماعی، مانند حفاظت از محیط زیست و رویکرد استقبال تر از کاتولیک های همجنس گرا بوده است.

او همچنین با روحانیون محافظه‌کار ایالات متحده که می‌خواهند سیاستمداران کاتولیک، از جمله جو بایدن، رئیس‌جمهور جو بایدن و نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان را از گرفتن عشاداری به دلیل حمایت از حقوق سقط جنین منع کنند، مخالفت کرده است.

(گزارش توسط فیلیپ پوللا؛ ویرایش توسط راس راسل)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.